• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3939 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۴ آبان

خبر كوتاه

انجمن‌صنفي عكاسان مطبوعات هيچ‌عكسي در نمايشگاه ندارد

گروه اجتماعي| انجمن صنفي عكاسان مطبوعاتي ايران درباره آنچه در نمايشگاه عكس بيست و سومين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها رخ داده و منجر به حذف عكس‌هاي انتخابي اين انجمن شده بيانيه‌اي صادر كرده است.
در اين بيانيه خطاب به اعضاي انجمن صنفي عكاسان مطبوعاتي ايران آمده است: همانطور كه در جريان فعاليت‌هاي انجمن هستيد، در دو دوره گذشته نمايشگاه سالانه مطبوعات ايران پيرو تاكيد جناب آقاي دكتر حسين انتظامي، معاون محترم مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، بر لزوم قدرتمندتر شدن هرچه بيشتر اصناف و انجمن‌هاي تخصصي، برگزاري نمايشگاه عكس در نمايشگاه سالانه مطبوعات به انجمن صنفي عكاسان مطبوعاتي محول شده بود كه آن نمايشگاه‌ها با همكاري شما اعضاي محترم به خوبي برگزار شدند.
امسال با وجود برنامه‌‌ريزي و پيگيري‌هاي مكرر و ارايه طرح‌هاي مناسب و در شأن انجمن براي برگزاري نمايشگاه به روابط عمومي معاونت مطبوعاتي، متوجه شديم كه برخلاف شعارها و حمايت‌‌هاي معاون محترم مطبوعاتي، همكاران اداره متبوع ايشان، به تشخيص خود، اين بخش را به اشخاصي ديگر واگذار كرده‌‌اند كه در طول ساليان به وضوح نشان داده‌اند كه منافع فردي براي‌شان مهم‌تر از منافع صنفي و جمعي است.
در ادامه اين بيانيه آمده است: گويا اشخاصي در اداره معاونت مطبوعاتي همزمان با بي‌پاسخ گذاشتن و معطل كردن پيگيري‌‌ها و طرح‌هاي انجمن در حال وقت‌كشي و عقد قرارداد با افراد حقيقي ذكر شده بوده‌اند كه خود مايه تاسف است.
هيات‌مديره انجمن صنفي عكاسان مطبوعاتي پس از پيگيري‌‌هاي مكرر و در نهايت صحبت با جناب آقاي دكتر انتظامي و اطمينان از بي‌اطلاعي ايشان از اين مساله، به اين نتيجه رسيده است كه اين مسائل را به اطلاع اعضاي خود و جامعه عكاسان مطبوعاتي برساند و به آنها متذكر شود كه اين انجمن امسال هيچ نمايشگاه عكسي در بيست و سومين دوره نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها برگزار نمي‌كند و هر اقدام و تماسي بابت جمع‌آوري عكس‌ها صرفا از طرف اشخاص حقيقي بوده و در جهت منافع شخصي آنهاست.


لايحه سازمان نظام رسانه‌‌اي تصويب شد
ايسنا | هيات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود به رياست رييس‌جمهور، لايحه سازمان نظام رسانه‌‌اي جمهوري اسلامي ايران را با هدف حمايت از حقوق و آزادي‌‌هاي مشروع فعالان رسانه‌‌اي و رسانه‌‌هاي همگاني بررسي و تعدادي از مواد آن را تصويب كرد. حمايت از آزادي مسوولانه فعالان رسانه‌اي، آزادي اطلاعات، حق دسترسي همگاني به اطلاعات، ارتقاي رعايت موازين اخلاق حرفه‌اي در فعاليت‌‌هاي رسانه‌‌اي، تمهيدات لازم براي حمايت از ارزش‌هاي ديني و ملي، حمايت از حرفه‌‌اي شدن فعاليت رسانه‌ها در كشور، ارتقاي سطح سواد و مهارت‌‌هاي رسانه‌اي، حمايت از حقوق مخاطبان رسانه‌ها، حمايت از حقوق و منافع صنفي، استقلال و امنيت حرفه‌اي روزنامه‌‌نگاران و نظارت حرفه‌اي بر عملكرد آنها از جمله اهداف تشكيل سازمان نظام رسانه‌‌اي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون