• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3882 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ مرداد

گزارش AFC از حضور پرسپوليس در يك چهارم نهايي ليگ آسيا

طلسم‌شكني در سال 2017

سايت كنفدراسيون فوتبال آسيا در گزارشي به حضور پرسپوليس در مرحله يك چهارم نهايي آسيا پرداخت. در ادامه معرفي تيم‌هاي حاضر در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا، سايت AFC به سراغ تيم پرسپوليس رفته است. در گزارش سايت كنفدراسيون فوتبال آسيا از پرسپوليس نوشته شده است: هيچ‌وقت نمي‌توان جايگاه پرسپوليس به عنوان يكي از تيم‌هاي پرطرفدار ايران و آسيا را زير سوال برد ولي تعجب برانگيز است تيمي با اين جايگاه در رقابت‌هاي قاره‌اي عملكرد چندان خوبي نداشته است. پرسپوليس در سال 1963 تاسيس شد و تيمي بوده كه اغلب بهترين بازيكنان ايران را در خود جاي داده است. بازيكناني چون علي دايي، علي كريمي، مهدي مهدوي‌كيا و خداداد عزيزي كه همگي به عنوان مرد سال آسيا انتخاب شدند. با اين حال حتي اين نام‌هاي بزرگ هم نتوانستند پرسپوليس را به موفقيت در سطح قاره برسانند. حضور پرسپوليس در جمع 8 تيم برتر آسيا كه در سال 2017 رخ داد، نخستين حضور اين تيم در تاريخ ليگ قهرمانان آسيا است كه از سال 2002 تاسيس شده است. پرسپوليس در نخستين دوره ليگ قهرمانان آسيا حاضر بود ولي نتوانست از مرحله گروهي صعود كند. بعد از آن تا سال 2009 طول كشيد تا اين تيم بار ديگر در ليگ قهرمانان حاضر شود. در آن سال‌ها تيم‌هايي چون سپاهان و صبا باتري از ايران در آسيا حضور داشتند. در سال 2009 بنيادكار ازبكستان بود كه در مرحله يك هشتم نهايي توانست پرسپوليس را شكست دهد و حذف كند. دو سال بعد سرخ‌ها در گروه خود در قعر جدول قرار گرفتند و در ادامه و در سال بعد اين الاتحاد عربستان بود كه سرخ‌ها را از آسيا حذف كرد. در سال‌هاي 2013 و 2014 پرسپوليس غايب بود و در سال بعد باز هم حذف در يك هشتم نهايي به دست الهلال براي اين تيم رخ داد. امسال بالاخره پرسپوليس طلسم شكني كرد و توانست از يك هشتم نهايي فراتر برود و با گل‌هاي طارمي به پيروزي برسد و حريف الاهلي عربستان شود. پرسپوليس در مرحله گروهي شرايط دشواري داشت و رقابت سختي با الهلال، الريان و الوحده براي صعود از گروه داشت كه در نهايت در روز آخر توانست جشن صعود از گروه را بگيرد. در بازي آخر گروه هت تريك مهدي طارمي باعث شد پرسپوليس به مرحله بعد برسد. در مرحله بعد پرسپوليس به مصاف لخويا رفت و بعد از تساوي در بازي رفت در بازي برگشت با گل به خودي مدافع اسپانيايي‌ يعني چيكو فلورس به برتري رسيد تا به اين مرحله برسد.
سرمربي: برانكو ايوانكوويچ
برانكو سابقه زيادي در فوتبال ايران دارد. او دستيار بلاژويچ در تيم ملي فوتبال ايران بود و بعد از ناكامي در رسيدن به جام جهاني 2002 جانشين او شد و توانست با ايران به جام جهاني برسد. او بعد از مربيگري در كرواسي، عربستان و چين به ايران و باشگاه پرسپوليس برگشت.
ستاره: مهدي طارمي
مهدي طارمي جانشين مهاجمان بزرگي در پرسپوليس شده است. اين بازيكن 24 ساله در اين فصل در 8 بازي ليگ قهرمانان 6 گل به ثمر رسانده تا دومين گلزن برتر آسيا باشد. او زوج آزمون در تيم ملي ايران نيز هست و عملكرد خوب او باعث توجه تيم‌هاي خارجي به او شده‌ است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون