• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 9220 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۲ مهر

رييس مركز آمار ايران:

بخش مسكن به آرامي در حال خروج از ركود است

رييس مركز آمار كشور با بيان اينكه نرخ مشاركت در كشور افزايش و به دنبال آن نرخ بيكاري در تابستان امسال كاهش يافته است، گفت: بخش ساختمان و مسكن كشور به آرامي در حال خروج از ركود است.
«اميدعلي پارسا» در حاشيه نشست بررسي راهكارهاي رونق توليد، ايجاد اشتغال و كاهش نرخ بيكاري درباره نتايج طرح برآورد ميزان شاغلان در كشور افزود: تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته نرخ مشاركت كشور افزايش يافته كه اين موضوع در بهار امسال نيز قابل مشاهده است.
وي تصريح كرد: نرخ بيكاري همزمان با افزايش نرخ مشاركت كاهش يافته و به 7/11 درصد رسيده يعني نرخ مشاركت 41 درصد شده است؛ معني اين دو عدد اين است كه بازار كار ما به آرامي در حال حركت به سمت حل مشكلات مي‌رود و روند خوبي را پيش گرفته است.
رييس مركز آمار ايران درباره نرخ رشد ساختمان در كشور نيز گفت: نرخ رشد حوزه مسكن در زمستان سال گذشته منفي و در ركود بود اما از اواخر زمستان به تدريج در حال خروج از ركود است به شكلي كه در فصل بهار و تابستان امسال شاهد رشد سرمايه‌گذاري در اين بخش هستيم.
پارسا، اشتغال در حوزه مسكن را جزيي از آمار بخش ساختمان برشمرد و گفت: هم اشتغال و هم سرمايه‌گذاري در اين بخش از رشد منفي خارج و مثبت شده است.
وي گفت: بنابراين مي‌توان گفت بخش ساختمان و مسكن به آرامي در حال خروج از ركود است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون