• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3892 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۷ شهريور

جديدترين ابداع اينفانتينو و شركا

سوپر جام جهاني باشگاه‌ها

شيوا آبا

فيفا به رهبري اينفانتينو راه جديدي براي درآمدزايي پياده كرده. سوپرجام جهاني‌ باشگاه‌ها؛ عنوان پرطمطراقي كه قرار است براي جام باشگاه‌هاي جهان انتخاب شود. جام باشگاه‌هاي جهان هرساله بين تيم‌هاي قهرمان هر قاره برگزار مي‌شود و حالا قرار است به يك تورنمنت مهم تبديل شود. فيفا البته توضيح نداده آيا جام باشگاه‌ها به صورت فعلي قرار است بماند يا نه. اما روزنامه موندوديپورتيوو مدعي شده اين جام جايگزين جام كنفدارسيون‌ها خواهد شد؛ جامي كه در آن كشورهاي قهرمان هر قاره به مصاف هم مي‌روند. اين روزنامه نوشته: از سال 2021 تورنمنت جديدي در دنياي فوتبال برگزار خواهد شد كه ميزبان نخستين دوره‌اش چين است. سوپرجام جهاني‌ باشگاه‌ها هر 4 سال يك بار برگزار مي‌شود و به نوعي مشابه جام جهاني، البته در عرصه باشگاهي است. تيم‌ها از طريق رقابت‌هاي قاره‌اي، سهميه حضور در اين تورنمنت را خواهند يافت و به عنوان مثال در قاره اروپا، تيم‌ها با موفقيت در ليگ قهرمانان اروپا، مجوز حضور در اين تورنمنت را به دست مي‌آورند. سوپرجام جهاني‌ در فصل تابستان و در نيمه دوم ماه ژوئن برگزار مي‌شود و تيم قهرمان، جام قهرماني را براي 4 سال در اختيار خواهد داشت. كل تيم‌هاي حاضر در اين مسابقات 24 تيم خواهند بود كه در هشت گروه سه تيمي تقسيم مي‌شوند. تيم‌هاي اول هر گروه به دور بعد راه ‌يافته و در بازي‌هاي حذفي مستقيم شركت مي‌كنند و تورنمنت در مراحل يك‌چهارم پاياني، نيمه‌نهايي و فينال دنبال مي‌شود. بدين‌ترتيب هر تيم فيناليست در طول تورنمنت، 5 بازي برگزار خواهد كرد.
در دور اول برگزاري اين تورنمنت، 12 باشگاه از قاره اروپا (UEFA)، 5 باشگاه از امريكاي‌جنوبي (Conmebol)، دو باشگاه از قاره آفريقا (CAF)، دو باشگاه از قاره آسيا (AFC) و دو باشگاه از امريكاي‌شمالي (CONCACAF) در اين مسابقات حضور خواهند يافت. مقامات فيفا البته به فكر راهكاري براي دادن نيم سهميه به باشگاه‌هاي اقيانوسيه هم هستند. سهميه 12 تيم اروپايي حاضر در اين تورنمنت را
 4 قهرمان ليگ قهرمانان اروپا در 4سال منتهي به جام، 4 نايب‌قهرمان ليگ قهرمانان اروپا در آن 4 سال و 4 تيم با بهترين راندمان در فوتبال اروپا درآن بازه زماني تشكيل مي‌دهند. كنفدراسيون آسيا هنوز مشخص نكرده تيم‌هاي آسيايي چطور به اين جام راه مي‌يابند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون