• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3888 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ شهريور

اين اسلام نيست

سيد علي ميرفتاح
اخيرا فيلمي منتشر شده و دست به دست مي‌شود كه مربوط به «امر به معروف و نهي از منكر» است و افراد گشت ارشاد با يكي از مصاديق بدحجابي برخورد – نسبتا- خشونت‌آميز مي‌كنند. چند روزي است كه كاربران شبكه‌هاي مجازي درباره اين فيلم اظهارنظر مي‌كنند و از رفتار گشت ارشاد صراحتا انتقاد مي‌كنند. حتي دو تن از روحانيون نامدار حزب‌اللهي، زائري و آقاميري، حساب اسلام را از اين نحو گشت ارشاد سوا كرده‌اند و يكي گفته «اين اسلام نيست» و ديگري از اين نوع امر به معروف تبري جسته و اظهار بيزاري كرده. سخنان اخير سردار سليماني هم قابل تأمل است و من مسوولان مملكت و روساي گشت ارشاد را دعوت مي‌كنم كه با دقت به فرمايش ايشان گوش بدهند. 
در چند مساله آنچه ما در اين خصوص نوشته ايم حكم نوشته روي يخ را داشته و هيچكدام از بزرگان اعتنايي به آن نكرده‌اند. روزنامه‌نگاران زبان و قلم‌شان تلخ است. كسي هم به آنها اعتماد ندارد، براي همين حرف‌شان را جدي نمي‌گيرند، اصلا نمي‌شنوند كه بخواهند جدي بگيرند يا نه. احتمالا در چشم خيلي تصميم‌گيران و مسوولان امر، ما جزو عمال دشمنيم و جز به امر شيطان و صهيونيسم بين‌الملل قلم نمي‌زنيم.
پس طبيعي است كه با هزاران پيش‌فرض سراغ عرايض بنده و امثال بنده بروند. مطلب ما را مي‌خوانند بيشتر از اين باب كه گاف بگيرند و مطلب غيرشرعي و ضدنظام در آن بيابند. پس آنچه تاكنون نوشته‌ايم و مي‌نويسيم، كسي از مسوولان به آن اعتنا ندارد. اما اگر به ما اعتنا ندارند، آيا به حاج آقاي زائري و آقاميري هم نبايد اعتنا كنند؟ بر فرض كه ما غيرخودي هستيم، اين علما كه خودي هستند. اگر ما به كر وصل نيستيم، آقايان كه به كر وصلند و جز حديث و آيه چيزي بر زبان نمي‌آورند. به ما گوش نمي‌كنيد لااقل به فرمايش علما گوش بدهيد كه «اين اسلام نيست.» حقيقتا هم نيست. بنده خدا نيروي گشت ارشاد را ضايع مي‌كنيد و به كاري كه قبول ندارد وادارش مي‌كنيد، هم مردم را از اين طريق از اسلام و حجاب متنفر مي‌كنيد. به نظرم بي‌انصافي است اگر گناه چنين اتفاقي را به گردن خواهران و برادران گشت ارشاد بيندازيم. اين بندگان خدا كه تقصيري ندارند. مامورند و معذور. دست بالا خيلي بخواهند بدي كنند، به جاي كلاه سر ببرند كه نمي‌برند، اينها هم رفيق و همسايه و فاميل خودمان هستند و اينها هم دارند در همين شهر زندگي مي‌كنند و بهتر از خيلي‌هاي ديگر مي‌دانند چه خبر است و مي‌دانند كه كسي از بابت گشت ارشاد به آغوش اسلام برنمي‌گردد.
 اتفاقا اينها چون هر روز توي خيابانند و با انواع و اقسام مردم سروكله مي‌زنند بهتر از بقيه مي‌دانند چه خبر است و چقدر در رعايت شرع دخيلند. اگر مي‌بينيد هر از گاهي كار اينها به گيس و گيس‌كشي مي‌رسد و جيغ‌‌جيغ دختر و پسرها بلند مي‌شود، عيب از چنين پست و منصبي است كه مجبور است در خيابان بچرخد و تذكر دهد. تذكر چه دهد؟ آيا واقعا كسي تحقيق كرده بفهميم اين تذكرات چه تاثيري در سلامت جامعه دارد؟
 آيا واقعا حساب و كتاب كرده‌ كه بفهميم اين همه هزينه مادي و معنوي و حيثيتي (آن هم به اسم اسلام) چه عوايدي براي جامعه و نظام و اسلام دارد؟ ساده‌تر از آنچه به نظر مي‌آيد مي‌توانيد به شهر و شهروندان نگاه كنيد تا بفهميد همه كارهايي كه در اين چند ساله كرده‌ايد نتيجه عكس داده و هيچ كدام از سخت‌گيري‌هاي‌تان جواب نداده. جواب نداده كه جواب عكس داده از آن طرف – يعني در منزجر كردن مردم- موثرتر بوده تا در متدين‌تر كردن‌شان. بعد هم چطور مي‌شود كه از صبح تا شب مديران عالي مقام كشوري قربان صدقه ملت مي‌روند و از شعور و بلوغ سياسي – اجتماعي‌شان قدرداني مي‌كنند و حتي آنها را از مردم عصر پيامبر بهتر مي‌دانند، اما در عين حال اينها شعور لباس پوشيدن و حجاب ندارند و الزاما گشت و حراست و مامورين امر به معروف بايد بيايند يادشان بدهند كه چه بپوشند
 چه بكنند و... 
باور كنيد الان به هر دختر و پسري مي‌گوييد امر به معروف و نهي از منكر، جز همين گشت ارشاد و مامورين خسته و عصباني‌اش براي‌شان تداعي نمي‌شود. سريع رنگ به رنگ مي‌شوند و روسري خود را جلو مي‌كشند حال آنكه اين حكم اسلامي اگر در مسير درستش قرار گيرد به تنهايي مي‌تواند بسياري از منكرات ريز و درشت جامعه را از بين ببرد... حق با حاج آقاي عزيز ما دكتر زائري است كه «اين اسلام نيست.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون