• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3922 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۵ مهر

نوجوانان ايران امروزدر جام‌جهاني فوتبال به ميدان مي‌روند

آغاز ماجراجويي

جام‌جهاني نوجوانان از امروز ساعت 18 به صورت رسمي براي ما شروع مي‌شود. نوجوانان فوتبال ايران بايد عصر امروز در نخستين بازي خود در جام‌جهاني نوجوانان در هند به مصاف گينه بروند؛ كشوري با فوتبالي كمترشناخته شده كه در فوتبال پايه همواره عملكردي سينوسي داشته.
گينه در رقابت‌هاي قهرماني نوجوانان قاره آفريقا سوم شد و از اين طريق به جام‌جهاني رسيد. آنها در سال‌هاي 1985، 1989، 1995 و 2015 در جام جهاني حضور داشته‌اند و بهترين رتبه‌شان، چهارمي جهان در سال ۱۹۸۵ است.
اردوي ايران
نوجوانان ايران كه لقب نايب قهرماني آسيا را يدك مي‌كشند، در گروه C اين رقابت‌ها با تيم‌هاي گينه، آلمان و كاستاريكا هم‌گروه هستند. بازي‌هاي اين گروه در شهر گوا برگزار مي‌شود. پيش از اين، نوجوانان ايران در همين شهر به مقام نايب‌قهرماني آسيا دست يافته بودند و تجربه كافي براي بازي در اين شهر را دارند. شاگردان عباس چمنيان بعد از صعود به اين جام جهاني يك سال فرصت داشتند به آماده‌سازي بهتر اين تيم بپردازند و تقريبا آن تيم نسبت به يك سال پيش متحول شده است. ايران كمتر از ده روز قبل دو ديدار تداركاتي برابر تيم‌هاي فرانسه و مكزيك - تيم‌هاي حاضر در جام جهاني – انجام داد و به ترتيب هر دو تيم را با نتايج ۴ بر صفر و ۳ بر صفر شكست داد تا آمادگي بسيار خوب خود را نشان دهد.
در بين شاگردان چمنيان چند نفري هستند كه حتي سابقه بازي در ليگ برتر را هم دارند. از جمله محمد شريفي كه همين هفته پيش در ليست 60 استعداد برتر جهان از ديدگاه روزنامه گاردين قرار گرفت. او در تاريخ ۱۷ آذرماه ۱۳۹۵ با ورودش به زمين براي تيم استقلال خوزستان، ركورد جوان‌ترين بازيكن ليگ برتر را شكست؛ ركوردي كه متعلق به سعيد عزت‌اللهي بود و شريفي موفق شد با 16 سال و 229 روز، اين ركورد را جابه‌جا‌ كند.

ساير رقبا؟
ايران علاوه بر گينه بايد با آلمان و كاستاريكا هم مصاف دهد. تيم ملي آلمان در سال ۲۰۱۷ در مسابقات قهرماني فوتبال اروپا در مرحله نيمه‌نهايي مقابل رقباي خود شكست خورد اما توانست مجوز حضور در جام جهاني را به دست آورد. آلمان‌ها در ادوار حضور خود در جام جهاني يك بار دوم شدند كه به سال ۱۹۸۵ بازمي‌گردد. كاستاريكا ديگر تيم گروه هم موفق شده به صورت مشترك مقام سوم رقابت‌هاي كونكاكاف را به دست آورد. آنها در دوره‌هاي زيادي در اين رقابت‌ها حضور داشتند اما همواره تا مرحله يك‌چهارم نهايي مسابقات صعود كردند و رتبه‌اي بهتر از اين به دست نياورده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون