• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3928 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر

مهندس مسرور در نشست شوراي معاونين و مديران منطقه آزاد انزلي با دكتر بانك، مشاور رييس‌جمهور:

رشد شاخص‌هاي اقتصادي و اجراي طرح‌هاي توسعه‌اي و پروژه‌هاي زيرساختي منطقه آزاد انزلي را تشريح كرد

در نشست دكتر بانك با شوراي معاونين و مديران منطقه آزاد انزلي مهندس مسرور، رييس هيات‌مديره و مديرعامل اين سازمان از تلاش‌ها و زحمات دكتر تركان قدرداني كرد و گفت: اتفاقات خوبي در زمان ايشان در مناطق آزاد رخ داد و شاخص‌هاي اقتصادي اين مناطق طي اين مدت رشد كرده است و مطمئنا با حمايت دكتر بانك اين روند توسعه‌اي ادامه خواهد يافت.  وي به بيان گزارشي از عملكرد سازمان متبوع خود در حوزه‌هاي مختلف پرداخت و گفت: از دستاوردهاي منطقه طي اين مدت فعال‌سازي ۵۵ واحد صنعتي راكد بوده كه از طرقي همچون ارايه مشاوره خوب براي تغيير محصول يا تكنولوژي توليدي به دست آمد كه زمينه اشتغال ۱۳۷۳ نفر در اين واحدهاي توليدي فراهم شده است.

امروز منطقه آزاد انزلي با چهار سال قبل آن قابل قياس نيست
مهندس مسرور با تصريح بر اينكه امروز منطقه آزاد انزلي با چهار سال قبل آن قابل قياس نيست گفت: ارزش سرمايه‌گذاري به‌روز شده از سوي اين سازمان در مجتمع بندري كاسپين ۸۳۲ ميليارد تومان بوده و ۳۰۰ ميليارد تومان نيز از سوي بخش خصوصي سرمايه‌گذاري انجام مي‌شود.
وي خواستار حمايت شوراي عالي مناطق آزاد در خصوص اتصال اين منطقه و مجتمع بندري كاسپين به شبكه ريلي كشور شد و توضيحاتي در خصوص پروژه مارينا و اقدامات سازمان در حوزه عمران روستايي ارايه كرد و گفت: در سال ۹۵ رقمي بالغ بر ۱۹۳ ميليارد تومان صرف پروژه‌هاي عمراني-زيرساختي شد و اين در حالي بود كه اين رقم در سال ۹۰ در حدود ۲۲ ميليارد تومان بود. اين يك جهش بزرگ در پروژه‌هاي عمراني منطقه است.

هدف منطقه آزاد انزلي: تبديل شدن به مركز مبادله كالاي استراتژيك كشورهاي حاشيه درياي خزر
وي به تشريح هدف اصلي ترسيم شده از سوي سازمان متبوع خود پرداخت و گفت: هدف ما تبديل منطقه به مركز مبادله كالاي استراتژيك كشورهاي حاشيه درياي خزر است كه از طريق تكميل زيرساخت‌ها، فعال‌سازي كريدورهاي بين‌الملل و فعاليت بورس كالاي منطقه محقق خواهد شد.
مسرور در خصوص اهميت فعال‌سازي كريدورهاي بين‌المللي كه از كشور عبور مي‌كنند گفت: اگر فقط سه درصد از ۱۰۰۰ ميليارد تن بار عبوري از كانال سوئز از طريق كريدور شمال جنوب عبور كند، شاهد تردد ۳۰ ميليون تن بار خواهيم بود كه با خود علاوه بر درآمد ارزي، اشتغال را نيز پديد مي‌آورد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون