• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3880 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ مرداد

امتداد رفاقت پس از رقابت

قربانعلي قائمي عضو مجمع مشورتي توسعه استان تهران

اولويت دادن به منافع شخصي و حزبي موجب مي‌شود تا پس از برگزاري هر رقابتي كه در سطح انتخابات مجلس، شوراها و شهرداري‌ها برگزار مي‌شود، خواسته يا ناخواسته به اختلافات دامن زده شود و گاهي جامعه را در حدي فراتر از گروه‌هاي مخاطب، تحت تاثير قرار دهد و گاهي تا آنجا پيش برود كه متاسفانه همچون سال ۸۸ زمينه ساز بروز بحران‌هاي سياسي و اجتماعي شود.
اين روزها خبري در رسانه‌ها منتشر شد ولي آنچنان كه بايد، مورد توجه رسانه‌ها و افكار عمومي قرار نگرفت و جا دارد كه هر چه بيشتر به آن پرداخته شود. اعضاي شوراي پنجم تهران با اجماع كلي روي دكتر نجفي، اين شخصيت ملي و اصلاح‌طلب، وي را به عنوان گزينه نهايي شورا در رقابت پاياني با دكتر مهرعليزاده تعيين كردند و طبق اعلام مهندس الويري، رييس فعلي شورا، مقرر شده است شوراي پنجم تهران در نخستين جلسه رسمي خود كه پس از يكم شهريور ۹۶ برگزار خواهد شد، اين تصميم غيررسمي را مصوب نمايد و حكم شهردار تهران، طي مراحل قانوني صادر شود.
آنچه كمتر به آن توجه شده است، ديدار صميمي اين دو رقيب پس از انجام مرحله نهايي رقابت اين دو گزينه پاياني شهرداري تهران است، ديداري كه روز يكشنبه مورخ 22/۰۵/96 اتفاق افتاد و رسانه‌اي شد.
محسن مهرعليزاده؛ سياستمدار اصلاح‌طلب و شخصيت ملي كه سابقه معاونت رييس‌جمهور دولت اصلاحات را در كارنامه خود دارد، پيشقدم مي‌شود تا فرهنگ رفاقت را پس از اتمام دوران رقابتي ترويج كند و در اين ديدار توفيق خدمتگزاري مردم تهران را با تمام مشكلات عظيمي كه در شهرداري و شهر تهران وجود دارد به نجفي تبريك مي‌گويد و براي ايشان آرزوي موفقيت مي‌كند و هر دو نفر، اتخاذ روش راي‌گيري به صورت اجماع را، در جهت هم‌افزايي براي تقويت پشتوانه شهردار منتخب، مثبت ارزيابي مي‌كنند.


مهرعليزاده خطاب به نجفي مي‌گويد: تيم كارشناسي و اتاق فكر تهيه‌كننده برنامه كه متشكل از ۱۵۶ نفر از اساتيد دانشگاه، كارشناسان و متخصصين مديريت شهري، اقتصادي و اجتماعي هستند و شش ماه روي اين برنامه تلاش كرده‌اند به عنوان پشتوانه علمي و اجرايي از وي حمايت خواهند كرد و نجفي نيز خطاب به ايشان از اقدام پسنديده وي در ارايه برنامه خود به وي و اعلام آمادگي تيم‌هاي كارشناسي‌اش براي حمايت‌هاي علمي و اجرايي تشكر مي‌كند و مي‌افزايد؛ كاش اين رويه و مشي شما از سوي همگان در رقابت‌ها و موارد مشابه رعايت شود. همچنين از اعتبار و دقت برنامه پيشنهادي تقدير مي‌كند و مي‌افزايد: همگان اعلام مي‌كردند كه جنابعالي برنامه مطالعه شده، دقيق و حاوي سياست‌ها و اقدامات اجرايي را ارايه كرديد كه اينك مي‌تواند در اداره شهرداري و در جهت خدمت به مردم تهران مورد استفاده قرار بگيرد.
همان طور كه ملاحظه مي‌شود، تبديل فرهنگ رقابت به رفاقت  مقوله‌اي است كه بايد بيشتر به آن، پرداخته شود و شرايط كنوني كشور بيش از پيش به اين همراهي‌ها و همدلي‌ها نياز دارد تا زمينه‌هاي وحدت حداكثري در طيف هم‌انديشان اصلاح‌طلب فراهم شود. و اين فرهنگ نبايد و نمي‌تواند به جناح اصلاح‌طلب محدود شود و بايد كه تدبيري انديشيده شود تا به همه طيف‌هاي سياسي رقيب تعميم يابد و حتي بخش‌هاي مختلف و گروه‌هاي ديگر جامعه را دربربگيرد و هم افزايي‌ها گسترش يابد و مردم بتوانند از نعمت همدلي، همراهي و همكاري كليه افراد دلسوز و خدمتگزار جامعه در كليه سطوح، بهره‌مند شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون