• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3911 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

روزهاي خوش براي خودرويي‌ها در بورس

رشد شاخص‌ها در بورس تهران ادامه دارد. اين رشد كه از ابتداي هفته جاري شروع شده بعد از پشت سر گذاشتن كانال 85 هزار واحدي حالا مي‌رود كه ركورد 86 هزار واحد را هم بشكند و تابستان 96 را با خاطره خوش رشد پشت‌سر بگذارد.
بيشترين رشد را اين روزها خودرويي‌ها به خود اختصاص دادند. به‌طوري‌كه ديروز رشد سهام خودرويي‌ها تا سقف ۵ درصد بالا رفت.  شاخص كل بازده نقدي و قيمتي بورس اوراق بهادار تهران ديروز با ۴۸۸ واحد رشد به رقم ۸۵ هزار و ۸۳۱ واحدي رسيد. همچنين شاخص كل هم وزن با رشد ۹۶ واحدي تا رقم ۱۷ هزار و ۹۵۱ واحدي بالا رفت. در همين حال شاخص آزاد شناور با رشد ۶۳۹ واحدي همراه شد و به رقم ۹۳ هزار و ۵۶۷ رسيد. همچنين شاخص بازار اول با افزايش ۴۲۹ واحد به عدد ۵۹ هزار و ۹۰۶ دست يافت و شاخص بازار دوم با ۵۹۱ واحد افزايش تا عدد ۱۸۸ هزار و ۳۷۰ واحدي بالا رفت. در معاملات ديروز بورس، نماد شركت‌هاي سرمايه‌گذاري غدير، گروه مپنا، معدني و صنعتي گلگهر هر يك به ترتيب ۶۹، ۶۳ و ۶۰ واحد تاثير مثبت روي شاخص داشتند و در طرف مقابل پالايش نفت اصفهان، پالايش نفت بندرعباس و شركت ارتباطات سيار ايران به ترتيب ۲۵، ۱۱ و ۱۰ واحد تاثير كاهنده سعي در پايين نگه داشتن شاخص داشتند.
در گروه خودرو پرمعامله‌ترين سهام سايپا، ايران‌خودرو، ايران خودرو ديزل، زامياد و پارس خودرو بودند كه توانستند بيش از چهار درصد در قيمت پاياني رشد كنند و در قيمت آخرين معامله تا مرز رشد پنج درصدي پيش روند. به اين ترتيب، گروه خودرو با حدود ۳۰۸ ميليون سهم به ارزش حدود ۴۰ ميليارد تومان در ۱۹ هزار رسيد.
گروه فلزات اساسي اما ديروز كم‌رمق بودند. در اين بازار ۸۷ ميليون سهم و اوراق مالي خريدوفروش شد و ارزش معاملات عدد ۱۷ ميليارد تومان را رد كرد. بيش از نيمي از نمادها در اين گروه با كاهش در قيمت پاياني همراه بودند. از طرفي در گروه فرآورده‌هاي نفتي كك و سوخت هسته‌اي نيز اكثر نمادها يكدست در قيمت پاياني شاهد ريزش بودند. ارزش معاملات اين گروه به ۱۱ ميليارد تومان بالغ شد كه ناشي از معامله بيش از ۳۱ ميليون سهم بود.
در گروه قندي‌ها هم هرچند نمادهايي با ارزش نسبتا بالاي معامله مانند قند‌شيرين‌خراسان شاهد صف فروش بود و پنج درصد در قيمت آخرين معامله افت كرد، ولي در كل اين گروه معاملات كم‌جاني نداشت. در نماد مذكور تمام خريدها متعلق به سهامدار حقيقي و از كل عرضه‌ها نزديك به ۹۲ درصد مربوطه به عرضه حقوقي‌ها بود.
ارزش معاملات بورس تهران روز گذشته نزديك به ۲۳۷ ميليارد تومان بود كه اين رقم ناشي از دست به دست شدن ۸۷۸ ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله بود.
آيفكس نيز 2/0 واحد امروز كاهش يافت و به رقم 4/957رسيد. ارزش معاملات فرابورس ايران به رقم ۲۵۱ ميليارد تومان رسيد كه اين مبلغ ناشي از دست به دست شدن ۱۹۴ ميليون سهم و اوراق مالي طي
حدود ۳۰ هزار نوبت داد و ستد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون