• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3935 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر

صالح العارودي، معاون رييس دفتر سياسي جنبش حماس:

در پاسخ به شرط تل‌آويو براي‌قطع رابطه با ايران به‌تهران سفركردم

گروه ديپلماسي| صالح العارودي، معاون رييس دفتر سياسي جنبش حماس روز گذشته براي ديدار با مقام‌هاي متفاوت سياسي كشورمان وارد تهران شد. در شرايطي كه توافق اخير ميان حماس و فتح با ميانجي‌گري مصر اما و اگرهايي را در برخي رسانه‌هاي عربي در مورد آينده رابطه جنبش حماس با ايران ايجاد كرده بود، معاون رييس دفتر سياسي حماس با سفر به تهران تلاش كرد تداوم رابطه حماس با تهران را به تصوير بكشد. نخستين برنامه العارودي در تهران ديدار با علي‌اكبر ولايتي، مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل بود. صالح العارودي در اين ديدار گفت: حضور ما در تهران پاسخي به درخواست نخست‌وزير رژيم صهيونيستي براي قطع ارتباط با ايران است. ايران پشتيبان اصلي ما است. من سلام اسماعيل هنيه را به مردم ايران ابلاغ مي‌كنم. او فعلا نمي‌تواند به ايران سفر كند ولي ان‌شاءالله به زودي اين سفر نيز
 انجام خواهد شد.
وي با رد برخي ادعاها در مورد سازش بي‌سابقه حماس با رژيم صهيونيستي يا كوتاه آمدن اين جنبش از آمال‌هاي اوليه گفت: به هيچ‌وجه از دفاع مردم فلسطين دست برنداشته و هيچ مذاكره‌اي بر روي سلاح و راه مقاومت تاثير نخواهد گذاشت. اسراييل، امريكا و كشورهاي غربي تمام تلاش خود را براي تسلط بر مقدسات اسلامي و قدس شريف مي‌كنند. جنبش حماس با دو سياست با اين خدعه اسراييلي ـ امريكايي كه با توطئه منطقه‌اي انجام مي‌شود، مقابله مي‌كند. دو راه براي مقابله با آنها وجود دارد بخش اول مصالحه و وحدت داخلي و بخش دوم مقابله بااشغال‌گران است و اميدواريم هم‌پيمانان ما از وحدت داخلي و مقاومت حمايت كنند. بخش دوم مقاومت در برابر اشغال‌گرها است. اميدواريم همه برادرهاي‌مان در مقاومت برابر اشغال‌گران از ما
 حمايت كنند.
رييس دفتر سياسي جنبش حماس با اشاره به برگزاري مذاكرات صلح در قاهره خاطرنشان كرد: نخست‌وزير رژيم صهيونيستي با سه شرط در اين مذاكرات رو به رو شد: خلع سلاح حماس، به رسميت شناختن اسراييل و قطع روابط حماس با ايران از جمله شروط جلسه‌اي بود كه در قاهره برگزار شد. وي گفت: در پاسخ به شرط اول يعني خلع سلاح جنبش حماس و به رسميت شناختن اسراييل اعلام كرديم كه اين شروط را نمي‌پذيريم و اكنون در دوران از بين بردن رژيم صهيونيستي هستيم و امروز براي پاسخ به شرط سوم يعني قطع رابطه با ايران ما به تهران سفر كرديم.

  حاميان رفراندوم در كردستان عراق
زير پرچم اسراييل اين همه‌پرسي را به راه انداختند
علي‌اكبر ولايتي در اين ديدار با ابراز خرسندي از اظهارات مقامات حماس گفت: ما به خاطر مواضع حماس مبني بر اينكه به هيچ‌وجه سلاح خود را كنار نمي‌گذارند و اين خط قرمز ما است تبريك مي‌گوييم. با وجود گذشت زمان و برخي سازش‌كاري‌ها در منطقه، همچنان به اصل مبارزه عليه صهيونيست‌ها پايبند بوده و با همه فشارها اين پايبندي‌ها ادامه دارد؛ بطور قطع پيروزي نهايي با فلسطيني‌هاست. هرچه زمان گذشت به ويژه با حمايت روز افزون ملت‌هاي مسلمان از مقاومت فلسطيني و با وجود سر و صداي روساي رژيم صهيونيستي آنها ضعيف‌تر و فلسطيني‌ها قوي‌تر شدند. حضور شما فرصتي براي تبادل نظر بين مسوولان حماس و ايران و تقويت روابط متقابل و روابط دوستانه با امت اسلامي است.
وي در خصوص برگزاري رفراندوم در كردستان عراق گفت: اكثر مردم كرد با تجزيه‌مخالف هستند و ما شاهد بوديم كه حاميان رفراندوم زير پرچم اسراييل اين همه پرسي را به راه انداختند كه اين امر ارتباط علني اقليت كمي در كردستان با اسراييل در جهت تجزيه عراق بود. ما مطمئن هستيم طرح امريكايي‌ها براي تجزيه سوريه هم شكست مي‌خورد.

 اقدام‌هاي سياسي در خدمت تحقق راهبرد اصلي گروه‌هاي مقاومت است
دومين ديدار صالح العارودي در تهران با دريابان علي شمخاني، نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي بود. شمخاني در اين ديدار با استقبال از انتخابات اخير در دفتر سياسي حماس، اين روند را نشانه وجود دموكراسي و پويايي در حفظ مسير انقلابي اين نهاد مردمي دانست و تاكيد كرد: ايران همواره در چارچوب مشي انقلابي و اسلامي خود از آرمان فلسطين دفاع كرده و بر اين اساس از حضور چهره‌هاي جهادي و پايبند به هدف آزادسازي كامل فلسطين در حماس چون گذشته حمايت مي‌كند.
وي مبارزه مستمر با رژيم صهيونيستي را سياست اصولي و راهبرد غير قابل تغيير جبهه مقاومت عنوان كرد و گفت: اقدامات سياسي و ميداني همواره به عنوان رويكردهاي تاكتيكي در خدمت تحقق راهبرد اصلي كه پايان دادن به اشغالگري صهيونيست‌هاست از سوي گروه‌هاي مقاومت پيگيري مي‌شود. امريكا و رژيم صهيونيستي از تغيير موازنه در منطقه به نفع مردم و دولت‌هاي درگير مبارزه با تروريسم احساس تهديد كرده و با طرح بهانه‌هاي واهي چون جلوگيري از نفوذ منطقه‌اي ايران به دنبال محدود‌سازي مسير مقابله با تروريسم هستند.

 تهران نخستين مقصد من پس از انتصاب بود
صالح العارودي، معاون رييس دفتر سياسي حماس نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از حضور در ايران و ملاقات با مقامات عالي كشورمان گفت: در نخستين سفر خارجي خود پس از انتخاب به عنوان رييس دفتر سياسي حماس به ايران آمده‌ام تا ضمن سپاسگزاري از حمايت‌هاي تعيين‌كننده جمهوري اسلامي ايران ازمردم مسلمان فلسطين بر عزم رهبران حماس براي تحكيم همكاريهاي اين جنبش با ايران تاكيد كنم.     
معاون رييس دفتر سياسي حماس با محكوم كردن اقدامات خشن و غير انساني گروه‌هاي تكفيري كه به نام اسلام بزرگ‌ترين لطمات را به جامعه مسلمانان و چهره نوراني اين آيين الهي وارد كرده‌اند، افزود: اينگونه اقدامات ضمن به حاشيه بردن مبارزات حق‌طلبانه مردم مظلوم فلسطين بطور قطع در مسير تامين اهداف امريكا، رژيم صهيونيستي و حاميان آنان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون