• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3882 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ مرداد

فوتبال مالكانه خصلت استقلال است

صمد مرفاوي سرمربي پيشين تيم استقلال

1- استقلال در ابتدا شروع بدي داشت، چون تغييرات زيادي را تجربه كرده بود. در بازي با صنعت نفت آبادان، ناهماهنگي در تيم كاملا به چشم مي‌آمد. در بازي دوم، استقلال تا حد زيادي بهتر بود، اما باز هم انسجام كافي را نداشت. همين موضوع باعث شد كه شرايط استقلال بحراني شود و به سه امتياز ديدار با تراكتورسازي نياز مبرم داشته باشد. شاگردان منصوريان مقابل تراكتورسازي با استرس وارد زمين شدند، چون فشار زيادي روي خود احساس مي‌كردند، اما خدا را شكر در پايان توانستند برنده بازي شوند.
2- دوستان‌مان مدام مي‌گويند كه استقلال به‌دنبال بازي مالكانه است. اين خصلت فوتبال استقلال است و چيز جديدي نيست. استقلال بايد اين‌طور بازي كند، چون از گذشته خصلتش اين بود. در اين شرايط استقلال نبايد فقط به دنبال بازي مالكانه باشد و بايد رو به جلو بازي كند تا به گل برسد. هنوز هماهنگي كامل بين بازيكنان استقلال به وجود نيامده و در بازي برخي از بازيكنان سردرگم ديده مي‌شوند. استقلال بايد خودش را به حريفان تحميل كند.
 3- هر مربي تفكري دارد، اما بهتر است منصوريان زياد روي يك موضوع مانور ندهد. چيزي كه منصوريان مي‌گويد خوب است، اما بهتر است زياد عنوان نشود تا اگر استقلال يك روز به هر دليل بخواهد فوتبال «غيرمالكانه» ارايه بدهد، دست‌شان باز باشد. ذات فوتبال استقلال مالكانه است. از زمان رايكوف كه من سنم به آن قد نمي‌دهد، فوتبال مالكانه را در استقلال ديديم، اما آقاي منصوريان! مرحوم پورحيدري چه زماني گفت كه استقلال دنبال فوتبال مالكانه است؟! فوتبال مالكانه در دو ماه و سه ماه خودش را نشان نمي‌دهد و نياز به زمان و تمرين دارد. الان نشانه‌هايي در استقلال است كه نشان مي‌دهد اين تيم مي‌تواند پيشرفت كند.
4- به عنوان پيشكسوت و طرفدار استقلال، دوست دارم كه اين تيم باشد و روز به روز شرايطش بهتر شود. فقط بايد به آينده تيم اميدوار باشيم. اميدوارم استقلال به چيزي كه هواداران مي‌خواهند، برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون