• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3888 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ شهريور

فراكسيون اميد نحوه عمل وزرا به وعده‌ها را رصد خواهد كرد

گروه سياسي

بعد از پايان ماراتن بررسي و راي‌اعتماد به وزرا، انتقادات زيادي متوجه فراكسيون اميد و نحوه عملكرد آن شده است. اينكه چطور وزيري كه مورد حمايت اين فراكسيون نبود راي آورد و وزير مورد حمايتش از ورود به كابينه بازماند، سوالات زيادي را متوجه هيات‌رييسه فراكسيون اميد كرده است. اگرچه در چند روز گذشته برخي از اعضاي هيات‌رييسه فراكسيون اميد سعي كرده‌اند به بخشي از اين سوالات و ابهامات پاسخ دهند اما گزارش دبيرخانه اين فراكسيون چندان به اين سوالات و انتقادات نپرداخته است. 
به گزارش سايت فراكسيون اميد، در بخشي از توضيحات دبيرخانه اين فراكسيون آمده است: بعد از معرفي كابينه، فراكسيون اميد با تشكيل ۱۲ كميته تخصصي در حوزه‌هاي مختلف، بررسي برنامه‌ها و سوابق هريك از وزرا را به كميته تخصصي مربوط به آن حوزه سپرد. همزمان با بررسي برنامه‌هاي وزرا در كميته‌هاي تخصصي و استماع سخنان آنها، در فرصت كوتاه موجود بين معرفي وزرا تا آغاز جلسات راي اعتماد، برگزاري جلسه با همه وزراي پيشنهادي در دستور كار فراكسيون قرار گرفت كه در اين جلسات به‌طور متوسط در هر جلسه ۱۲ نفر از اعضاي فراكسيون اميد ضمن بيان نقطه‌نظرات خود در مورد عملكرد و برنامه وزير پيشنهادي حاضر در جلسه، سوالاتي را نيز مطرح كردند. 
در ادامه گزارش دبيرخانه فراكسيون اميد آمده است: در اين ديدارها درخواست مشخص اعضاي فراكسيون اميد در پيگيري تحقق مطالبات مردم و تلاش رييس‌جمهور محترم و اعضاي كابينه جهت توسعه و تعالي كشور و بطور خاص به كار‌گيري زنان، اقوام و جوانان در سمت‌هاي مختلف مديريتي براي ارتقاي منافع ملي و تحرك بيشتر در دولت به وزراي پيشنهادي ابلاغ و در اين باره از آنها وعده گرفته شد، همچنين در ديدارهاي جداگانه‌اي كه اكثر وزراي پيشنهادي به صورت اختصاصي با جناب آقاي دكتر عارف رييس فراكسيون داشتند، اين موارد به صورت جدي مورد مطالبه قرار گرفت. 
اين گزارش مي‌افزايد: در ادامه مسير و همزمان با آغاز جلسات بررسي صلاحيت وزرا، جلسات مجمع عمومي فراكسيون براي تصميم‌گيري درباره وزراي پيشنهادي نيز برگزار شد كه نهايتا در جلسه روز شنبه و پيش از آغاز جلسه علني مجلس، راي‌گيري محرمانه از همه اعضاي فراكسيون درباره تك تك وزراي پيشنهادي به عمل آمد. پس از جمع‌آوري آرا و تجميع و نهايي شدن نتايج راي‌گيري، جلسه مشترك روساي كميته‌هاي دوازده گانه فراكسيون با هيات رييسه فراكسيون برگزار شد و بر اساس گزارش كميته‌ها و لحاظ كردن نتيجه راي‌گيري محرمانه در فراكسيون، نهايتا تنها يك نفر از وزراي پيشنهادي، نتوانست راي لازم براي حمايت فراكسيون را به دست بياورد و ۱۶ نفر از وزراي پيشنهادي مورد حمايت فراكسيون اميد قرار گرفتند. 
بنابراين تصميم فراكسيون حمايت از اكثريت قريب به اتفاق وزراي پيشنهادي بود و اين موضوع روز يكشنبه توسط كميته مديريت صحن كه پيش از اين در جلسه هيات رييسه فراكسيون انتخاب و اعضاي آن معرفي شده بودند، به اطلاع اعضا رسيد و اعضاي فراكسيون اميد بر اساس تعهد اخلاقي خود به اين فراكسيون در فرآيند راي‌گيري مشاركت كردند كه بررسي تعداد آراي موافق و مخالف تمامي وزراي پيشنهادي مويد همين موضوع است. 
در پايان گزارش دبيرخانه فراكسيون اميد آمده است: در نهايت و با پايان يافتن مرحله راي اعتماد به وزراي پيشنهادي، فراكسيون اميد مجلس ضمن آرزوي توفيق براي دولت دوازدهم، بار ديگر بر عملياتي شدن وعده‌هاي وزرا در جلسات مختلف با فراكسيون اميد و در صحن علني مجلس و برنامه‌هاي ارايه شده و مطالباتي كه از سوي نمايندگان و از زبان مردم مطرح شده بود، تاكيد مي‌كند. 
بديهي است فراكسيون اميد نحوه و ميزان عمل وزرا به اين وعده‌ها را رصد خواهد كرد و در راستاي حمايت از دولت و وزرا بر عملكرد آنهاو بخش‌هاي مختلف دولت نظارت خواهد كرد تا ان‌شاءالله مطالبات مردم محقق و پيشرفت و توسعه و تعالي كشور رقم بخورد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون