• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3922 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۵ مهر

رونمايي بقايي از عناوين اتهامي‌اش

گروه سياسي

«اختلاس»، «تباني براي بردن اموال دولتي در زمان تصدي بر سازمان ميراث فرهنگي»، «نگهداري گاز اشك‌آور و شوكر» و «كشف يك دستگاه‌گيرنده ماهواره» عناوين اتهامي حميد بقايي است كه از سوي او اعلام مي‌شود، آن هم در جلسه‌اي
كه از مدت‌ها پيش وعده برگزاري آن را داده بودند.  
صبح پنجشنبه، راس ساعت 9 و 30 دقيقه، جلسه هم‌انديشي‌اي جهت رسيدگي به كيفرخواست صادره براي معاون اجرايي رييس دولت دهم با حضور تعدادي از وكلاي دادگستري برگزار شد و به مدت 3 ساعت هم ادامه يافت. هرچند كه پيش از اين اعلام شده بود كه محمود احمدي‌نژاد نيز براي دفاع از يار هميشگي خود در دفتر ولنجك حاضر خواهد شد اما به‌دليل فوت برادرش حضور نيافت تا حميد بقايي تنها ميدان‌دار اين جلسه باشد؛ يك‌طرفه به قاضي برود، از عناوين اتهامي خود بگويد، يادي از اتهامات حسين فريدون كند و در پايان باز هم قوه‌قضاييه را متهم به سياسي‌كاري كند.
در بخش نخست از نشستي كه از هفته پيش براي تعدادي از وكلاي دادگستري پيامك دعوت به حضور صادر شده بود تا حدود 20 نفر از وكلاي مركز مشاوران حقوقي را گرد هم جمع كند، بحث‌هايي در مورد اتهامات حميد بقايي مطرح شد و عناوين اتهامي موجود در كيفرخواست معاون اجرايي رييس‌ دولت دهم، شامل دو مورد اختلاس، تباني در زمان رياست بر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براي بردن اموال دولتي و همچنين نگهداري گاز اشك‌آور و شوكر و يك دستگاه‌گيرنده ماهواره اعلام شد كه البته چند مورد اتهامي آخر در زمان بازداشت او كشف شده و به پرونده كيفري او افزوده مي‌شود. اما در بخش بعدي از جلسه هم‌انديشي حميد بقايي با برخي از وكلاي دادگستري، پاي حسين فريدون هم به ميان مي‌آيد. نام برادر رييس‌جمهور كه هيچ‌وقت از سر زبان حميد بقايي نمي‌افتد، اين‌بار هم در محفلي ديگر مطرح مي‌شود تا بقايي باز هم او را يكي از مسببين تخلفات بانك ملت معرفي كند. فريدون كه چندي پيش بازداشت و با تبديل قرار بازداشتش آزاد شده بود، اين‌بار هم متهم به معرفي يكي از نزديكان خود براي سمت مديرعاملي بانك ملت مي‌شود.
ادعايي كه درست در روز آزادي حميد بقايي از سوي او مطرح شده بود، هرچند از سوي مسوولان عالي قضايي بارها تكذيب شده است نه تنها يك‌بار ديگر تكرار مي‌شود بلكه اين‌بار با دخالت در تصميم قاضي دادگاه گفته مي‌شود كه چرا مبلغ كمي براي وثيقه او در نظر گرفته شده است. بخش ديگر اين جلسه هم به اتهام‌زني عليه دستگاه قضايي اختصاص يافت. حميد بقايي كه 25 مهرماه بايد در شعبه 1057 دادگاه ويژه كاركنان دولت براي دفاع در برابر اتهامات خود حاضر شود، باز هم تمامي اين احضارها را ناشي از اغراض سياسي دانسته و دوباره بر اين موضوع تاكيد مي‌كند كه راي اين پرونده صادر شده است و جلسه 25 مهرماه، تشريفاتي است.
اكنون اين براي دومين بار طي هفته گذشته است كه بقايي اين تعريف را از عملكرد دستگاه قضايي دارد و بايد منتظر ماند و ديد كه مسوولان عالي قوه قضاييه بالاخره در برابر اتهام‌زني‌هاي اين افراد چه واكنشي از خود نشان خواهند داد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون