• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3880 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ مرداد

مشكل اصلي فدراسيون بوكس بي‌برنامگي است

علي مظاهري كاپيتان سابق بوكس

به عنوان كسي كه اردوهاي تيم ملي را ديده‌ام مي‌گويم كه فدراسيون بوكس بايد اهداف خود از برگزاري اردوها را مشخص كند. فدراسيون بايد مشخص كند كه چرا و براي چه مسابقاتي اردوها را برگزار مي‌كند. اگر قرار است بوكسورها به صورت انفرادي تمرين كنند چرا مربي خارجي آورده‌ايم؟ مسوولان فدراسيون مشكلات مالي را مقصر همه اين اتفاقات مي‌دانند و اين در حالي است كه اصلي‌ترين مشكل نبود برنامه‌ريزي‌هاي تكميلي براي تيم ملي است. براي اينكه شاهد اين مسائل نباشيم بايد يك كادرفني خوب در فدراسيون بوكس باشد. بوكس نياز به برنامه‌هاي مدون و منظم دارد. هدف فدراسيون بازي‌هاي آسيايي جاكارتا است و قطعا بوكسورها با تمرينات انفرادي نمي‌توانند در اين بازي‌ها مدالي را كسب كنند. بايد با برنامه‌ريزي‌هاي يك‌ساله تا قبل از آغاز بازي‌هاي آسيايي دو تيم ملي بوكس قدرتمند را داشته باشيم كه براي داشتن چنين تيم‌هايي نياز به انگيزه‌سازي است. فدراسيون براي اينكه بتواند بحث انگيزه بالا را در بين بوكسورها به وجود بياورد بايد به دو مساله مادي و اردوهاي منظم و با كيفيت دقت كند.
بايد با برگزاري تورنمنت‌ها و بازي‌هاي تداركاتي مناسب انگيزه و مهم بودن را در بين بوكسورها فعال كنيم. آقاي داوري كه به عنوان سرپرست جديد فدراسيون انتخاب شده‌اند بايد با گروهي جديد كار خود را ادامه دهد. در اين مسير همه ورزشكاران و قهرمانان در كنار اين عزيز هستند و قطعا براي اينكه بوكس به روزهاي خوب خود برگردد او را كمك مي‌كنند. اگر مشكلات مالي وجود دارد چرا به همراه شش بوكسور چهارده نفر همراه اعزام مي‌كنيم؟ اين مشكلات مالي نيست، ‌اگر اين طور است چرا به جاي اعزام كردن همراه، مربيان سه ستاره خود را بيشتر نمي‌كنيم؟ آقاي داوري بايد از كادرفني جديد در فدراسيون استفاده كند تا بتواند شرايط را بهبود بخشد و در اين مسير همه دلسوزان بوكس او را حمايت مي‌كنند. در خانواده بوكس شخص مناسبي را نمي‌شناسم كه بتواند اين مسووليت را در اختيار گرفته و درست هدايت كند. داوري مي‌تواند با انتخاب يك گروه مناسب از اطرافيان خود فدراسيون بوكس را به خوبي هدايت كند. آقاي داوري بايد افراد كار بلد را انتخاب كنند. دليل اصلي نتايج ضعيف تيم‌هاي ملي به خصوص تيم نوجوانان در قهرماني آسيا بي‌برنامگي فدراسيون است. اصلي‌ترين مسابقه داخلي رقابت‌هاي قهرماني كشوري است كه فدراسيون يك هفته مانده به اين رقابت‌ها بازي‌هاي انتخابي را برگزار مي‌كند در صورتي كه اين رقابت‌ها خود يك انتخابي خوب براي معرفي ملي‌پوشان است. آقاي غلامرضا كريمي يكي از مربيان سه ستاره و خوب پايه در ايران است كه به شخصه احترام زيادي براي او قايل هستم. اما فدراسيون بايد با انسجام بيشتري دررده‌هاي پايه نسبت به بزرگسالان كار كند. همه قهرماناني كه در بوكس وجود داشتند از رده‌هاي نوجوانان و جوانان به اين جايگاه رسيده‌اند كه نشان از اهميت بالاي رده‌هاي پايه است. بيشتر از بزرگسالان بايد به پايه توجه كرد. حتي مي‌توان به جاي آوردن مربي خارجي براي تيم بزرگسالان آقاي خيمنزسرمربي كوبايي تيم ملي را در رده‌هاي پايه به كار گرفت كه قطعا نتايج آن بسيار مطلوب‌تر است. ما شاهد هستيم كه اردوي مشترك با تيم بوكس كوبا لغو شد. كميته فني بايد ابتدا اهداف خود از دعوت اين تيم را مشخص كند. جهاني در شهريور برگزار مي‌شود و تيم كوبا تقريبا با دو تيم كاملا آماده حاضر است تا در اين رقابت‌ها شركت كند. اين در صورتي است كه فدراسيون هنوز نمي‌تواند سه بوكسور خوب را در يك وزن به اردوها دعوت كند. اردوي مشترك با تيم كوبا خوب است اما ابتدا بايد شرايط مناسب را ايجاد كنيم چون اردوهاي مشترك در شرايط مناسب بازده خوبي دارد.
كوبا براي گذراندن تمرينات نهايي به ايران مي‌آمد چون اين اردو نزديك بازي‌هاي جهاني برگزار مي‌شد. تيم كوبا تا آن زمان تمرينات خود را انجام مي‌داد و آمدن به ايران تنها جنبه تفريح داشت. همان بهتر كه اين اردو لغو شد. البته فدراسيون بايد اين ابعاد را پيش از دعوت تيم كوبا مدنظر مي‌گرفت تا بي‌احترامي هم به اين تيم صاحب نام نمي‌شد. مساله ديگري كه اذيت‌كننده است دعوت شدن سفارشي برخي بوكسورها به اردو است كه اصلا در حد و اندازه تيم ملي نيستند. فدراسيون سرمايه‌هاي بوكس خود را از نظر بوكسورهاي خوب به هدر داده و حال بدون برنامه بوكسور به اردو دعوت مي‌كند. اميدوارم آقاي داوري به اين مسائل توجه ويژه كنند تا افرادي مثل من كه دوستدار بوكس هستند با ديدن اين اتفاقات ناراحت نشوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون