• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3913 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲ مهر

سواركار ايراني به نخستين مدال آسيايي خود دست يافت

پرش از موانع

سواركاران ايراني براي نخستين بار با اسب‌هاي خود در مسابقاتي در سطح آسيا شركت كردند و توانستند براي نخستين بار صاحب مدال شوند. داود پوررضايي و اميرحسين حبيبي دو شركت‌كننده ايراني در فينال پرش با اسب بازي‌هاي داخل سالن آسيايي بودند كه پوررضايي زمان 11/70 صدم ثانيه را بدون خطا و حبيبي هم‌زمان 20/69/8 را با 4 خطا به نام خود ثبت كردند. پوررضايي در مرحله بعدي زمان 86/41 ثانيه را ثبت كرد و باز هم خطايي نداشت و در نهايت سوم شد. پوررضايي رقباي قدري از عربستان، قطر، سوريه و قزاقستان داشت. اين مدال ثابت كرد كه فدراسيون سواركاري ايران در مسير درستي قرار گرفته و مديريت اين مجموعه با برنامه و هدف در حال پرش از روي موانع پيش رو است و اگر به همين شكل به كار خود ادامه دهد، در آينده حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت. اين مدال را مي‌توان نقطه عطفي در سواركاري ايران دانست. جالب اينكه طراح مسير مسابقات پرش با اسب فرد ايراني به نام رامين شفيعي است كه بارها از بلندگوي ورزشگاه به او و تيمش اشاره شد و از او تقدير كردند. شفيعي در اين باره گفت‌: من طراح مسير مسابقات پرش با اسب هستم كه از سوي فدراسيون جهاني براي طراحي اين مسير معرفي شدم. من جزو معدود طراحان بين‌المللي هستم كه طراحي مسيرهاي اسب سواري در امريكا، كانادا، استراليا و اروپا را بر عهده داشته‌ام. از سال 2001 طراح بين‌المللي بوده، اما در ايران تنها سالي يك بار طراحي مسيرهاي پرش با اسب را بر عهده داشته‌ام. در بازي‌هاي داخل سالن، در تيم من سه ايراني به همراه يك نفر از گرجستان حضور دارند. يك سال است عضو پرش با اسب كنفدراسيون آسيا شده‌ام و در سال‌هاي فعاليتم بايد به طراحي مسابقات فينال نونهالان جهان اشاره كنم. ضمن اينكه عضو كميته بين‌المللي طراحي مسير پرش با اسب المپيك آتن بودم. 
خليلي: بچه‌ها همت كردند
مسعود خليلي، رييس فدراسيون هم كه در محل برگزاري رقابت‌ها حضور داشت از نزديك نظاره‌گر مسابقات بود. خليلي پس از كسب مدال اظهار داشت: اين نخستين مدال آسيايي براي سواركاري بود و بچه‌ها زحمت كشيدند. كار دشواري بود، چرا كه مي‌توانستيد تفاوت اسب‌هاي ما با رقباي ديگر را ببينيد. براي نخستين‌بار با تلاش‌هاي صورت گرفته، اسب‌ها قرنطينه شده و سواركاران ما با اسب‌هاي خودشان مسابقه دادند. با توجه به مشكلاتي كه بود احساس كردم نتوانيم مقامي كسب كنيم، اما بچه‌ها همت كردند و شاهد بوديم پوررضايي به مدال برنز دست يافت. اميدوارم اين مدال فتح بابي براي مسابقات آينده باشد. از طرفي، اميدوارم بتوانيم اسب‌هاي بهتري خريداري كرده و بتوانيم اردوهاي بيرون از كشور برگزار كنيم. هر چقدر اردوهاي خارج از كشور داشته باشيم، تجربيات سواركاران ما بيشتر مي‌شود. نبايد با هر شكستي نااميد يا با هر عنواني ذوق زده شد. سواركاران ما نياز به سرمايه‌گذاري دارند و اميدوارم در بازي‌هاي آسيايي جاكارتا هم به مقام برسند. 
پوررضايي: اميدوارم نگاه‌ها به اين رشته تغيير كند
داود پوررضايي پس از كسب مدال برنز مسابقات پرش با اسب گفت‌: در بخش تيمي مشكلي براي من پيش آمد و اسب من به مانع روي آب واكنش نشان داد و اگر اين اتفاق نمي‌افتاد بهتر نتيجه‌مي‌گرفتيم. خوشحالم مدال كسب كردم، اما توقع خودم كسب مدال طلا بود. فدراسيون سواركاري خوب كار كرده و يكي از بهترين مربيان را روي كار آورده و آينده روشني را براي سواركاري مي‌بينم. اين حرف‌ها را به خاطر مدالي كه كسب كردم، نمي‌گويم و همانطور كه گفتم خوب و منسجم كار مي‌كنيم. سواركار ايران در مورد اينكه براي نخستين‌بار با اسب‌هاي خودشان رقابت كردند، گفت‌: بله، اسب‌ها قرنطينه شده و آقايان خليلي و شهبازي زحمت زيادي كشيدند. به خاطر دارم قرار بود در بازي‌هاي كره جنوبي شركت كنيم، اما از طرف كميته المپيك گفتند سواركاري رشته مدال آوري نيست. اميدوارم برداشت‌ها اشتباه نباشد و نگاه‌ها به اين رشته تغيير كند. 
پاسچن: به موفقيت سواركاران ايراني اطمينان داشتم
وان پاسچن، سرمربي بلژيكي سواركاران پس از كسب مدال برنز گفت: من به موفقيت سواركاران اطمينان داشتم، اما هدف اول ما كسب تجربه بود. متاسفانه در بخش تيمي، اسب يكي از سواركاران اخراج شد و اگر اين اتفاق نبود، در اين بخش هم مي‌توانستيم موفق باشيم. داود پوررضايي با اينكه در بخش تيمي اسبش آسيب ديد، اما اطمينان داشتم كه او به بهترين نحو كارش را در مراحل بعدي انجام مي‌دهد. سواركاران خوبي در ايران داريم و اميدوارم باز هم بتوانيم به عناوين ديگري دست پيدا كنيم. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون