• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3882 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ مرداد

همدلي؛ امتياز بزرگ كشتي ايران

رسول خادم رييس فدراسيون كشتي

1- انتخاب آزاد و فرنگي‌كاران ايران در مسابقات جهاني ۲۰۱۷ پاريس بر اساس قانون فرآيند انتخابي تيم‌هاي ملي و بر مبناي نتايج كشتي‌گيران در جريان رقابت‌هاي انتخابي تيم‌هاي ملي بوده است. البته در بعضي از اوزان، كارنامه و سوابق عملكرد خارجي كشتي‌گيراني كه جزو نفرات برتر هر وزن بودند نيز مدنظر شوراهاي فني قرار گرفت و در نهايت تركيب تيم‌هاي ملي براي حضور در مسابقات جهاني پاريس انتخاب شد.
2- تيم‌هاي ملي ما تيم‌هاي جواني هستند و از معدود دوره‌هاي تاريخ كشتي كشور است كه از 16 آزاد و فرنگي‌كار ايران در رقابت‌هاي قهرماني جهان، 10 كشتي گير براي نخستين مرتبه است كه عازم مسابقات جهاني مي‌شوند چرا كه نگاه فدراسيون كشتي به كسب موفقيت در المپيك 2020 است و بر همين اساس به جوان‌ها اعتماد شده است. كشتي‌گيران ما اگرچه جوان هستند، اما بسيار شجاع و با جسارت مقابل حريفان‌شان صف آرايي خواهند كرد. جوان بودن كشتي‌گيران ما عامل بسيار مهمي است تا آنها مقابل رقبا جسورتر مبارزه كنند.
3- امروز نسل جوان كشتي‌گيران و مربيان در تيم‌هاي ملي حضور دارند كه اين موضوع از امتيازات بزرگ كشتي ايران محسوب مي‌شود. از ديگر امتيازات جدي تيم‌هاي ملي بزرگسالان در كشتي آزاد و فرنگي، يكپارچگي و همدلي است كه بين كادر فني و كشتي‌گيران در هر دو رشته وجود دارد.
4- اساسنامه را مجمع فدراسيون كشتي اصلاح و به اتحاديه جهاني كشتي ارسال كرديم اما تاكنون پاسخي از اتحاديه دريافت نكرده‌ايم. اگر اتحاديه جهاني كشتي اساسنامه اصلاح شده ما را بپذيرد خطر تعليق كشتي ايران برطرف خواهد شد و اگر پذيرفته نشود ما مجددا درگير پروسه اصلاح اساسنامه خواهيم بود و طبيعتا تهديداتي براي فدراسيون خواهيم داشت. در جلسه هيات‌رييسه اتحاديه جهاني در پاريس بررسي 23 يا 24 موضوع كه از نگاه ما بحث‌هاي فني و مديريتي بسيار جدي است در دستور كار قرار دارد. به اين موضوع كه اعضاي هيات رييسه و اعضاي تصميم‌گير اتحاديه جهاني كشتي سعي كنند با اتخاذ تصميمات درست به دنبال بهبود وضعيت كشتي جهان باشند خيلي اميدوار نيستم اما فدراسيون كشتي ايران براي تك‌تك اين موضوعات و دستور جلسات بحث‌ها و نظرات كارشناسي خود را آماده كرده تا در جلسه هيات رييسه مطرح كند. اين تصميمات، تصميمات مهمي براي كشتي دنيا مي‌تواند باشد و ما نمي‌توانيم نسبت به آنها بي‌تفاوت باشيم. اميدوارم اميدمان به انجام اصلاحات در نحوه مديريت كشتي جهان به يأس تبديل نشود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون