• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3900 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور

مانور مدادهاي چيني پيش چشم دانش‌آموزان ايراني

 با نزديك شدن به مهر ماه بازار لوازم‌التحرير از رونق نسبتا زيادي برخوردار شده است؛ بازاري كه تنوع بسيار زيادي در اقلام و قيمت‌هاي آن وجود دارد. آخرين روزهاي شهريور ماه همواره با حال و هواي آماده شدن براي مدارس همراه بوده و مغازه‌هاي پر زرق و برق لوازم التحرير در سطح شهر شلوغ مي‌شوند. رفت و آمد زياد بچه‌ها براي تهيه وسايل و لوازم مورد نيازشان تنها گوشه‌اي از جنب و جوش واپسين روزهاي گرم تابستاني است. در گزارشي كه ايسنا از اين بازار تهيه كرده آمده است كه: بازار لوازم التحرير كه اين روزها از تنوع بسيار زيادي برخوردار است، بخشي از آن شامل وسايل لوازم التحرير ضروري هستند و بخشي ديگر لوازم‌هاي فانتزي و تزييني. بيشتر خريداران وسايل فانتزي بچه‌ها در مقاطع تحصيلي پايين‌تر هستند و مقاطع بالاتر كمتر به سراغ لوازم‌التحرير غيرضروري و فانتزي مي‌روند.
يكي از پرسش‌هاي مطرح شده در مورد بازار لوازم‌التحرير اين است كه خريد يك مجموعه لوازم‌التحرير براي يك دانش‌آموز در حال حاضر به طور متوسط چقدر هزينه خواهد داشت و حداقل و حداكثر قيمت‌هاي لوازم‌التحرير اين روزها در بازار چقدر است.  انواع لوازم‌التحرير بسته به كيفيت، طرح، مدل و برند قيمت‌هاي بسيار متنوعي در بازار دارند. به عنوان نمونه قيمت انواع مدادرنگي كه مصرف‌كننده زيادي هم دارد در بسته‌بندي‌ها و تعداد مختلف از حدود ۱۰ هزار تومان شروع و به بيش از ۴۰۰ هزار تومان هم مي‌رسد. همچنين كوله‌پشتي كه جزو اصلي‌ترين وسايل مدرسه است در بازار لوازم‌التحرير بين ۴۰ تا ۲۰۰ هزار تومان در مدل‌ها و طرح‌هاي مختلف قيمت دارد.
 از سوي ديگر انواع مداد، خودكار، روان نويس قيمت‌هاي بسيار مختلفي دارد. مداد نوكي كه مصرف آن از مداد بيشتر شده است در مدل‌هاي ساده‌تر بين ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان قيمت دارد و مداد نوكي‌هاي با برند معروف‌تر رنج قيمتي بين ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان دارد. همچنين مدادهاي بسته‌بندي ساده بين ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان قيمت دارد و انواع خودكار‌هاي تك، رنج قيمتي كمتر از ۲۰۰۰ تومان تا حدود بيش از ۲۰ هزار تومان در ميان برندهاي مختلف دارد.
آبرنگ و گواش از ديگر ابزارهاي نقاشي كه مصرف خاص‌تري نسبت به مداد رنگي دارد در مدل‌هاي ساده كمتر از ۲۰ هزار تومان قيمت دارد، اما در كيفيت‌هاي بهتر و رنگ‌هاي باكيفيت‌تر و متنوع‌تر بيش از ۸۰۰ هزار تومان هم در بازار فروخته مي‌شود.
انواع جامدادي‌ها نيز از همين تنوع قيمت برخوردار هستند، جامدادي كه از لوازم پرطرفدار به ويژه در ميان دانش‌آموزان مقاطع تحصيلي پايين‌تر است از حدود ۱۰ هزار تومان شروع و تا بالاي ۱۵۰ هزار تومان هم در بازار لوازم‌التحرير ديده مي‌شود.
در ميان انواع دفتر، دفترهاي با طراحي ساده‌تر و تعداد برگه كمتر بين ۴۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان قيمت دارد و دفترهاي با طراحي‌ها فانتزي و با كاغذهاي با كيفيت‌تر و تعداد برگ بيشتر بين ۲۰ هزار تومان تا حدود ۱۰۰ هزار تومان در بازار قيمت دارد. همچنين تراش‌هاي در اندازه‌هاي كوچك بين ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان قيمت دارد و تراش‌هاي روميزي كه مدل‌هاي متنوعي در بازار دارند از ۱۰ هزار تومان شروع و به بالاي ۲۰ هزار تومان مي‌رسد. قيمت پاك‌كن‌ها از كمتر از ۲۰۰۰ تومان در بازار موجود است تا پاك‌كن‌هاي باكيفيت‌تر كه بين ۵۰۰۰ تا ۱۵ هزار تومان قيمت دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون