• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3883 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ مرداد

چهره‌ها- خبرها

آينده ترامپ در ابهام

توني شوارتس، كه در نگارش كتاب «هنر معامله» شامل خاطرات و نظرات دونالد ترامپ، با وي همكاري كرده است در حساب توييتري خود پيش‌بيني كرده كه رييس‌جمهوري پيش از آغاز تحقيقات رسمي پيرامون ارتباط مبارزات انتخاباتي او با روسيه «استعفا خواهد داد چون چاره ديگري نخواهد داشت.» به گزارش ايسنا، شوارتس افزوده است كه «حلقه محاصره با سرعت سرسام‌آوري تنگ‌تر مي‌شود؛ قبل از اينكه مولر و كنگره راه ديگري براي او باقي نگذارند، ترامپ استعفا خواهد داد و آن را پيروزي قلمداد خواهد كرد.» در ماه مه سال جاري، دادستاني كل ايالات متحده رابرت مولر، رييس سابق اف‌بي‌آي - پليس فدرال امريكا - را به عنوان سرپرست تحقيقات وزارت دادگستري در مورد ارتباط احتمالي مبارزات انتخاباتي دونالد ترامپ با روسيه منصوب كرد. توني شوارتس در توييتر بعدي گفته است كه «رياست‌جمهوري ترامپ عملا تمام شده، تعجب خواهم كرد اگر تا آخر سال دوام بياورد. احتمال بيشتر اينكه تا پاييز استعفا خواهد داد، شايد هم زودتر.» پيش‌بيني توني شوارتس در مورد آينده رياست‌جمهوري دونالد ترامپ بخشي از نظراتي است كه او به‌طور مرتب در انتقاد از رييس‌جمهوري در حساب توييتري خود ابراز مي‌دارد. او در جديدترين مطلب خود نوشته است: «اخيرا چيزهايي در مورد فرزندان ترامپ توييت كردم اما بعدا تصميم گرفتم آن را حذف كنم زيرا لازم است فقط روي ترامپ تمركز كنم.» به گزارش بي‌بي‌سي، ‌وي بخش اعظم حساب توييتري خود را به انتقاد از دونالد ترامپ اختصاص داده و او را شايسته رهبري امريكا ندانسته است. شوارتس در يكي از مطالب خود نوشت: «هنر رهبري با حس انسانيت آغاز مي‌شود و جواب خاص يا راه‌حل ساده‌اي وجود ندارد.» و در مطلب ديگري افزود: «تقريبا تمامي توجه ترامپ بر سركوب منتقدانش متمركز است. برايش وقتي براي حكومت كردن باقي نمي‌ماند كه به هر حال به آن علاقه‌اي هم ندارد. ترامپ بايد منزوي شود؛ فشار را ادامه دهيد.»

نواز شريف و دو پسرش مورد بازجويي قرار مي‌گيرند

ديوان عالي پاكستان از اداره حسابرسي ملي اين كشور خواسته است كه پرونده فساد را تا هشتم سپتامبر عليه شريف، دخترش، دو پسر و دامادش و اسحاق دار، وزير دارايي كابينه شريف تشكيل دهد. حسن شريف، ۴۱ ساله پسر نخست‌وزير بركنار شده پاكستان در لندن زندگي مي‌كند، دست كم ۱۵ خانه و دفتر در انگليس دارد و هيچ منبع مشخص درآمدي هم ندارد. او اتهامات عليه پدرش را توطئه دانسته است. تيم مشترك تحقيقاتي در پاكستان مشخص كرده كه نواز شريف تعدادي شركت در لندن تاسيس كرده است. بازرسان مي‌گويند كه اين دارايي‌ها از طريق راه‌هاي «غيررسمي و غيرعادي» به دست آمده و حسن شريف، ۴۱ ساله به نيابت از خانواده در لندن اين شركت‌ها را تاسيس و اموال را اداره مي‌كند. املاك چندين ميليون پوندي خانواده نخست‌وزير پاكستان در لندن احتمالا در جريان تحقيقات درباره فساد مالي آنها توقيف مي‌شود. همچنين چند روز گذشته نواز شريف درخواست‌ تجديدنظر عليه حكم ديوان عالي كشورش داد تا راي آنها در رد صلاحيت و عزل خودش از مقام نخست‌وزيري را به چالش بكشد. شريف سه دوره متفاوت نخست‌وزير پاكستان بوده اما هرگز نتوانست دوره خود را تكميل كند. در ۱۹۹۳ رييس‌جمهور وقت پاكستان به اتهامات فساد او را از كار بركنار كرد و در ۱۹۹۹ ژنرال پرويز مشرف در يك كودتا قدرت را از او گرفت. در سومين دوره جنجالي هم افشاي اسناد پاناما موجب شد تا دادگاه عالي پاكستان او را به دليل بي‌صداقتي رد صلاحيت كند.

ديدار سه جانبه اردن، مصر و تشكيلات خودگردان در قاهره

«احمد ابوزيد»، سخنگوي وزارت خارجه مصر امروز جمعه اعلام كرد كه وزراي خارجه اردن، مصر و تشكيلات خودگردان فلسطين فردا شنبه در قاهره نشست تشكيل مي‌دهند. وي اظهار داشت كه اين دومين نشست وزراي خارجه سه كشور است و پيش از آن در تاريخ 14 ماه مه ‌نشستي در امان برگزار شد و هدف از اين نشست نيز رايزني سه كشور درباره راهكارهاي حمايت از قضيه فلسطين، هماهنگي مواضع و تبادل ديدگاه‌ها پيش از برگزاري نشست‌هاي مجمع عمومي سازمان ملل است. طبق گزارش خبرگزاري معا، ابوزيد اشاره كرد كه برگزاري اين نشست در حالي است كه اردن، مصر و تشكيلات خودگردان به ارزيابي وضعيت كنوني اراضي فلسطين به‌خصوص در سايه تشديد تنش‌ها در قدس و تعدادي از شهرهاي فلسطيني پيش از سفر هيات امريكايي به منطقه تمايل دارند. انتظار مي‌رود هيات امريكايي متشكل از «جيسون گرينبلات»، فرستاده امريكا در روند صلح، «جرد كوشنر»، مشاور ارشد رييس‌جمهور امريكا و «دينا پاول» معاون مشاور امنيت ملي در امور استراتژيك به منطقه سفر كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون