• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3871 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ مرداد

عددنوشت

افزايش توليد خودرو
تيرماه امسال توليد انواع خودرو در خودروسازان داخلي به طور ميانگين ۲۴ درصد افزايش يافت. در اين مدت توليد انواع خودرو از ۱۰۳ هزار و ۲۰ دستگاه در تيرماه سال گذشته به ۱۲۷ هزار و ۷۰۹ دستگاه افزايش يافت. توليد انواع سواري نيز با افزايش ۲۶ درصدي همراه بوده و از ۹۵ هزار و ۴۳۴ دستگاه در تير ماه سال گذشته به ۱۲۰ هزار و ۲۱۲ دستگاه رسيد. تيرماه امسال توليد انواع وانت نيز 5/0 درصد افزايش يافته و از ۶۳۲۵ دستگاه در تيرماه ۱۳۹۵ به ۶۳۵۹ دستگاه افزايش يافت. توليد انواع ون اما برخلاف اين خودروها كاهشي بوده و با افت ۱۵ درصدي از ۶۰ دستگاه در تيرماه سال گذشته به ۵۱ دستگاه كاهش يافت. توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس نيز با افت 8/5 درصدي همراه بوده و از ۸۶ دستگاه در تيرماه ۱۳۹۵ به ۸۱ دستگاه رسيد. در اين مدت توليد انواع اتوبوس اما صعودي بوده و با رشد 9/50 درصدي از ۱۱۰ دستگاه در تيرماه سال گذشته به ۱۶۶ دستگاه افزايش يافت. توليد انواع كاميونت، كاميون و كشنده نيز 4/16 درصد كاهش يافته و از ۱۰۰۵ دستگاه در تير ماه ۱۳۹۵ به ۸۴۰ دستگاه كاهش يافت.

هدف‌گذاري صادرات لوازم خانگي
مديركل دفتر صنايع فلزي و لوازم خانگي وزارت صنعت، معدن و تجارت از هدف‌گذاري 1/1 ميليارد دلاري صادرات محصولات لوازم خانگي و صنايع فلزي در سال جاري خبر داد و اظهار كرد: در صورت تحقق اين رقم شاهد افزايش ۳۰درصدي صادرات محصولات مذكور نسبت به سال گذشته خواهيم بود. عباس هاشمي در ارتباط با هدف‌گذاري صادراتي مربوط به لوازم خانگي و مصنوعات فلزي در سال ۱۳۹۶ اظهار كرد: بر اساس هدف‌گذاري صورت گرفته در سال ۱۳۹۶ قرار بر اين است كه 1/1 ميليارد دلار صادرات محصولات لوازم خانگي و مصنوعات فلزي در دستور كار قرار گيرد كه نسبت به سال گذشته داراي رشد ۳۰ درصدي خواهد بود. وي به ميزان صادرات لوازم خانگي و مصنوعات فلزي در سال گذشته اشاره كرد و افزود: در سال گذشته ۸۸۰ ميليون دلار محصولات لوازم خانگي و مصنوعات فلزي صادر شده است و اميدوار هستيم كه در سال جاري بتوانيم با رشد ۳۰ درصدي اين ميزان رقم صادرات را به 1/1 ميليارد دلار برسانيم.

توليد مس تا 3 سال ديگر
مديرعامل شركت ملي صنايع مس ايران گفت: بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده، تا پايان سال ۱۳۹۹ ظرفيت شركت مس به توليد ۴۰۰ هزار تن مس محتوا از معادن ايران خواهد رسيد. احمد مرادعليزاده با بيان اينكه صنعت و به ويژه معدن به لحاظ جغرافيايي و آب و هوايي يكي از سخت‌ترين شرايط كاري را دارند، اظهار كرد: مجموعه مس منطقه كرمان مجتمع‌هاي مس سرچشمه، خاتون آباد و ميدوك را مديريت مي‌كند. وي با بيان اينكه ظرفيت توليد مس در سال ۹۵ در كشور ۲۸۲ هزار و ۵۰۰ تن مس محتوا بوده است، ادامه داد: روندي كه در چهار سال اخير طراحي شده و فرآيندهاي تصميم‌گيري، اجرايي و كاري بازنگري شده كه منجر به اين توليد شده است. مديرعامل شركت ملي صنايع مس ايران با اشاره به اينكه خوشبختانه روند توليد هر ساله رو به رشد است، تصريح كرد: بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده، تا پايان سال ۱۳۹۹ ظرفيت شركت مس به توليد ۴۰۰ هزار تن مس محتوا از معادن ايران خواهد رسيد. در حوزه توسعه يك هدف مشخص شده كه از سال ۱۴۰۰ به بعد، شركت ملي صنايع مس ايران قادر خواهد بود، سالانه ۴۰۰ هزار تن مس خالص از معادن توليد و به بازار داخلي و هدف ارسال كند.

صادرات نفت ايران
بر اساس تحقيق رويترز ميزان صادرات نفت ايران در ماه جولاي ۱۰۳ هزار بشكه در روز افزايش داشته و به 29/2 ميليون بشكه در روز رسيده است. بررسي‌هاي موسسه تامسون رويترز نشان مي‌دهد كه ميزان صادرات نفت خام اوپك در ماه جولاي به رقمي بي‌سابقه رسيده كه عمدتا ناشي از رشد صادرات اعضاي آفريقايي اين سازمان بوده است. بر اين اساس، ميزان صادرات نفت اوپك در ماه جولاي به 11/26 ميليون بشكه در روز رسيده كه 370 هزار بشكه در روز نسبت به ماه ژوئن رشد داشته است. نيجريه به تنهايي 260 هزار بشكه از اين افزايش را به خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون