• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3936 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱ آبان

سر و صداي بقايي بعد از دومين جلسه دادگاه:

من از سه قوه شاكي هستم

اطرافيان احمدي‌نژاد براي هر اتفاقي يك برنامه جدي دارند تا خود را در صدر خبرها بنشانند. اين را از خود او آموخته‌اند. حميد بقايي، يكي از احمدي‌نژادي‌هايي است كه تا همين چند ماه پيش خود را كانديدايي براي رييس‌جمهور شدن معرفي مي‌كرد اما حالا بايد در راهروهاي دادگاه پاسخگوي اتهامات ريز و درشتي باشد كه وارد شده و معلوم نيست او بتواند به سلامت از زير بارشان خارج شود. بقايي ديروز هم در چهارراه گلوبندك تهران حسابي سر و صدا به پا كرد. او كه بايد در دومين جلسه رسيدگي به پرونده‌اش در دادگاه ويژه كاركنان دولت مستقر در ساختمان شماره 2 قوه قضاييه شركت ‌مي‌كرد؛ سوژه اصلي را همان اول صبح به عكاسان داد. معاون اجرايي رييس‌جمهور پيشين با يك زنبيل پلاستيكي قرمز در محل حاضر شد تا بگويد كه لايحه دفاعياتش چقدر پر و پيمان است. او همان اول كار و در بدو ورود به شعبه 1057 دادگاه مدعي شد كه «اين دادگاه سياسي است».
اين را هفته قبل بعد از نخستين جلسه دادگاه هم گفته بود. او ديروز هم گفت: «از سال ۹۰ يك عده آمدند و گفتند جريان انحرافي و اتهامات فساد به ما زدند.»صبح روز گذشته افرادي كه بقايي را براي ورود به دادگاه همراهي كرده بودند، تا پايان جلسه رسيدگي پشت در ساختمان شماره 2 قوه قضاييه حضور داشتند. يكي از اين افراد علي‌اكبر جوانفكر بود كه از صبح تا حدود 12:30 ظهر كه بقايي از دادگاه بيرون آمد در انتظار او بود. حدود ساعت 12:30 بقايي برافروخته و عصباني از دادگاه خارج شد و معركه اصلي را به راه انداخت. هر دو جلسه دادگاه بقايي تاكنون به صورت غيرعلني برگزار شده و اين غيرعلني بودن به هياهو راه انداختن‌هاي او كمك مي‌كند. ماموران حاضر در محوطه مقابل ساختمان شماره 2 قوه قضاييه تلاش مي‌كردند كه مانع از گفت‌وگوي بقايي با خبرنگاران شوند اما او به آن اعتنايي نداشت و با داد و بيداد حرف‌هايش را مي‌زد. فرياد مي‌كشيد: «مي‌گويند شما اختلاس‌هاي كلان داشتي كه كاملا كذب است، جرات ندارند كه دادگاه را علني برگزار كنند... كه اتهامات را علني برگزار كنند.» بقايي كه صبح ديروز در مورد رسيدگي يا عدم رسيدگي به شكايت‌هايش ابراز بي‌اطلاعي كرده بود ظهر مي‌گفت: «من از سه قوه شاكي هستم. از مجلس و علي لاريجاني شاكي هستم. از آقاي لاريجاني در قوه قضاييه و از حسن روحاني در قوه مجريه شاكي هستم.» او براي اينكه ثابت كند هيچ نگراني از رسيدگي به پرونده‌اش ندارد، مي‌گفت: «من نه... دارم، نه در اين مملكت خلافي كرده‌ام.»  
بقايي در همين بين مدعي شد: «قاضي دادگاه من را تاكيد كرده كه اگر بيرون از دادگاه حرف بزني برايت پرونده تشكيل مي‌دهيم. من را از چه مي‌ترسانيد.» او در ادامه داد و فريادهايش تاكيد مي‌كرد كه يك لايحه كامل از خلاف‌هاي قوه قضاييه را در جلسه دادگاه خوانده و وعده مي‌داد كه آن لايحه را در كانال دولت بهار منتشر خواهند كرد. بقايي مشغول همين حرف‌ها بود كه يكي از افراد حاضر در آن جمع سعي كرد برگه يادداشت‌هاي او را بگيرد. اينكه يادداشت‌ها چه اهميتي داشت و آن فرد مامور بود يا نبود معلوم نشد اما بقايي فرياد مي‌زد: «دست نزن به برگه من». نهايتا برگه‌هايش را گرفتند و به عنوان جمله پاياني با صداي خيلي بلند گفت: « مردم تا آخر ايستاده ام.» سايت دولت بهار هم با انتشار فيلمي دو دقيقه‌اي از حرف‌هاي بقايي، ماجرا را اينطور روايت كرد: «در حالي كه حميد بقايي به همراه وكلا به صورت طبيعي و در آرامش كامل در حال خروج از دادگاه و حركت به سمت خبرنگاران و دوربين شبكه خبر بود، تعدادي از ماموران لباس شخصي كوشيدند، مانع از گفت‌وگوي بقايي با خبرنگاران شوند.
سايت بهار همچنين فردي كه به يادداشت‌هاي بقايي علاقه‌مند بود را مامور لباس شخصي معرفي كرد و مدعي شد: «تعدادي از ماموران لباس شخصي با دوره كردن حميد بقايي كوشيدند به ضرب زور يادداشت‌هاي حميد بقايي را از او بربايند كه با مقاومت حميد بقايي و مردم مجبور به عقب‌نشيني و خروج فوري از محدوده شدند.»
بعد از ختم غائله، عادل حيدري، وكيل بقايي در گفت‌وگويي با خبرنگاران در مورد جزييات جلسه ديروز گفت: «اين جلسه موضوع قابل توجهي نداشت.»
او در مورد تاريخ جلسه بعدي نيز گفت: «جلسه بعدي دادگاه مشخص نشد و پس از مشخص شدن به ما ابلاغ مي‌شود.» حيدري درباره روند جلسه رسيدگي به اين پرونده گفت: «در اين جلسه وارد مباحث ماهيتي هم شديم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون