• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3900 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور

بازي نكنيم اشكالات‌مان پنهان مي‌ماند

رسول كربكندي پيشكسوت فوتبال ايران

انتظار اين بازي از ايران را نداشتم. در بازي‌هاي قبلي خوب دفاع مي‌كرديم ولي در بازي با سوريه براي برد به زمين آمديم و از دفاع كمي غافل شديم. مدافعان و هافبك‌دفاعي‌هاي ما عملكرد خوبي نداشتند و در كل تيم ملي بازي قابل قبولي به نمايش نگذاشت.
در بازي‌هاي قبلي ابتدا هدف‌مان گل نخوردن و سپس گل زدن بود و به همين دليل عملكرد بهتري داشتيم اما در اين بازي اينطور نبود. وقتي تيمي زورش به حريف مقابل نرسد به چنين كارهايي هم دست مي‌زند. آنها باور نمي‌كردند كه در آزادي به گل برسند اما پس از اينكه به گل رسيدند طبيعتا به اين رفتارها روي آوردند.
 البته سوريه شانس صعود به جام‌جهاني را داشت و انگيزه بالا و پاداش‌هايي كه براي آنها در نظر گرفته شده بود باعث شد تا بازي فوق‌العاده قابل قبولي مقابل ايران به نمايش بگذارد. هر دو گل تقصير بيرانوند بود خصوصا روي گل دوم نتوانست زاويه را به خوبي ببندد.
او روي گل اول هم دفع اشتباهي داشت و باعث شد دروازه ايران باز شود. اينها اشكالاتي است كه بايد رفع شود. متاسفانه در شبي كه قرار بود جشن صعود به جام‌جهاني گرفته شود نتوانستيم پيروز شويم. اينكه توقع ايجاد كنيم كه به مرحله دوم صعود مي‌كنيم كار غلطي است. صعود به مرحله دوم آرزوي خوبي است اما اين اتفاق به مسائل مختلفي بستگي دارد. نخست اينكه در كدام گروه و با چه تيم‌هايي همگروه شويم و مرحله دوم نياز به بازي‌هاي تداركاتي با تيم‌هاي بزرگ دنيا داريم. ما چند سالي است كه با تيم‌هاي بزرگ بازي نكرده‌ايم و همين مساله باعث مي‌شود تا اشكالات ما پنهان بماند. ما بايد با تيم‌هايي با سبك‌هاي مختلف روبرو شويم. اينكه مي‌گويند مي‌توانيم به مرحله دوم جام جهاني صعود كنيم بدون اينكه آماده‌سازي خوبي داشته باشيم باعث ايجاد استرس در تيم ملي مي‌شود. ما با كي‌روش برنامه درازمدتي را طي كرديم و تيم ملي در اين مدت توانست پوست‌اندازي كند. البته مهم‌ترين نكته در زمان حضور كي‌روش اين بود كه تيمي به دور از حاشيه ساخته شد ولي به نظر من با توجه به تنش‌هايي كه بين كي‌روش و فدراسيون فوتبال ايجاد شد، بايد پس از جام‌جهاني مربي ديگري در سطح كي‌روش انتخاب كنيم و قرارداد محكم‌تري با او امضا كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون