• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3900 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور

نامه الياس حضرتي به رييس‌جمهور:

دولت درباره كشتار مسلمانان ميانمار واكنش مدبرانه‌اي داشته باشد

الياس حضرتي، نماينده تهران در نامه‌اي به رييس‌جمهور خواستار اقدام جدي او درباره قتل‌عام مسلمانان ميانمار شد. نامه الياس حضرتي به اين شرح است:
رياست محترم جمهوري اسلامي ايران
جناب آقاي دكتر حسن روحاني
با سلام و احترام
إِنِ اسْتنْصرُوكُمْ فِى الدِّينِ فعليْكُمُ النّصْرُ...؛ اگر گروهى (مومنان مهاجر) به خاطر حفظ دين و آيين‌شان از شما يارى طلب كنند، بر شما لازم است كه به يارى آنان بشتابيد.»
همان‌طور كه مستحضريد دولت متجاوز ميانمار در قتل‌عامي گسترده اقدام به پاك‌سازي قومي و نسل‌كشي مسلمانان بيگناه كرده است. اينكه در عصر حاضر هنوز هستند كساني كه به دلايل مذهبي كشته مي‌شوند باعث تاسف و تاثر است و بر اين انسانيت بايد گريست. كشتار بي‌وقفه مسلمانان در اقصي‌نقاط جهان همواره وجود داشته، چه در غرب و چه در شرق. هنوز كشتار مسلمانان بوسني‌وهرزگووين از خاطر نرفته، در خاورميانه كشتار مسلمانان، چه شيعه و چه سني به امري روزمره بدل شده است و حالا دوباره عده‌اي كوردل در ميانمار دست‌شان را به خون مظلوم‌ترين مسلمانان آغشته كرده‌اند.
اسلام مظلوم؛ شايد هيچ صفتي بهتر از «مظلوميت» وصف حال اسلام نباشد. تاريخ گواه است كه در تمام سال‌هاي بعد از بعثت حضرت محمد (ص) اسلام و مسلم همواره مظلوم بوده‌اند. عده‌اي به اسم اسلام ظلم مي‌كنند و عده‌اي به اسلام، كه در واقع هر دو به اسلام و مسلمين ظلم مي‌كنند. داعش و القاعده و تمام گروه‌هاي تروريستي كه با تكيه دروغين بر آموزه‌هاي اسلام با تمام قوا به رحماني‌ترين دين خداوند ظلم مي‌كنند، در مقابل هم كم نيستند؛ آنهايي كه به دست افراطيون، تنها به جرم مسلمان بودند كشته مي‌شوند. از شرق دور گرفته تا قلب امريكا، امروز مسلمانان زيادي بي‌گناه و تنها به جرم مسلماني كشته مي‌شوند. اينجاست كه بايد بيشتر از هميشه به مظلوميت اسلام پي برد.
حالا طنز ماجرا آن است كه كشتار وحشيانه روهينگيا را كسي رهبري مي‌كند كه از آكادمي نوبل جايزه صلح را دريافت كرده است. بايد بر اين صلح و بر اين جايزه گريست، اگر خونخواري همچون آنگ سان سوچي، لايق جايزه صلح باشد. امروز در كمال وقاحت شاهد اين امر هستيم كه آنگ سان سوچي، مسلمانان مظلوم ميانمار را عده‌اي تروريست خطاب مي‌كند تا بر اين قتل‌عام گسترده سرپوشي بگذارد. مردان، زنان و كودكان ميانماري با بهانه واهي تروريسم، سر بريده مي‌شوند و زنده زنده سوزانده مي‌شوند، اما جوامع بين‌المللي سكوت كرده‌اند.
جناب رييس‌جمهور
خاصيت جمهوري اسلامي، ياري‌رساني به مسلمين مظلوم در اقصي‌ نقاط جهان است، اگر امروز سوريه به بركت مجاهدات مدافعين حرم در مقابل تروريست‌هاي تكفيري كمر راست كرده است، يا پيش از آن، در فلسطين، لبنان و بوسني‌وهرزگووين، جمهوري اسلامي ياري‌رسان مظلومان بود، انتظار مي‌رود دولت و ملت جمهوري اسلامي امروز در كنار برادران و خواهران مسلمان در ميانمار باشد.
از حضرت‌عالي به عنوان حقوقداني دانشمند كه پرچمدار جهاني عاري از خشونت و افراطي‌گري هستيد انتظار مي‌رود با همراهي ديپلمات‌هاي برجسته جمهوري اسلامي همچون وزير محترم امور خارجه دكتر ظريف، با استفاده از توان ديپلماسي ايران اسلامي، در مقابل اين كشتار واكنشي مناسب نشان دهيد تا جمهوري اسلامي يك‌بار ديگر صف‌كشي دقيق خود در مقابل ظلم را به دنيا ثابت كند. اگر امروز سازمان‌هاي اسلامي در قبال اين جنايب بشري سكوت كرده‌اند، از آنها انتظاري نمي‌رود اما جمهوري اسلامي، با همان مرزبندي‌هاي امام و رهبري همواره در كنار مظلوم و در مقابل ظالم ايستادگي كرده‌اند و از حضرت‌عالي هم انتظاري جز اين نمي‌رود.
جناب  روحاني عزيز
آنچه اين فاجعه انساني را تلخ‌تر مي‌كند، حمايت دولت‌هاي چين و روسيه از رهبران اين كشتار است. متاسفانه امروز شاهد اين هستيم كه دولتمردان ميانمار بي‌پروا از دولت‌هاي چين و روسيه براي حمايت‌هاي‌شان تشكر مي‌كنند وچشم انتظار وتوي هرگونه قطعنامه احتمالي در سازمان ملل متحد از سوي اين دو دولت است. از دولت دوازدهم انتظار مي‌رود با بررسي اين اتفاق واكنش مدبرانه‌اي داشته باشد و نسبت به اين اتفاق و همراهي با ظالمين، بي‌تفاوت نباشد.
الياس حضرتي
نماينده مردم شريف تهران، ري‌، شميرانات، اسلامشهر و پرديس

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون