• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3880 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ مرداد

استاندار تهران :

نتوانستم فرماندار زن انتخاب کنم

گروه سياسي| ماجراي انتخاب زنان براي حضور در پست‌هاي مديريتي يكي از موضوعات داغ و حاشيه برانگيز روزهاي اخير بوده است؛ موضوعي كه از وزارت و معاونت رييس‌جمهور تا فرمانداران را درگير كرده است. هرچند كه وزارت كشور چند روز پيش با صدور اطلاعيه‌اي از به‌كارگيري ويژه زنان در اين وزارتخانه خبر داده بود اما روز گذشته استاندار پايتخت از ناتوان بودنش براي انتخاب فرماندار زن خبر داد. استاندار تهران با بيان اينكه «نسبت به انتخاب زنان در وزارتخانه‌ها نگاه سخت‌گيرانه‌اي وجود دارد»، گفت: رييس‌جمهور با انتخاب زنان در كابينه، اعتقاد خود را به استفاده توانمندي‌هاي آنها عملي كرده است. به گزارش ايسنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات حسين هاشمي به شرح زير است:
  رييس‌جمهور همواره بر استفاده از ظرفيت زنان توانمند در عرصه‌هاي گوناگون تاكيد دارند، انتخاب اخير رييس‌جمهور در استفاده از زنان در كابينه نشان داد كه وي به وعده‌هايش پايبند است. شايد مي‌شد خانمي هم به عنوان وزير معرفي شود اما هنوز به لحاظ برخي مسائل در كشور نسبت به انتخاب زنان در وزارتخانه‌ها نگاه سخت‌گيرانه‌اي وجود دارد، بنابراين به مصلحت نيست دنبال چالش برويم، اما در موقعيت‌هايي كه امكانش فراهم است بايد از زنان استفاده كرد.
  من هم تلاش كردم فرماندار زن انتخاب كنم و حتي يك نفر را هم كانديدا كردم ولي به دلايلي موفق نشدم، اگر شرايط فراهم شود ترديد نكنيد كه الان هم فرماندار زن انتخاب مي‌كنم. در حال حاضر ما معاون فرماندار، بخشدار، مديركل و معاون مديركل زن در استان تهران داريم. زنان 50 درصد جامعه هستند و نمي‌شود نگاه دوگانه‌اي به زنان داشت.
 تامين امنيت كشور، برگزاري انتخابات و مهيا كردن شرايط براي فعاليت احزاب از مهم‌ترين وظايف وزير كشور است. حالا بايد ببينيم عملكرد وزير كشور در اين چهار سال در اين حوزه‌ها چگونه بوده است؟ خوشبختانه وضعيت امنيت كشور ما كه بسيار خوب است و انتخابات 94 و 96 هم بدون هيچ مشكل امنيتي برگزار شد. ما در انتخابات گذشته درگيري حتي كشته هم داشتيم، اما در اين انتخابات چنين مسائلي وجود نداشت.
 در اين دو انتخابات حتي يك صندوق هم باطل نشد، وزارت كشور با شوراي نگهبان هم تعامل بسيار خوبي داشت و در اين زمينه هم مشكلي مشاهده نشد. همچنين فضاي مناسبي براي فعاليت همه احزاب فراهم و خانه احزاب نيز بازگشايي شد. حالا بايد وزير چه كار ديگري انجام بدهد؟ من شهادت مي‌دهم كه يك بار هم نديدم كه وزير كشور يك موضوع يا جمله‌اي بگويد كه خلاف سياست‌هاي دولت باشد. شهادت مي‌دهم رحماني‌فضلي هيچگاه در وزارت كشور گرايش جناحي نداشته است. وي خيلي دقيق و محكم تلاش كرده كه قانون را خيلي خوب و بدون حاشيه اجرا كند.
 بهتر است دوستان در اين موضوع سعه صدر بيشتري داشته باشند. اميدوارم اين دوستان با اطلاعات بيشتري كه مي‌گيرند اين نگاه را نسبت به وزير كشور اصلاح كنند. قبل انتخابات 94 بعضي شخصيت‌هاي ممتاز كشور در مورد اجراي انتخابات توسط رحماني‌فضلي بحث داشتند كه من با آنها صحبت مي‌كردم و گفتم يك بار نديدم كه وزير كشور جناحي عمل كند. گفتم كه يك‌بار هم نديدم كه وزير فكر جناحي در كار دخالت دهد يا در جهت تضعيف دولت حركت كند. اين افراد چون من را قبول داشتند سكوت كردند شايد هم ترديد داشتند، ولي بعد انتخابات 94 همان شخصيت‌ها گفتند عملكرد وزير كشور بسيار خوب بود. يكي از اين افراد مرحوم هاشمي و فرد ديگر اسحاق جهانگيري بود. البته هيچ كس كامل نيست و ممكن است به وزير كشور نقدهايي هم وارد باشد كه او هم گوش شنوايي براي شنيدن نقدها دارد.
 چند فرماندار از استان تهران توسط دستگاه قضايي احضار شدند كه در حال مذاكره براي حل اين موضوع هستند. قوه قضاييه هم بايد به شكايت رسيدگي كند و نمي‌تواند آنها را كنار بگذارد ولي ما هم به شكايات پاسخ مي‌دهيم. اين موضوع با تلاش‌هاي انجام شده، قابل مديريت است. با توجه به صحبت‌هايي كه وزير كشور داشته‌اند اين موضوع مديريت مي‌شود.
  در ابتدا برخي احزاب از ما براي برگزاري همايش يا كنگره خود تقاضاي مجوز مي‌كردند كه ما گفتيم شما از وزارت كشور پروانه فعاليت داريد و ديگر نيازي به مجوز نداريد، فقط بايد زمان و مكان برگزاري برنامه خود را به فرمانداري اطلاع دهيد تا مسائل امنيتي در نظر گرفته شود. اكنون تمام احزاب در استان تهران جلسات، كنگره‌ها و همايش‌هاي خود را بدون هيچ مشكلي برگزار مي‌كنند. ما همچنين اعلام كرديم براي برگزاري مناظره‌ها يا همايش‌ها در داخل دانشگاه‌ها ورود نمي‌كنيم و هيات نظارت دانشگاه بايد در اين زمينه تصميم بگيرد اما بايد فضا را براي همه باز كند. خوشبختانه تاكنون همه اين نشست‌ها و همايش‌ها در دانشگاه‌ها خيلي خوب اجرا شده و هيچ كدام هم به مشكل بر نخورده است. اين مسير و ايجاد اين فضاي باز در استان تهران با تعامل همه دستگاه‌ها فراهم شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون