• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3880 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ مرداد

ديدار رفت سوپركاپ اسپانيا به نفع شاگردان زيدان به پايان رسيد

پيروزي رئال در شب تقليد رونالدو از مسي

رئال مادريد در نخستين ال‌كلاسيكوي بدون نيمار موفق شد بارسا را ببرد. 3 بر يك در نيوكمپ و در قلعه تيم حريف. آن هم در شرايطي كه در دقيقه 82 كريستيانو رونالدو از زمين بازي اخراج شده بود.
بارسلونا درست در شبي كه نيمار در نخستين بازي‌اش در فرانسه گلزني كرد، فقط يك‌بار موفق به باز كردن دروازه حريف شد تا مادريدي‌ها نيمي از راه قهرماني در سوپركاپ اسپانيا را رفته باشند.
بازي با اشتباه ترشتگن آغاز شد. مالكيت با ميهمان بود اما اين سوارز بود كه نخستين موقعيت را هدر داد. نخستين كارت بازي را نيز كاسميرو با خطاي خشن روي مسي دريافت كرد. نيمه اول بازي پر بود از اشتباهات دو تيم و كارت‌هاي زرد براي پيكه، بوسكتس، مسي، بيل و كارواخال. يك بازي دور از استانداردهاي مرسوم ال‌كلاسيكو.
نيمه دوم اما با گل شروع شد. با گل به خودي پيكه. بعد از آن بازي جان گرفت. هركدام از 2 تيم فرصت‌هايي را از دست دادند تا اينكه بازي به دقيقه 58 رسيد؛ رونالدو به ميدان آمد. بعد هم والورده با آوردن دنيس سوارز به جاي دلوفئو به تيمش جان تازه‌اي بخشيد. حملات بارسا در نهايت نتيجه داد و سوارز در دقيقه 75 به هر ترتيبي بود يك پنالتي از ناواس گرفت كه مسي آن را به گل تبديل كرد. بارسا چند دقيقه بعد روي حركت عالي مسي مي‌توانست به گل برسد اما سوارز و دنيس قدر آن را ندانستند.
برگشت همان توپ روي يك ضدحمله به گل دوم ميهمان تبديل شد. رونالدو كه در دقيقه 81 كارت زرد گرفته بود، يك دقيقه بعد به دليل تمارض كارت زرد گرفت و اخراج شد! اين شايد نقطه عطف بازي بود. بازي در دقايق آخر كاملا خشن شد. با اين همه بارسا براي به تساوي كشاندن بازي به آب و آتش زد اما اين آسنسيوي جوان بود كه روي يك ضدحمله بازي را 3 بر يك به نفع قوهاي سفيد كرد.

رونالدو حركت مسي را كاپي كرد!
رونالدو از ابتدا در تركيب قرار نداشت اما با آمدنش موفق شد يك گل تماشايي در دقيقه 80 بازي به ثمر برساند. او بعد از اين گل با بيرون آوردن پيراهنش و نشان دادن آن به هواداران بارسا انتقام شادي گل چند ماه پيش مسي در برنابئو را گرفت. مسي در آن بازي دقيقه 93 موفق به زدن گل پيروزي بخش بارسا شده بود و سپس آن شادي گل جنجالي را انجام داد. البته رئالي‌ها مدعي‌اند ابداع‌كننده اين شادي مارسلو بوده كه قبل از مسي دست به چنين كاري زده!

زيدان: اخراج رونالدو درست نبود
پيروزي 3 بر يك رئال مادريد برابر بارسلونا خيلي هم به مذاق زيدان خوش نيامد. چرا كه اخراج رونالدو شايد او را بيش از يك بازي محروم كند. مهاجم كهكشاني‌ها نخست بابت در آوردن پيراهنش در شادي پس از گل خود كارت زرد گرفت و پس از آن به دليل تمارض از داور كارت زرد دوم را گرفت. اما بدتر از همه اينجا بود كه بعد از اخراج داور را هل داد و حالا گفته مي‌شود ممكن است 8 جلسه محروم شود.
زيدان بعد از بازي درباره اخراج كريس گفت: «داور بازي، اجازه نداد يك ال‌كلاسيكو داربي درست و بدون نقص و عادلانه رقم بخورد، اشتباهات زيادي داشت و تلاش مي‌كرد اشتباهاتش را با به دست آوردن دل دو طرف جبران كند. اين درست نيست، او به ضرر هر دو تيم سوت زد. پنالتي روي رونالدو را نمي‌دانم و نظر نمي‌دهم اما كارت زرد معنايي نداشت؛ او مي‌توانست تذكر دهد. همين.»

والورده: باخت به ما ضربه زد
والورده كه نخستين بازي رسمي تيمش همين ال‌كلاسيكوي بامداد دوشنبه بود؛ از باخت حسابي ناراحت است اما به آينده اميد دارد: «اين شكست را دوست نداشتيم.
به خصوص اينكه برابر مادريد اين اتفاق افتاد. همچنين براي فتح يك جام به ميدان رفتيم. با وجود شكست سه بر يك نبايد از جبران نتيجه در بازي برگشت نااميد باشيم. ما در بازي رفت فرصت‌هاي گلزني داشتيم و هنوز شانس جبران داريم. اين شكست به ما ضربه زد كه اتفاقي عادي است. با اين حال زمان كافي براي ريكاوري داريم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون