• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3936 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱ آبان

تلاش وزارت و فدراسيون براي خروج جيوگانيك؟

حلقه مخالفان مربي خارجي قايقراني

روز گذشته خبري با اين مضمون منتشر شد كه «جيوگانيك سرمربي رومانيايي تيم رويينگ ايران قرار است بامداد فردا (امروز دوشنبه) تهران را ترك كند. » اين در حالي است كه جيوگا در مسابقات قهرماني آسيا با تيم بزرگسالان و جوانان كشورمان مدال‌هاي زيادي را كسب كرده و تا بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۸ با فدراسيون قايقراني ايران قرارداد دارد. در واقع بايد گفت جيوگا به دليل اشراف كامل خود به مسائل فني توانسته است در جايگاه يك مربي بهترين عملكرد را داشته و رويينگ ايران را متحول كند، به نوعي كه در قهرماني آسيا كه چندي پيش در تايلند برگزار شد نمايندگان ايران 20 مدال گرفتند كه شامل 2 طلا، 9 نقره و 9 برنز بود كه فقط 10 مدال آن توسط دختران كسب شد، ضمن اينكه در مسابقات رويينگ قهرماني جوانان آسيا در سنگاپور نيز نمايندگان كشورمان موفق به كسب سه مدال و دريافت نخستين سهميه رويينگ در المپيك جوانان در بخش دختران شدند تا موفقيت‌هاي جيوگا بيشتر به چشم آيد؛ اما متاسفانه و با تمام خدماتي كه اين مربي باتجربه و پا به سن گذاشته به اين رشته داده امروز شاهد كنار گذاشتن او به طرز نامناسبي هستيم و همين موضوع باعث اعتراض ملي پوشان اين رشته شده تا بيانيه‌اي براي نشان دادن اعتراض خود به اين تصميم و حمايت از مربي كهنه‌كار خود خطاب به مسعود سلطاني‌فر، وزير ورزش و جوانان تهيه و منتشر كنند. در بخشي از اين بيانيه آمده است «رويينگ ايران در سال‌هاي گذشته با ناكامي‌هاي پياپي دست و پنجه نرم مي‌كرد. از بي‌مدال ماندن در آسيا گرفته تا عدم كسب سهميه المپيك ريو كه باعث شد اين رشته بيشتر از قبل افت كند اما با اضافه شدن آقاي جيوگانيك به عنوان سرمربي به تيم ملي، پاروزنان ايران در مدت 3 ماه رشد چمشگيري داشتند و در رقابت‌هاي قهرماني آسيا درخشيدند و مدال‌هاي ارزشمندي كسب كردند كه همه اينها نشان‌دهنده توانايي فني اين مربي است. » اما با اين حال وزارت ورزش و فدراسيون پا در يك كفش كرده‌اند كه جيوگا يا بايد در تيم مردان فعاليت كند يا به همكاري خود با فدراسيون ايران پايان دهد.
شنيده‌ها حكايت از اين دارد كه پيرمرد را متهم به مسائل اخلاقي كرده‌اند؛ موضوع و بهانه پيش‌پا افتاده‌اي كه اين روزها در ورزش ايران براي كنار گذاشتن افراد زياد شده و كافي است تا پاي حراست هم وسط بيايد تا هر فردي با هر جايگاهي را با اين روش محكوم كرده و عطايش را به لقايش پيوند دهند. خبرگزاري تسنيم نيز با تيتر «فشارهاي خارج از فدراسيون باعث رفتن سرمربي خارجي تيم ملي مي‌شود؟» به اين موضوع پرداخته است.
جيوگا كه پيش از اين و در دوران رياست احمد دنيامالي بر قايقراني در سال‌هاي ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ هدايت تيم‌ ‌ملي را برعهده داشت، بعد از اينكه چندي پيش رسول محمد صادقي به عنوان رييس كميته رويينگ انتخاب شد با اصرار او به ايران آمد تا يك بار ديگر موفقيت‌هاي گذشته را تكرار كند و به حق هم به خوبي در اين امر موفق بود؛ اما انگار قرار نيست او بعد از هر بار موفقيت مورد تشويق قرار گيرد و بايد از ايران برود.
ورزشكاران رويينگ در حمايت از جيوگانيك ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادي حاضر شدند و با اينكه اميني رييس فدراسيون گفته است جيوگا به روماني مي‌رود و بعد براي ادامه همكاري در بخش مردان به ايران بازمي‌گردد، اما احتمالا پيرمرد ديگر به ايران بازنگردد. شاگردانش مي‌گويند دل او شكسته است و ديگر برنمي‌گردد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون