• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3908 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۷ شهريور

چهره‌ها- خبرها

صالحي  عازم وين شد
رييس سازمان انرژي اتمي كشورمان به منظور شركت در شصت و يكمين نشست عمومي سالانه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به وين رفت. به گزارش فارس، علي‌اكبر صالحي، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان انرژي اتمي ايران به منظور شركت در شصت و يكمين نشست عمومي سالانه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در راس هياتي از مسوولان اين سازمان بامداد يكشنبه26 شهريور ماه عازم وين مقر آژانس شد. معاون رييس‌جمهور قرار است در اين نشست به ايراد سخنراني بپردازد. صالحي همچنين در حاشيه اين سفر با برخي از مقامات آژانس و همتايان خود از كشورهاي ديگر ملاقات و در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفين به گفت‌وگو و رايزني خواهد پرداخت. شصت و يكمين نشست عمومي سالانه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي قرار است از امروز در وين آغاز شود. شصت و يكمين نشست عمومي آژانس يك هفته پس از نشست فصلي شوراي حكام آژانس برگزار مي‌شود. نشست عمومي عالي‌ترين نهاد سياستگذاري آژانس بين‌المللي انرژي اتمي است كه از نمايندگان همه 168 كشور عضو تشكيل شده و هر سال معمولا در ماه سپتامبر براي بررسي و تاييد برنامه و بودجه آژانس و بررسي ساير موضوعاتي كه شوراي حكام، مديركل يا كشورهاي عضو به آن ارجاع كرده‌اند، تشكيل جلسه مي‌دهد. رضا نجفي، سفير و نماينده دايم جمهوري اسلامي ايران در آژانس چهارشنبه 22 شهريور در سخنراني خود در نشست فصلي شوراي حكام آژانس كه هفته گذشته در وين برگزار شد، ديدار اخير يكي از مقامات امريكايي از وين با هدف تضعيف اعتبار آژانس را نمونه ديگري از سوء نيت و رفتار غيرصادقانه امريكا خواند و افزود: اعمال فشار به آژانس به هر وسيله‌اي تاثير منفي بر ماهيت حرفه‌اي و بي‌طرفانه كار آژانس در اجراي وظايف محوله از سوي قطعنامه 2231 شوراي امنيت و قطعنامه‌هاي شوراي حكام، برجاي مي‌گذارد و بدين وسيله استقلال و اعتبار فعاليت آژانس را تضعيف مي‌كند.

پيونگ‌يانگ امريكا را به ويراني خفت‌بار تهديد كرد

كره شمالي به امريكا هشدار داد كه تبديل به يك «غول نظامي جهاني» شده و امريكا را به حمله هسته‌اي تهديد كرد. به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه اكسپرس، كره شمالي اعلام كرد، آماده دست زدن به حمله نابودگري است كه براي دشمنانش «ويراني نهايي و خفت‌بار» به ارمغان خواهد آورد. اين پيام در حالي از سوي كره شمالي ابراز شده كه نگراني‌ها از بابت وقوع جنگ جهاني سوم در اثر بحران شبه جزيره كره افزايش پيدا كرده است. چند روز پيش نيز دولت كره شمالي هشدار داد كه در هر زمان ممكن است يك جنگ هسته‌اي سر بگيرد. هشدار مذكور در حالي از سوي رسانه رسمي كره شمالي منتشر شد كه چند روز پيش كيم جونگ اون، رهبر كره شمالي مجددا در يك اقدام چالش‌طلبانه دست به شليك آزمايشي يك موشك بالستيك قاره پيما به سمت ژاپن زد. اين موشك ۲۴ ساعت بعد از آن شليك شد كه پيونگ يانگ به ژاپن هشدار داد كه بايد در زير آب‌هاي دريا مدفون شود. در مقاله‌اي كه در روزنامه رسمي رودونگ سينمون كره شمالي منتشر شد، آمده است كه امريكا به دنبال توجيه جناياتش عليه كره شمالي با دستاويز قرار دادن سلاح‌هاي دفاعي اين كشور است. اين نشريه عنوان كرد: تحريم‌ها، تحليل‌ها، فشارها و ارعاب‌هاي خنده‌دار و غيرمحتاطانه كشورهاي ديگر تنها كره شمالي را به استفاده هرچه بيشتر از سلاح‌هاي مرگبارش تحريك خواهد كرد. امريكا بازدارندگي هسته‌اي جمهوري دموكراتيك خلق كره را كه تنها براي دفاع شخصي است «بزرگ‌ترين تهديد عليه صلح» خوانده است.

تاكيد علي عبدالله صالح بر ادامه ائتلاف حزبش با انصارالله عليه عربستان

علي عبدالله صالح، رييس‌جمهوري سابق يمن روز شنبه در نشست اعضاي كميته حزب كنگره ملي در صنعا گفت: به ائتلاف با انصار‌الله پايبند است و به اين ائتلاف ادامه خواهد داد. به گزارش خبرگزاري آناتولي تركيه، علي عبدالله صالح در نخستين واكنش پس از گفت‌وگو با رهبر جنبش انصار‌الله، افزود: در گفت‌وگو با عبدالملك الحوثي، تفاهمات و توافق‌هاي خوبي صورت گرفت و قرار شد همه تلاش‌ها معطوف به مقابله با دشمن شود. رييس حزب كنگره ملي يمن گفت: گفت‌وگوي وي با رهبر انصار‌الله مثمر ثمر بوده و نقش مهمي در برقراري آرامش ميان مردم و بر طرف شدن نگراني داشته است. علي عبدالله صالح و عبدالملك الحوثي چهارشنبه گذشته در خصوص حل اختلافات و مشكلات پيش رو به توافق رسيدند. رييس حزب كنگره ملي يمن و رهبر جنبش انصارالله بر ضرورت انسجام جبهه داخلي و يكپارچگي و وحدت براي مقابله با دشمن تاكيد كردند. دفتر سياسي گروه انصارالله يمن پيش‌تر در بيانيه‌اي اعلام كرده بود: ما همچنان از مشاركت ملي با حزب كنگره مردمي براي پيشبرد اهداف يمن حمايت مي‌كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون