• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3892 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۷ شهريور

نوجوانان قهرمان جهان شدند، دانشجويان فيناليست

روزهاي خوب واليبال

واليبال ايران روزهاي خوبي را سپري مي‌كند. روزهاي پر از موفقيت. تيم بزرگسالان كه چندي پيش در اردبيل با اقتدار به بازي‌هاي جهاني راه يافت و حالا هم نوجوانان و دانشجويان دارند بلدوزروار جلو مي‌روند. تيم نوجوانان كه به مسابقات زير 19سال قهرماني جهان در بحرين اعزام شده بود موفق شد همه رقباي اصلي‌اش را ببرد و قهرمان مسابقات شود. آنها يكشنبه‌شب در فينال 3 بر يك روسيه را شكست دادند و بر بام دنيا ايستادند.
شاگردان محمد وكيلي با امتيازهاي ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۳، ۲۱ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۱ از سد روس‌ها گذشتند و با اقتدار و بدون شكست مدال طلاي واليبال نوجوانان جهان را به گردن آويختند. واليبال ايران در رده نوجوانان براي نخستين‌بار در سال ۲۰۰۷ و در تيخوآناي مكزيك و با مربيگري ستكوويچ قهرمان جهان شدند و اينك 10 سال بعد نسل طلايي ديگري موفق شدند دومين قهرماني ايران را كسب كنند. تيم ايران در مجموع رقابت‌هاي قهرماني جهان ۲۰۱۷ شكستي نداشت و تنها سه ست را در تمامي ديدارهايش به حريفان واگذار كرد و همين كار برو بچه‌ها را جاودانه كرد.
2 ايراني در جمع ‌ترين‌هاي جام
اميرحسين اسفنديار و امير حسين توخته در پايان رقابت‌هاي واليبال قهرماني نوجوانان جهان در ميان شش نفر برتر رقابت‌ها قرار گرفتند. اسفنديار موفق شد عنوان امتياز آورترين بازيكن مسابقات و همچنين عنوان بهترين دريافت‌كننده را از آن خود كند و اميرحسين توخته هم به عنوان بهترين مدافع وسط رقابت‌ها انتخاب شد.
پيام تبريك روساي قوه مجريه و مقننه
قهرماني نوجوانان ايران در بحرين با تبريك‌هاي ويژه مقامات كشور از جمله رييس‌جمهور رو به رو شد. آقاي روحاني ساعاتي بعد از افتخارآفريني واليباليست‌هاي زير 19 سال در نامه‌اي تبريك‌آميز نوشت: « قهرماني اميدآفرين نوجوانان تيم ملي واليبال كشورمان در مسابقات قهرماني۲۰۱۷ نوجوانان جهان را به ملت بزرگ ايران تبريك مي‌گويم. اين پيروزي مقتدرانه نشان ديگري از شايستگي فرزندان رشيد اين مرز و بوم در عرصه‌هاي مختلف است كه وظيفه همه مسوولان براي توجه و برنامه‌ريزي در جهت ظهور توانايي‌هاي آينده‌سازان ما را سنگين‌تر مي‌كند.» علي لاريجاني، رييس مجلس هم در نامه‌اي جداگانه اين قهرماني را به فدراسيون و واليباليست‌ها تبريك گفت.
افتخارآفريني در يونيورسياد
موفقيت فدراسيون واليبال اين روزها تنها به رقابت‌هاي نوجوانان ختم نمي‌شود. واليباليست‌هاي دانشجوي كشورمان هم در چين تايپه كاري كرده‌اند كارستان. آنها براي نخستين بار در تاريخ به فينال رسيدند. واليباليست‌هاي دانشجو روز گذشته در بازي نيمه‌نهايي 3 بر صفر اوكراين را شكست دادند تا امروز عصردر بازي نهايي به مصاف روسيه بروند. روسيه در ديدار ماقبل فينال موفق شد در 3 ست از سد ژاپن بگذرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون