• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3875 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۸ مرداد

گزارشي از روز چهارم مسابقات قهرماني جهان دووميداني

بازگشت شجاعانه مريت با طلا همراه نبود

روز چهارم مسابقات قهرماني جهان دووميداني در لندن، با يك اتفاق ويژه همراه بود. با بازگشت آريس مريت امريكايي. او پس از عمل پيوند كليه در سال 2015 امسال دوباره به ميادين بازگشت و بامداد سه‌شنبه براي مدال طلاي دوي 110متر با مانع با رقبايش جنگيد. البته مريت كه با ثبت ركورد 12ثانيه و 80صدم ثانيه در اين ماده ركوردار جهان است، نتوانست به مدال دست يابد و 110 متر با مانع را در 13 ثانيه و يك دهم ثانيه دويد تا پنجم شود. با اين همه هواداران او برايش سنگ‌تمام گذاشتند. مريت در سال 2012 در همين ورزشگاه المپيك لندن موفق شده بود مدال طلاي 110 متر با مانع را به چنگ بياورد اما امسال مدال طلاي دوي 110 متر با مانع به عمر مكلئود از جاماييكا رسيد.
در ديگر ماده‌ها چه خبر بود؟
روز چهارم مسابقات چند مدال طلاي ديگر هم توزيع شد. از جمله در پرتاب چكش زنان كه 2 مدال از 3 مدال به لهستاني‌ها رسيد. آنيتا ولدارژيك به مدال طلا رسيد و مالوينا كپرون به مدال برنز. ولدارژيك پيش از اين 2 بار قهرمان المپيك در همين ماده شده بود. مدال نقره را چيني‌ها بردند.
در ماده پرش سه‌گانه زنان هم مدال طلا به يوليمر روجاس ونزوئلايي رسيد. ركورد او 14 متر و 91 سانتي‌متر بود در حالي كه نزديك‌ترين رقيبش، ايبارگوئن كلمبيايي فقط 3 سانتي‌متر كم آورد و به مدال نقره رسيد.
در دوي نيمه استقامتي 1500 متر اما مدال به فيت كيپيگون كنيايي رسيد. او كه تا لحظه آخر از مويير انگليسي عقب بود به يك‌باره خودش را به صدر دوندگان رساند و طلايي شد. مدال نقره هم به جني سيمپسون امريكايي رسيد كه تا لحظه آخر جزو 4 نفر اول هم نبود.
حاشيه‌هاي مسابقات
مسوولان فدراسيون جهاني دووميداني (IAAF) تاييد كردند كه تعدادي از ورزشكاران در مسابقات جهاني دووميداني در يكي از هتل‌هاي رسمي مسابقات دچار مشكل گوارشي شده‌اند. اين مساله باعث شد كه ايساك مك رالا، يكي از دوندگان دوي ۲۰۰ متر نتواند در مسابقه شركت كند. توماس بار، دونده دوي ۴۰۰ متر ايرلند نيز كه قرار بود در مسابقه نيمه نهايي شركت كند مجبور شد از مسابقه كناره‌گيري كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون