• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3935 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر

ايران در مرحله يك‌چهارم نهايي جام‌جهاني نوجوانان با اسپانيا بازي مي‌كند

ماجراجويي ايراني‌ها ادامه مي‌يابد؟

امروز روز نوجوانان فوتباليست ايراني است. روز آنها كه تا همين دو هفته پيش درست نمي‌شناختيم‌شان. آنهايي كه از ماه‌ها قبل در اردوهاي طاقت‌فرسا بودند تا در هند بدرخشند و حالا به آرزوي‌شان رسيده‌اند. شاگردان عباس چمنيان براي نخستين بار موفق شده‌اند به جمع 8 تيم يك جام معتبر فوتبالي برسند؛ جام‌جهاني نوجوانان. ديروز سايت كنفدراسيون آسيا درباره آنها كه حالا تنها نماينده باقي مانده قاره كهن در اين رقابت‌ها هستند، نوشت: تيم ملي ايران درصدد افزودن فصلي ديگر به كتاب‌هاي تاريخ است، وقتي كه در مرحله يك چهارم نهايي جام جهاني زير ۱۷ سال هند، به مصاف مدافع عنوان قهرماني رقابت‌هاي قهرماني نوجوانان اروپا مي‌رود. ايران كه در ۴ حضورش در اين رقابت‌ها براي نخستين بار به مرحله يك چهارم نهايي صعود كرده است، با هدايت عباس چمنيان به شكست اسپانيا اميد دارد و اين در حالي است كه رقيب اروپايي، بخت مسلم صعود به مرحله بعد تلقي مي‌شود. ايران تا اين مرحله از رقابت‌ها به ندرت پيش آمده كه مسير را اشتباه رفته باشد و صعودش به مرحله يك‌چهارم نهايي با ركورد بي‌عيب‌و‌نقص ۴ پيروزي از ۴ بازي گواه اين موضوع است.

نوجوانان ايران با كسب پيروزي ۳ بر يك برابر گينه، برد ۴ بر صفر برابر آلمان و برد ۳ بر صفر برابر كاستاريكا، به عنوان صدرنشين گروه‌شان به مرحله يك‌هشتم نهايي صعود كردند و در آنجا هم با ارايه عملكردي مقتدرانه برابر مكزيك - تيمي كه در سه دوره قبلي رقابت‌ها به نيمه نهايي رسيده بود - اين تيم را با نتيجه ۲ بر يك شكست داد و به جمع ۸ تيم پاياني راه پيدا كرد.

در اين تيم‌الله‌يار صياد با ۳ گل زده برترين گلزن محسوب مي‌شود و اين در حالي است كه يونس دلفي و محمد شريفي هم هر كدام ۲ گل زده‌اند تا گزينه‌هاي ايران در خط حمله‌اش متعدد باشد.

اسپانيا چگونه تيمي است؟

حريف امروز ما تيمي است كه بعد از باخت ۲ بر يكش مقابل برزيل در نخستين بازي‌اش در گروه D، عملكرد تحسين‌برانگيزي ارايه كرده است. اسپانيا باختش مقابل برزيل را با برد ۴ بر صفر برابر نيجريه و برد ۲ بر صفر برابر كره شمالي جبران كرد و در مرحله يك هشتم نهايي نيز فرانسه را ۲ بر يك شكست داد. اسپانيايي‌ها تيمي متحد دارند كه سبك بازي‌اش مبتني بر تملك توپ است و با توجه به عملكرد خوب ايران تا اين مرحله، همه‌چيز براي يك مصاف مهيج و دشوار در ورزشگاه جواهر لعل نهرو شهر كوچي فراهم شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون