• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3935 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر

فرمانده يگان حفاظت محيط زيست استان تهران خبر داد

124 متخلف زيست‌محيطي به دادگاه معرفي شدند

124 متخلف زيست محيطي ظرف شش ماه اول امسال در استان تهران به مراجع قضايي معرفي شده‌اند. ميرزا كريمي، فرمانده يگان حفاظت محيط زيست استان تهران از كشف 97 مورد تخلف زيست محيطي در نيمه اول امسال خبر داده كه در رابطه با آنها براي 124 متخلف پرونده قضايي تشكيل شده است. به گزارش سايت اطلاع‌رساني محيط زيست استان تهران اين تخلف‌ها شامل شكار غيرمجاز، زنده‌گيري پرندگان، شكار و صيد آبزيان، تعليف غيرمجاز و نگهداري حيات وحش زنده يا تاكسيدرمي شده است. به گفته ميرزا كريمي كشف 7 قبضه سلاح، تعدادي از انواع ساليك و تور ماهيگيري و نيز اجزاي حيوانات ديگر مانند يك تخته پوست خرس و پنجه شير از ديگر كشفيات يگان حفاظت در اين مدت بوده است.
وي با بيان اينكه مطابق قانون هزينه ضرر و زيان اين‌گونه‌ها جمعا در حدود 6 ميليارد ريال است، تصريح كرد: با توجه به اينكه تعدادي از پرونده‌ها هم‌اكنون در مراجع قضايي در حال رسيدگي است، بر همين اساس همه اين مبلغ تاكنون پرداخت نشده است. به گفته ميرزاكريمي جرايم شكار و صيد غيرمجاز در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 30 درصد كاهش يافته است.

 


۵۳ قلم كمبود دارويي در كشور

ايسنا| به دنبال طولاني شدن عدم پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و برخي مشكلات ايجاد شده در زمينه نحوه تامين دارو، سيد حسام الدين شريف نيا؛ عضو هيات‌مديره انجمن داروسازان تهران، گفت: «طبق آخرين گزارش‌ها ۵۳ قلم داروي اساسي در كشور دچار كمبود شده‌ و ادامه اين روند و عدم تزريق منابع مالي پايدار به بخش دارويي كشور، باعث مي‌شود با وضعيت مشابه دوره قبلي مواجه شويم. اين عضو  هيات‌مديره انجمن داروسازان افزود: در حال حاضر داروخانه‌هاي مربوط به بخش خصوصي، عمق مطالبات‌شان به فروردين امسال و اسفند سال گذشته بازمي‌گردد و نزديك هفت ماه تاخير در پرداخت مطالبات‌شان وجود دارد. به همان ميزان كه داروخانه‌ها از بيمه‌ها طلبكارند، به شركت‌هاي پخش دارويي و تجهيزات پزشكي نيز بدهي دارند و شركت‌هاي پخش توانايي تامين داروي داروخانه‌ها را چه در بخش خصوصي و چه در بخش دولتي ندارند. زيرا ماه‌هاست كه پول‌شان را از داروخانه‌ها دريافت نكرده‌اند و مطالبات شركت‌هاي واردات دارو و شركت‌هاي توليدي هم داده نشده و كل زنجيره تامين دارو به‌شدت مختل شده تا جايي كه اكنون بسياري از داروها به سختي تامين مي‌شود و شركت‌هاي توليدكننده به دليل ضرر مالي كه مي‌دهند، توليد بسياري از داروهاي‌شان را متو‌قف كرده‌اند.


نمايندگان مجلس و شورا به محله هرندي رفتند

ايسنا| تعدادي از نمايندگان مجلس و اعضاي شوراي شهر تهران در بازديدي شبانه از محله هرندي بازديد كردند.
محمدرضا عارف و اولاد قباد از نمايندگان مردم در خانه ملت به همراه محمدجواد حق‌شناس رييس كميسيون اجتماعي شوراي شهر و...  سرزده از محلات منطقه 12 بازديد كرده تا آخرين تحولات رخ داده و ارتقاي سطح خدمات ارايه شده توسط شهرداري تهران را رصد كنند.
همچنين حق‌شناس، رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران پس از شرح فعاليت‌هاي جديد شهرداري تهران در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي اظهار داشت: مديريت شهري با خط مشي مدارا و عقلانيت در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي وارد شده و تاثيرگذاري هدفمند را در اين حوزه خواستار است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون