• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3178 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ بهمن

با حضور مقامات فرهنگي و سينمايي

فيلم محمد (ص) رونمايي شد

 

در حاشيه نهمين روز جشنواره فيلم فجر، در حالي كه هيات داوران كانديداهاي بخش سوداي سيمرغ را اعلام كردند، فيلم سينمايي محمد(ص) با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، مشاور رييس‌جمهوري، رييس سازمان صدا و سيما، رييس سازمان سينمايي و جمعي از مديران و مقامات فرهنگي كشور رونمايي شد. افرادي همچون دكتر علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حجت‌الله ايوبي رييس سازمان سينمايي، حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر
جوادي آملي فرزند آيت‌الله جوادي آملي، سيدرضا صالحي اميري، محسن مومني شريف رييس حوزه هنري، حسام‌الدين آشنا مشاور رييس‌جمهوري، دكتر محمد سرافراز رييس سازمان صدا و سيما، دكتر سرمدي معاون وزير امور خارجه، محمدرضا حشمتي معاونت قرآني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، حجت‌الاسلام شهاب مرادي رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، سيد محمد حسيني وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي، مرتضي سرمدي معاون وزير امور خارجه، حميدرضا آصفي سخنگوي سابق وزارت امور خارجه و تعدادي از مديران شبكه‌هاي تلويزيوني، كارگردانان و تهيه‌كنندگان سينما به همراه تعدادي از معاونان وزرا و جمعي از اصحاب رسانه و فضلاي حوزه علميه، مديران ارشد سازمان سينمايي و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و برخي روساي خبرگزاري‌ها، روزنامه‌ها و رسانه‌هاي جمعي صبح روز دوشنبه 20 بهمن به تماشاي فيلم محمد (ص) به كارگرداني مجيد مجيدي نشستند.
علي جنتي، وزير ارشاد پس از نمايش فيلم «محمد(ص)» در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره اين فيلم گفت: شايد بتوانيم فاخرترين فيلمي كه در 35 سال گذشته در جمهوري اسلامي ايران ساخته شده را فيلم آقاي مجيدي بدانيم كه از نظر محتوا و مضمون بي‌نظير است، همچنين از نظر كار حرفه‌اي و فني در جمهوري اسلامي كم‌نظير است. وزير ارشاد در ادامه گفت: توجه به دوران كودكي پيامبر (ص) تا زمان بعثت به درستي نشان مي‌دهد پيامبر ما پيامبر رحمت و مهرباني است و همه بشارت‌هايي را كه در تورات و انجيل درباره پيامبر آمده است به خوبي ذكر كرده است. همه پيروان اديان گذشته منتظر يك منجي بزرگ در سرزمين عربستان بودند و به دنبال او جست‌وجو مي‌كردند، اين فيلم را بايد بخش اول زندگي پيامبر دانست، اميدواريم توفيق پيدا شود تا بخش دوم اين فيلم كه از زمان بعثت تا زمان رحلت پيامبر (ص) است با كيفيت و به دقت ساخته شود.
رييس سازمان سينمايي، حجت‌الله ايوبي هم در اين مراسم گفت: بر اين باورم كه اين فيلم يكي از بزرگ‌ترين و درخشان‌ترين آثار سينماي ايران است كه فكر مي‌كنم مهم‌ترين پيامي كه داشت، مهرباني و گذشت پيامبر مهر و دوستي حضرت محمد‌(ص) است كه پيامبر رحمت الهي است. او در ادامه گفت: اين فيلم به همه ما نشان داد كه اسلام، دين رحمت است و تلاش آقاي مجيدي بعد از چند سال فعاليت در عرصه ساخت اين فيلم نشان داد كه امروز دنيا هم نيازمند شنيدن و ديدن اين پيام صلح و دوستي حضرت رسول(ص) است. رييس سازمان سينمايي كشور درباره نحوه اكران اين فيلم نيز توضيح داد: هر كاري كه در توان داشته باشيم، براي اكران هر چه بهتر اين فيلم در ايران و كشورهاي ديگر انجام خواهيم داد. منتها بايد ببينيم عوامل فيلم چه برنامه‌هايي دارند. به هر ترتيب مهم‌ترين كاري كه بايد بكنيم، اين است كه تلاش كنيم فيلم سينمايي «محمد رسول‌الله (ص)» هم در ايران و هم در خارج از كشور به بهترين شكل ممكن اكران شود.
مجيد مجيدي، كارگردان، هم در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشيه آيين افتتاح رسمي نمايش فيلم سينمايي «محمد رسول‌الله» گفت: احساس بسيار خوبي دارم كه بالاخره بعد از هفت سال تلاش توانستيم موفق به اكران فيلم «محمد رسول‌الله» شويم و بايد بگويم كه منتظر چنين روزي بودم كه بتوانم در بين مردم فيلم را ببينم. كارگردان فيلم سينمايي «محمد رسول‌الله» تاكيد كرد: اميدوارم اين منظر نگاه رحمه للعالميني حضرت مهرباني بتواند بخش كوچكي از زيبايي‌ها و مهرباني‌هاي اين انسان شايسته الهي را به تصوير كشيده باشد. اين فيلم به نظر من مي‌تواند با فطرت‌هاي پاك هر انساني ارتباط برقرار كند و اين اميد را دارم بتوانيم هم در دنيا و هم در جهان اسلام توفيقاتي را كسب كنيم. مجيدي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا نگران زمان طولاني فيلم نيست؟ توضيح داد: به هيچ عنوان نگران زمان طولاني فيلم نيستم چرا كه تصور مي‌كنم تماشاگران مي‌توانند با آن ارتباط خوبي برقرار كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون