• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3928 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر

دکتر بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد بعد از افتتاح چهار واحد تولیدی با میزان سرمایه گذاری ۱۲۵ میلیارد ریال و اشتغال ۱۲۰ نفر گفت:

تبديل شدن به مركز صادرات ايران به همراه تنوع زنجيره‌هاي حمل و نقلي ويژگي متمايز منطقه آزاد انزلي است

دكتر مرتضي بانك «مشاور رييس‌جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد» به همراه معاونين دبيرخانه شوراي عالي، به منظور بازديد از پروژه‌هاي عمراني - زيرساختي و طرح‌هاي توسعه‌اي در سفري يك‌روزه از منطقه آزاد انزلي بازديد كرد. در جريان بازديد دكتر بانك از اين منطقه چهار طرح سرمايه‌گذاري توليدي بخش خصوصي با ميزان سرمايه‌گذاري ۱۲۵ ميليارد ريال و با ميزان اشتغالزايي مستقيم براي ۱۲۰ نفر و يك طرح گردشگري با هزينه ۳ ميليارد ريالي از سوي اين سازمان افتتاح شد. در اين سفر مشاور رييس‌جمهور از بخش‌هاي مختلف مجتمع بندري كاسپين، مارينا، برج مراقبت، مسير دسترسي و تقاطع غيرهمسطح به همراه مجموعه ورزش‌هاي ساحلي مرحوم قايقران، در منطقه آزاد انزلي بازديد به عمل آورد و مشاورين طرح توضيحات لازم را در خصوص مشخصات و روند پروژه ارايه دادند و بعد از آن به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
در ادامه ديدارهاي دكتر بانك و هيات همراه از منطقه آزاد انزلي، طرح در حال ساخت پرديس صنايع دستي كه از سوي اين سازمان در حال احداث است، مركز تفريحات دريايي، پارك ساحلي، مركز توسعه صادرات كه از سوي بخش خصوصي ايجاد شده، پروژه سرمايه‌گذاري خارجي آكواريوم و پارك خزندگان كه گزارش كاملي از سوي سرمايه‌گذار تركيه‌اي به مشاور رييس‌جمهور ارايه شد و مركز همايش‌ها و نمايشگاه منطقه آزاد انزلي بازديد كردند.
هيات عاليرتبه دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد از شركت توليدكننده انواع مصنوعات چوبي كه با هدف استفاده از مزايا و معافيت‌هاي قانوني مناطق آزاد و با در اختيار گرفتن دستگاه‌هاي پيشرفته تمام اتوماتيك و مطابق با استانداردهاي بين‌المللي در اين منطقه مشغول به فعاليت شده ديدار كردند. اين شركت با استفاده از دانش روز كارشناسان متخصص با استراتژي توسعه صادرات، با ۶۰ ميليارد ريال سرمايه‌گذاري تا سقف ۱۸۰ نفر ظرفيت اشتغال در آن وجود دارد و گام نهادن در بازارهاي صادراتي كشورهاي حاشيه درياي خزر و با تكيه بر مزيت‌هاي سازمان منطقه آزاد انزلي در واگذاري زمين در اين منطقه مشغول فعاليت است.
 از سوي ديگر دكتر بانك از شهرك صنعتي شماره ۲ منطقه آزاد انزلي و از مجموعه توليدي سرزمين شاد به عنوان صادر‌كننده نمونه پوشاك كشور بود كه براي ۱۴۰۰ نفر اشتغالزايي مستقيم فراهم كرده است. مشاور رييس‌جمهور و مهندس مسرور از خطوط بخش دانش‌بنيان اين واحد توليدي كه علاوه بر اقدام به طراحي بازي‌هاي رايانه‌اي، نرم‌افزار، اپليكيشن و برند‌سازي مي‌كند بازديد كرد و در پايان ديدارهاي خود، در جلسه شوراي معاونين و مديران منطقه آزاد انزلي شركت كرده و به سخنراني پرداخت. در پايان اين جلسه به دو نفر از نمايندگان سه روستايي كه با همكاري بيمه تامين اجتماعي ساكنين سه روستاي منطقه تحت پوشش قرار گرفتند، دفترچه تحويل شد و تاكيد گرديد كه در ادامه به تمامي ۲۹ روستا تعميم خواهد يافت.
بعد از اين نشست دكتر بانك از مركز توسعه صادرات منطقه آزاد انزلي و زير ساخت‌هاي گردشگري از جمله نوار ساحلي، مركز تفريحات دريايي، استخر ساحلي، بازديد كرده و با حضور دكتر مرتضي بانك، مهندس مسرور، استاندار گيلان و امام جمعه بندر انزلي آبنماي موزيكال و پرده آبي هوشمند در مجموعه بهشت پرندگان منطقه آزاد انزلي با صرف هزينه ۳ ميليارد ريالي مورد بهره‌برداري قرار گرفت و بعد از آن براي بار دوم به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
گفتني است طي سفر دكتر بانك به منطقه آزاد انزلي؛ پروژه توليد مواد اوليه خوراك دام و طيور با سرمايه‌گذاري يك ميليون دلاري سرمايه‌گذار خارجي و اشتغالزايي مستقيم براي ۲۵ نفر با حضور مشاور رييس‌جمهور افتتاح شد. واحد توليدي انواع ورق كامپوزيت و رنگ مصنوعي با سرمايه‌گذاري ۳۰ ميلياردي و اشتغال مستقيم براي ۳۰ نفر رسما شروع به كار كرد. كارخانه ساخت مصنوعات چوبي با حجم سرمايه‌گذاري ۵۰ ميليارد ريال و ايجاد اشتغال براي ۶۰ نفر توسط امام جمعه بندر انزلي در شهرك صنعتي شماره ۲ منطقه آزاد انزلي افتتاح شد و با سرمايه‌گذاري ۱۵ ميليارد ريالي واحد توليدي، توليد دستگاه ازن ژنراتور و ماوراي بنفش توسط مشاور رييس‌جمهور افتتاح شد و براي ۱۵ نفر به صورت مستقيم شغل ايجاد شد.
گفتني است معاون دبير خانه معاونين و مديران سازمان و امام جمعه و فرماندار انزلي و تعدادي از مديران دستگاه‌هاي اجرايي ايشان را همراهي مي‌كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون