• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3872 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۵ مرداد

الكساندر نوري از سفرش به تهران مي‌گويد

مي‌خواهم پلي بين ايران و آلمان باشم

امسال دومين سالي خواهد بود كه الكساندر نوري روي نيمكت مربيگري ورودربرمن آلمان مي‌نشيند؛ مرد دورگه آلماني- ايراني كه يكي از جوان‌ترين مربيان تاريخ بوندسليگاست.
نوري تا همين يك سال پيش هيچ‌وقت فرصت هدايت تيمي در سطح اول فوتبال اروپا را پيدا نكرده بود اما با نتايج بدي كه وردر برمن در فصل پيش گرفت، اين شانس براي او پيدا شد كه از تيم دوم باشگاه به تيم اول نقل مكان كند. نشستن او روي نيمكت با سير صعودي اين تيم همراه شد؛ به طوري كه وردربرمن بحران زده نزديك بود حتي سهميه اروپايي هم كسب كند. نوري حالا نه تنها آلمان بلكه در ايران هم حسابي محبوب است.
او كه اخيرا به ايران سفري داشته درباره حضور در ايران به سايت آلماني nachrichten مي‌گويد: «پدر من ايراني است و من آنجا بستگان زيادي دارم بعد از مدت‌ها توانستم بستگان خودم را در اين سفر ملاقات كنم. در اين سفر بود كه از من دعوت شد تا در بازي ايران و ازبكستان حضور داشته باشم و من قبول كردم. بعد از بازي نيز در برنامه ورزشي نود حاضر شدم. مردم ايران به خاطر من هوادار وردربرمن شدند و علاقه زيادي به تيم و حضور من در اينجا دارند. خونگرمي مردم ايران و استقبالي كه از من شد خيلي من را تحت تاثير قرار داد. من مي‌خواهم از قدرت ورزش استفاده كنم و بين مردم پل بزنم و پيام‌هاي مثبتي به مردم ايران بفرستم. »
نوري درباره شرايط تيمش در اين فصل هم مي‌گويد: «ما به خوبي اين را در نيم فصل دوم فوتبال آلمان نشان داديم كه ظرفيت بالايي داريم و به خوبي نيز اين را در فوتبال خودمان نشان داديم. به خوبي مي‌دانيم كه شخصيت باشگاه و توانايي ما چه است و چه انتظاراتي از بازيكنان وجود دارد. » وردربرمن در فصل نقل و انتقالات عملكرد خوبي نداشت و بازيكناني چون كلوديو پيزارو و كلمنتس فريتز را از دست داد و ظاهرا نوري از وضعيت بازار نقل و انتقالات رضايت ندارد: «امسال واقعا نقل و انتقالات فوتبال خيلي عجيب و غيرقابل كنترل شده است. حتي بازيكناني كه اسم و رسم ندارند نيز درآمدهاي زياد طلب مي‌كنند و اين خيلي از شرايط تيم‌ها را در نقل و انتقالات تغيير داده است. ما خيلي تلاش كرديم تا سازماندهي بهتري پيدا و كارهاي دفاعي خيلي خوبي ارايه كنيم و فكر مي‌كنم از اين منظر پيشرفت‌هاي خيلي خوبي در تيم ما ايجاد شده است. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون