• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3914 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۳ مهر

چهره‌ها- خبرها

توطئه وزيران كليدي كابينه ترزا مي‌ عليه وي

يك كتاب جديد در انگليس فاش كرده كه چهار چهره سرشناس كابينه ترزا مي، نخست‌وزير انگليس بعد از انتخابات مناقشه‌برانگيز زودهنگام در ماه ژوئن گذشته و شكست نخست‌وزير انگليس براي بركناري او دسيسه چيني كرده بودند. به گزارش ايسنا، به نقل از اينديپندنت، براساس اين كتاب سياسي جديد و جنجال‌برانگيز برخي از اين مقامات با وجود اظهار وفاداري به ترزا مي ‌به دنبال گرفتن رهبري از او بوده‌اند. 
در بخش‌هايي از اين كتاب كه در نشريه «ساندي تايمز» منتشر شد ادعا شد بوريس جانسون، وزير امور خارجه انگليس، فيليپ هاموند، وزير خزانه‌داري اين كشور به همراه امبر رود، وزير كشور انگليس و ديويد ديويس، وزير برگزيت در اين دولت درگير دسيسه‌هايي براي كنار زدن ترزا مي ‌از قدرت از لحظه مشخص شدن شكست حزب او در انتخابات زودهنگام ماه ژوئن شده بودند. در اين روايت گفته شده كه فيليپ هاموند در فرداي روز انتخابات به بوريس جانسون پيام داده كه از او به عنوان رهبر آينده انگليس حمايت خواهد كرد. در اين كتاب كه توسط تيم شيپمن، سردبير سياسي اين نشريه نوشته شده ادعا شده كه اين مقام‌ها طرح يك كميته سه نفره را ريخته بودند كه براساس آنها جانسون رهبري را به دست گرفته و ديويد ديويس خروج از اتحاديه اروپا را مديريت كرده و هاموند نيز دارايي‌هاي كشور را اداره خواهد كرد. اما به نوشته اين كتاب پس از مشخص شدن اينكه ترزا مي‌ كناره‌گيري نخواهد كرد و ديويس نيز از جانسون حمايت نخواهد كرد اين طرح در نهايت شكست خورد. 

پايان حضور داعش در غرب ديرالزور
فارس گزارش داد، يك منبع نظامي سوري در گفت‌وگو با پايگاه خبري مراسلون، از اتصال دو منطقه حومه غربي ديرالزور و حومه شرقي رقه و تلاقي نيروهاي سوري در حال عمليات در اين دو منطقه خبر داد. به گفته اين فرمانده ميداني ارتش سوريه، اين اتصال پس از آن حاصل شد كه نيروهاي سوري موفق شدند، شهرك‌هاي معدان، الخميسيه و الجابر را آزاد و مواضع خود را در اين شهرك‌ها كه در سواحل غربي رودخانه فرات در حومه شرقي رقه قرار دارند، تحكيم كنند. منبع مذكور در ادامه خاطرنشان كرد: ارتش سوريه پاكسازي كامل منطقه قرار گرفته بين حومه شرقي رقه و حومه غربي دير الزور را از گروه‌هاي تروريستي به اتمام رساند و به اين ترتيب كنترل بيش از 35 شهرك و نقطه مرتفع را در دست گرفت. يگان‌هاي ارتش سوريه پيش‌تر با پشتيباني نيروي هوايي ارتش روسيه موفق شده بود در طول محور ساحل غربي رودخانه فرات پيشروي كند و طي درگيري با گروه‌هاي تكفيري وابسته به «داعش» صدها تروريست تكفيري را از پاي درآورده و تعداد زيادي از تجهيزات نظامي اين گروه از جمله توپ، نفربر، زره‌پوش، تانك و خودروهاي بمب‌گذاري شده را منهدم كند. 
با اين پيروزي بزرگ ارتش سوريه عملا به موجوديت داعش در حومه جنوب شرقي رقه و حومه غربي ديرالزور در كرانه جنوبي و غربي رودخانه فرات پايان مي‌دهد. اما در محور شرقي شهر ديرالزور، گزارش‌هاي ميداني از سيطره نيروهاي مسلح موسوم به «نيروهاي دموكراتيك سوريه» مورد حمايت مستقيم امريكا بر ميدان‌هاي نفتي العزبه و كونيكو، در شمال شهرك «خشام» واقع در كرانه شرقي رودخانه فرات در جنوب شرقي ديرالزور خبر مي‌دهند. اين درحالي است كه عمليات نظامي ارتش سوريه در منطقه «حويجه صكر» در ديرالزور همچنان ادامه و درگيري‌هاي شديدي بين گروه‌هاي تكفيري داعشي با نيروهاي سوري كه از حمايت نيروي هوايي ارتش اين كشور و روسيه بهره مي‌برند، جريان دارد. 

درخواست كويت از ۳ عالم شيعي براي ترك اين كشور
فارس به نقل از منابع امنيتي گزارش داد، كه وزارت كشور كويت از 3 عالم ديني شيعي به نام‌هاي «فاضل المالكي»، «منير الخباز» و «باقر المقدسي» كه براي شركت در مراسم ايام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) وارد كويت شده بودند، خواسته است تا اين كشور را ترك كنند. 
روزنامه «الجريده» كويت نوشت كه وزارت كشور به اين سه عالم ديني شيعي ابلاغ كرده كه ظرف 24 ساعت آينده كويت را ترك كنند و به الخباز اجازه داده شد تا در يكي از مساجد سخنراني كرده و پس از آن كشور را ترك كند. پيش از اين وليد الطبطبايي و محمد هايف از نمايندگان پارلمان كويت اخراج اين عالمان ديني شيعه به دليل آنچه اهانت آنها به صحابه پيامبر خوانده شد را درخواست كرده بودند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون