• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3923 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۶ مهر

تركيه راه خودش در فوتبال را گم كرده

نويد صراف روزنامه‌نگار

روياي تركيه براي حضور در جام‌جهاني، با شكست برابر ايسلند، به باد رفت. هرچند شايد عدم حضور «آي ييلديزلار» در جام‌جهاني با توجه به اينكه آنها فقط 2 بار به جام‌جهاني صعود كردند، خيلي هم عجيب نباشد اما با توجه به سرمايه‌گذاري‌هاي كلان در رده باشگاهي، اين ناكامي حسابي كام ترك‌ها
را تلخ كرده.
از اينكه چرا امره بلوزاوغلو با 37 سال سن و مطابق انتظار كارشناسان، عملكردي بسيار ضعيف از خود به نمايش گذاشت، مي‌گذريم. حتي از خدشه‌دار شدن ديسيپلين تيمي كه با بازگشت آردا توران بعد از كتك‌كاري با يك خبرنگار و اخراج صوري از تيم ملي، صورت گرفت هم چشم‌پوشي مي‌كنيم. با اين حال نقش عدم مديريت صحيح در سطح مديران رده بالاي فوتبال تركيه و انتخاب لوچسكو به جاي فاتح تريم، در اين ناكامي به‌شدت
 پررنگ است.
جِم ديزدار، از كارشناسان با سابقه و محبوب فوتبال تركيه در اين مورد مي‌گويد: «عدم مديريت درست و حواشي بي‌مورد در سطح كلان فوتبال كشور، باعث شد كه تركيه راه خودش در فوتبال را گم كند.»
همواره گفته شده كه يك تيم ملي قوي، از يك ليگ قوي زاييده مي‌شود. با نگاهي دقيق به سوپر ليگ تركيه متوجه مي‌شويد كه ليگ اين كشور در سطح اروپا، مسن‌ترين ليگ را دارد و در عين حال، ضررده هم هست!
در فوتبال امروز، بازيكن ستاره تنها وقتي مي‌تواند گره‌گشا باشد كه مربي با توجه به آناليز دقيق رقيب، تيم را به زمين بفرستد. مسي در آرژانتين به در بسته مي‌خورد چون تفكر مربي چيزي براي ارايه ندارد. حضور توران در تركيب «ماه‌وستاره‌ها» به دليل پوشيدن لباس بارسلونا، حضور بلوزاوغلو به دليل سابقه حضور در اينترميلان و حتي حضور بوراك ييلماز در نوك پيكان خط حمله ترك‌ها با تنها 1 گل زده، بيشتر به يك شوخي شباهت دارد تا تصميمي از روي آناليز رقيب.
ريدوان ديلمن، يكي ديگر از كارشناسان زبده فوتبال تركيه در يادداشتي در روزنامه «صاباح» بعد از حذف تركيه از جام جهاني نوشته است: «با تفكر اينكه يك مربي خارجي، هميشه با كيفيت است ليگ و فوتبال‌مان را نابود كرديم. هر مربي خارجي نبايد پايش به فوتبال تركيه باز شود. با اين كار فقط مربي‌هاي درجه 2 و 3 دنيا را پولدار كرديم و البته تيشه به ريشه فوتبال پايه هم زديم. اين فوتبال، محصولي بود كه در سال‌هاي اخير توسط مسوولان فوتبال كاشته شد و حالا ما با عدم حضور در جام‌جهاني 2018، به تلخ‌ترين شكل ممكن آن را برداشت كرديم. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون