• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3178 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ بهمن

طراحي نقشه در دوبي، سرقت در پايتخت

انهدام باند سرقت‌هاي خشن در پايتخت

اعتماد| دوبي، تنها شهر آسمان‌خراش‌ها نيست؛ جايي است كه چند ماه پيش، سارقي حرفه‌اي پس از آشنايي با دو جوان خام تهراني، باند سرقت‌هاي ميليوني از رانندگان خودروهاي پايتخت را شكل داد تا اين‌بار با خيالي آسوده‌تر نقشه سرقت خود را عملي كند غافل از اينكه پليس در ماموريت‌هاي نامحسوس خود آنها را زيرنظر دارد و به زودي عمليات دستگيري شان را آغاز خواهد كرد. از ارديبهشت امسال، شاكيان متعددي به پليس آگاهي تهران مراجعه و ماموران را در جريان سرقت پول‌هاي خود از داخل خودروشان قرار دادند. ماموران كه پس از شنيدن اظهارات مالباختگان در حال تشكيل پرونده در رابطه با سرقت‌ها بودند، كنترل نامحسوس مجرمان سابقه‌دار در سطح شهر تهران را آغاز كردند. مشخص شد يكي از مجرمان سابقه‌دار به نام سعيد كه سابقه 11 بار دستگيري به اتهام ارتكاب به انواع جرايم سرقت مسلحانه، زورگيري، نزاع و درگيري و تجاوز به عنف را در پرونده خود دارد، به تازگي پس از آزادي از زندان باندي سه‌نفره را تشكيل داده كه به شيوه «زاغ زني» در مقابل مراكز تجاري و شعبات بانكي، از رانندگان خودروها سرقت مي‌كنند.
تحقيقات پليس نشان مي‌داد كه اعضاي اين باند پس از شناسايي افرادي كه با مبالغ ميليوني از شعبات بانكي خارج مي‌شدند، به سرعت به آنها حمله ور شده و در موقع مناسب پول‌هاي‌شان را به سرقت مي‌برند. به گفته سرهنگ رامين خداياري، رييس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ، ماموران كه در جريان تحقيقات خود موفق شده بودند پاتوق متهمان را شناسايي كنند، به سرعت نيروهاي خود را در مناطق جواديه، ستارخان و خاوران تهران متمركز و پس از انجام هماهنگي‌هاي لازم در سه عمليات جداگانه و هماهنگ، هر سه آنها را در مخفيگاه‌شان غافلگير و براي انجام بازجويي به پايگاه پليس منتقل كردند. سرهنگ خداياري با اشاره به اعتراف متهمان به ده‌ها فقره سرقت از رانندگان خودروها در شرح جزييات پرونده گفت: دو سارق ديگر پرونده، عليرضا و پرويز نام دارند كه تا پيش از عضويت در اين باند سابقه هيچ جرمي نداشتند و چند ماه پيش به شكل اتفاقي با سعيد آشنا شده بودند.
آنها در مورد نحوه عضويت‌شان در اين باند به ماموران گفتند: «چند ماه پيش مسافرتي به دوبي داشتيم كه در آنجا با سعيد آشنا شديم. او شماره تماس‌مان را گرفت و گفت كه پس از بازگشت به تهران با ما تماس مي‌گيرد. وقتي به كشور برگشتيم او با ما تماس گرفت و پيشنهاد تشكيل باند سرقت از رانندگان خودروهايي را داد كه مبالغ ميليوني را با خود حمل مي‌كردند.»  با ثبت اعترافات متهمان، شناسايي پرونده‌هاي سرقت مشابه در دستور كار ماموران قرار گرفت كه در جريان آن مالباختگان متعددي شناسايي شدند و براي طرح شكايت به پليس آگاهي مراجعه كردند. يكي از شاكيان پرونده كه به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران مراجعه كرده بود پس از شناسايي هر سه سارق در مورد روز سرقت به ماموران گفت: «28 آبانماه امسال مبلغ 9 ميليون تومان از بانك برداشت كرده و آن را زير صندلي جلوي خودرويم گذاشتم. وقتي در خيابان به سمت خانه محل كارم حركت مي‌كردم ناگهان با يك دستگاه خودروي پرايد از پشت تصادف كردم. من از ماشين پياده شدم تا ميزان خسارت را بررسي كنم كه ناگهان يك دستگاه موتوسيكلت با دو سرنشين در كنار خودرو توقف كرد و با چوب شيشه سمت صندلي ماشين را شكست و كيف پول حاوي 9ميليون تومان را به سرقت برد. من قصد داشتم آنها را تعقيب كنم اما متوجه شدم كه يكي از سرنشينان پرايدي كه با من تصادف كرده بود از فرصت استفاده كرده و چرخ‌هاي ماشينم را پنچر كرده و او نيز از محل متواري شده است.» شاكي ديگر پرونده نيز كه مدارك شناسايي او از مخفيگاه متهمان كشف شده بود در مورد روز سرقت به ماموران گفت: خردادماه امسال پنج ميليون تومان وجه نقد از يكي از شعب بانكي چهاردانگه برداشت كرده و آنها را در كيف پولم گذاشتم و در صندوق عقب ماشينم قرار دادم. چند دقيقه‌اي براي انجام كاري، ماشين را در كنار خيابان پارك كردم و از آن پياده شدم اما وقتي برگشتم متوجه شدم كه قفل درب صندوق عقب تخريب شده و كيف پول و ساير مدارك شناسايي‌ام به سرقت رفته است.»
در ميان شاكيان پرونده، فردي هم حضور داشت كه سارقان 25 ميليون تومان از سرمايه او را به شيوه مشابه به سرقت برده بودند. او در مورد روز حادثه گفت: روز سرقت كيف پولم را كه حاوي 25 ميليون تومان وجه نقد بود روي صندلي شاگرد ماشينم گذاشتم و براي اطمينان حتي درهاي خودرو را هم قفل كردم و شيشه‌ها را كامل بالا دادم، اما وقتي در پشت چراغ قرمز چهارراه متوقف شدم، دو نفر سرنشين يك دستگاه موتوسيكلت با شكستن شيشه‌هاي ماشين، كيف پول را برداشته و به سرعت از محل متواري شدند. من براي چند لحظه دچار شوك شده بودم. البته آنها را هم نمي‌توانستم تعقيب كنم چون در خلاف مسير خودروها به سرعت گاز دادند و دور شدند.»
به گفته سرهنگ كارآگاه خداياري از آنجا كه شيوه سرقت‌هاي متهمان و اعتراف آنها به ده‌ها فقره سرقت از داخل خودرو به شيوه زاغ‌زني، وسعت سرقت‌هاي آنان را نشان مي‌دهد بنابراين دستور انتشار تصاوير آنها بدون پوشش از سوي مقام قضايي صادر شده است و شهرونداني كه به شيوه مشابه مورد سرقت قرار گرفته‌اند مي‌توانند براي پيگيري شكايت خود به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ در ميدان حـر، خيايان 12 فروردين مراجعه كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون