• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3887 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ شهريور

خبر كوتاه

فدراسيون‌ها منتظر بودجه كميته ملي المپيك نباشند

تنها بيست و شش روز تا بازي‌هاي داخل سالن آسيا باقي مانده اما هنوز خبري از بودجه كميته ملي المپيك نشده و اين در حالي است كه صداي فدراسيون‌هايي كه در بازي‌هاي داخل سالن آسيا نماينده دارند هم درآمده و اعلام كرده‌اند براي برگزاري اردوها به مشكل برخورده‌اند. انتظار مي‌رفت كيومرث هاشمي با مسوولان سازمان برنامه‌ريزي و بودجه ملاقاتي داشته باشد و اين مشكل را حل كند اما تاكنون اين اقدام انجام نشده است. اكنون كه كميته ملي المپيك با مشكل شديد مالي روبه‌رو است، مشخص نيست كه چرا مسوولان كميته ملي المپيك به دنبال چاره‌اي براي حل اين مساله نبوده و پيگير گرفتن بودجه نيستند.


عذرخواهي رسمي  گاتلين
جاستين گاتلين، دونده امريكايي در مسابقه ۱۰۰ متر قهرماني جهان توانست طلا كسب كند و يوسين بولت را شكست دهد. بولت در اين رقابت‌ها سوم شد. گاتلين كه پيش از اين در مسابقه ۱۰۰ متر المپيك آتن ۲۰۰۴ طلا كسب كرده بود توانست بعد از ۱۲ سال دوباره قهرمان جهان شود. با اين حال در مراسم اهداي مدال، تماشاگران به دليل اينكه گاتلين پيش از اين محروميت داشت او را هو كردند. گاتلين در مصاحبه‌اي گفت‌: اگر آنها يك عذرخواهي رسمي مي‌خواهند بايد بگويم كه متاسفم. من به دليل تمام كارهاي اشتباهي كه كردم عذرخواهي مي‌كنم. من يك نامه به IAAF نوشتم و عذرخواهي كردم. من برنامه‌هايي براي تبليغ مبارزه با دوپينگ داشتم و با كودكان ورزشكار ديدار كردم و آنها را از دوپينگ نهي كردم.

 

حذف نامداران كشتي

رومن ولاسوف، دارنده دو مدال طلاي جهان و دو مدال طلاي المپيك از روسيه با شكست در مبارزه نخست وزن 80 كيلوگرم كشتي فرنگي قهرماني جهان وداع زود‌هنگامي با اين رقابت‌ها داشت. ولاسوف كه اصلي‌ترين شانس كسب عنوان قهرماني در اين وزن به حساب مي‌آمد با نمايشي دور از انتظار و ضعيف در همان مبارزه نخست مقابل الوين مورساليف از آذربايجان با حساب 2 بر 2 شكست خورد و با توجه به شكست اين كشتي‌گير آذربايجاني در مرحله نيمه نهايي مقابل كشتي‌گير بلاروس و ناكامي در رسيدن به فينال، ولاسوف حذف شده بزرگ اين رقابت‌ها نام گرفت. ديگر كشتي‌گير عنوان‌دار اين وزن و نايب قهرمان المپيك و قهرمان جهان مارك مادسن دانماركي بود كه در دور نخست مقابل دنيل الكساندروف از بلغارستان با نتيجه 9 بر 9 شكست خورد و از دور رقابت‌ها كنار رفت. ديگر حذف شده نامدار رقابت‌هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان صبا شريعتي كشتي‌گير ايراني‌الاصل آذربايجان در سنگين وزن بود كه پس از يك پيروزي در مرحله يك هشتم نهايي مقابل ميكولا كوچيمي از اوكراين 2 بر يك شكست خورد و از دور رقابت‌ها كنار رفت. همچنين در وزن 59 كيلوگرم استپان ماريانيان روس و قهرمان بازي اروپايي 2015 مقابل فوميتا از ژاپن شكست خورد. اين كشتي‌گير ژاپني كه جايگزين شينوبو اوتا هموطن خود و نايب قهرمان المپيك شده، موفق شد به فينال اين رقابت‌ها صعود كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون