• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3941 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۷ آبان

جديدترين رمان يوسا به انگليسي منتشر مي‌شود

جديدترين رمان ماريو بارگاس يوسا به زودي به زبان انگليسي ترجمه و منتشر مي‌شود.
ماريو بارگاس يوسا، نويسنده شناخته شده پرويي كه براي مخاطبان فارسي زبان با رمان‌هايي مانند «گفت‌وگو در كاتدرال»، «سور بز»، «آخر الزمان»، «سال‌هاي سگي» و... شناخته شده است، سال گذشته جديدترين رمان خود را با نام «پنج گوشه» منتشر كرد و اين اثر در چند ماه آينده به زبان انگليسي منتشر خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ناسيونال، جديدترين رمان نويسنده نامدار پرويي كه سال پيش با عنوان «پنج گوشه»  Cinco esquinasمنتشر شد، در ماه‌هاي آغازين سال ۲۰۱۸ به زبان انگليسي ترجمه و منتشر مي‌شود.
ماريو بارگاس يوسا اين رمان را سال ۲۰۱۶ به زبان اسپانيايي و از سوي انتشارات آلفاگوآرا منتشر كرد ولي قرار است ترجمه انگليسي آن به نام «همسايگي» منتشر شود.
«پنج گوشه» داستان يك جهان در معرض خطر بدبيني، جاه‌طلبي، مشكلات اخلاقي، بدبختي و خشونت را روايت مي‌كند و نويسنده براي اين مشكلات راه‌حل‌هايي نيز ارايه مي‌دهد. اين كتاب نيز همچون ديگر آثار يوسا دغدغه‌هاي سياسي و اجتماعي اين نويسنده اهل پرو را مطرح مي‌كند و در نقد دولت آلبرتو فوجي‌موري نوشته شده است. يوسا در اين كتاب، پرو دهه ۱۹۹۰ را تصوير مي‌كند و در آن زندگي مردمي از محيط‌هاي اجتماعي مختلف را كه از ترور و ترس ايجاد شده توسط گروه تروريستي «راه درخشان» و روزنامه‌نگاري‌زرد متاثر هستند و نيز فسادي را كه در زمان دولت آلبرتو فوجي‌موري بر كشور حاكم بود، روايت كرده است.
اين كتاب كه قرار است به انگليسي به نام «همسايگي» منتشر شود، درباره همسايه ليما در منطقه باريوس آلتوس است؛ منطقه‌اي شناخته شده كه در آن سفرايي از استراليا، بلژيك، ژاپن، فرانسه و امريكا ساكن بودند.
اين كتاب مارس ۲۰۱۶ در اسپانيا، كشورهاي امريكاي لاتين و امريكا به زبان اسپانيايي منتشر شد.
ماريو بارگاس يوسا متولد ۲۸ مارس ۱۹۳۶، داستان‌نويس، مقاله‌نويس، سياستمدار و روزنامه‌نگار پرويي است. يوسا يكي از مهم‌ترين رمان‌نويسان و مقاله‌نويسان معاصر امريكاي جنوبي و از معتبرترين نويسندگان نسل خود است كه براي «تشريح ساختارهاي قدرت و تصاوير شفاف از مقاومت و طغيان و شكست فردي» در آثارش، سال ۲۰۱۰ به عنوان برنده نوبل ادبي انتخاب شد.
 او حدود ۲۰ سال نامش جزو كانديداهاي اين جايزه بود. اين نخستين‌بار از سال ۱۹۸۲ بود كه يك نويسنده از امريكاي لاتين توانست برنده جايزه‌ نوبل ادبي شود. «يوسا» در سال ۱۹۹۴ به عنوان عضو آكادمي اسپانيا برگزيده شد و در سال‌هاي گذشته در بسياري از دانشگاه‌هاي امريكا، امريكاي جنوبي و اروپا تدريس كرده است.
يوسا‌ توانست در سال ۱۹۹۵ جايزه «سروانتس»، مهم‌ترين جايزه ادبي نويسندگان اسپانيولي‌زبان، را از آن خود كند و همچنين در سال ۱۹۹۶ برنده جايزه صلح آلمان شد.
اين نويسنده در عرصه‌ سياست، ‌نمايشنامه و مقاله‌نويسي هم دست توانايي دارد و آثارش در روزنامه‌هاي معتبر اسپانيولي‌زبان به چاپ مي‌رسد. شهرت «يوسا» با نخستين رمانش - «زندگي سگي» - آغاز شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون