• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3871 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ مرداد

دماسنج بازار سرمايه در كانال اصلاح

در حالي كه در هفته‌هاي گذشته شاخص بورس اوراق بهادار تهران توانست كانال‌شكني كند و تا نيمه كانال ۸۱ هزار واحدي بالاتر رود، در اين روزها شاهد روند اصلاحي دماسنج بازار سرمايه هستيم. در سوم مردادماه جاري شاخص كل بازده نقدي و قيمتي بورس اوراق بهادار تهران در تراز ۸۱ هزار و ۱۸۱ واحدي قرار داشت و امروز با گذشت پنج روز كاري از داد و ستدهاي تالار شيشه‌اي، اين رقم ۸۴ واحد رشد كرده و به عدد ۸۱ هزار و ۲۶۵ واحد رسيده است.
همچنين شاخص آزاد شناور كه در تاريخ مذكور در تراز ۸۹ هزار و ۶۱۲ واحدي بود، در روز گذشته به عدد ۸۹ هزار و ۶۲۰ واحدي رسيد و در نتيجه با شش واحد رشد مواجه شد در عين حال شاخص بازار اول با ۲۶۵ واحد رشد از تراز ۵۶ هزار و ۶۷۲ واحدي تا تراز ۵۶ هزار و ۹۳۷ واحدي بالا رفت.
اما شاخص بازار دوم با ۹۴۰ واحد افت روبه‌رو شد و در تراز ۱۷۷ هزار، ۱۵۷ واحدي نشست، شاخص صنعت نيز در اين مدت با ۱۱۹ واحد رشد تا رقم ۷۰ هزار و ۱۳۵ واحدي بالا رفت. در حالي در برخي از روزهاي معاملاتي بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته شاهد كاهش دماسنج بازار سرمايه بوديم كه در هفته‌هاي گذشته با اتمام فصل مجامع و همچنين نخستين عرضه اوليه بورس تهران در سال جاري شاخص كل توانست دو بار سقف‌شكني كند و حتي از نيمه‌ كانال ۸۱ هزار واحدي بالاتر رود.  
همچنين در پي اعلام رسمي تعطيلي امروز (۱۴ مردادماه) به مناسبت برگزاري مراسم تحليف رياست‌جمهوري، بورس‌ها در اين روز فعاليتي نخواهند داشت و تعطيل هستند.
روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار طي اطلاعيه‌اي از تعطيلي كليه بورس‌ها در روز شنبه در تاريخ ۱۴ مردادماه خبر داد. در اطلاعيه سازمان بورس آمده است: با اعلام رسمي تعطيلي امروز  شنبه (۱۴ مردادماه) به مناسبت برگزاري مراسم تحليف رياست‌جمهوري، بورس‌ها در اين روز فعاليتي نخواهند داشت و تعطيل هستند. با توجه به اينكه كليه دستگاه‌هاي دولتي و نهادهاي عمومي در روز شنبه چهاردهم مرداد ۱۳۹۶ در شهر تهران تعطيل است، علاوه بر بورس تهران ساير بورس‌ها از جمله فرابورس ايران، بورس كالاي ايران و بورس انرژي نيز تعطيل هستند و معاملاتي در آنها انجام نمي‌شود. در اين اطلاعيه تاكيد شده است: با توجه به متمركز بودن سامانه‌هاي معاملاتي در پايتخت تالارهاي مناطق نيز به دليل تعطيلي بورس‌ها در تهران، در اين روز فعاليتي نخواهند داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون