• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3946 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۳ آبان

خبر

تكاليف شوراي اجتماعي كشور براي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي
گروه اجتماعي| محمد‌تقي رستم‌وندي، قائم‌مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي از تغييرات جديدي در شوراي اجتماعي كشور خبر داد. به گفته اين مقام مسوول، قرار است تا پايان سال در 10 مركز استان و در هر مركز در 10 محله حاشيه‌نشين، دفاتر تسهيل‌گري و توسعه اجتماعي تاسيس شود كه در جذب مشاركت مردم براي بهبود كيفيت زندگي اثرگذار خواهد بود. فارس گزارش داده كه همچنين، بنا بر اصلاح آيين‌نامه شوراي اجتماعي، قرار شده نماينده‌اي از خيرين و سمن‌هاي اجتماعي در شورا عضو شوند و به عنوان اعضاي حقوقي حضور داشته باشند كه در جلسه بعد شوراي اجتماعي كشور، اين 2 عضو نيز اضافه خواهند شد. وي همچنين افزود: «طراحي نظام جامع رصد اجتماعي يكي از تكاليف برنامه ششم توسعه است كه بر عهده وزارت كشور گذاشته شده و بايد مورد توجه قرار گيرد. موضوع آسيب‌هاي اجتماعي در برنامه ششم توسعه نيز مورد توجه قرار گرفته و در مجموع در برنامه ششم توسعه، نرخ جرايم بايد 10 درصد، حاشيه‌نشيني 10 درصد، كودكان كار 25 درصد، ميانگين سن ازدواج 10 درصد نسبت به پايه كاهش يابد. در اين برنامه بايد نرخ باروري به 5/2 فرزند افزايش پيدا كند چرا كه يكي از مشكلات كشور كاهش مواليد و افزايش سن ازدواج است. كاهش نرخ طلاق به 20 درصد از سال پايه يكي از تكاليف برنامه ششم توسعه است ضمن آنكه كاهش تلفات رانندگي تا 31 درصد نيز ديگر برنامه تعيين شده خواهد بود. »


كاهش قيمت لبنيات و مواد پروتييني در صورت تصويب دولت
ايرنا| غلامرضا اصغري، رييس سازمان غذا و دارو گفت: در صورت تصويب دولت، قيمت لبنيات و مواد پروتييني مانند گوشت، ماهي و مرغ كاهش و نرخ شكر و روغن افزايش مي‌يابد. قرار است به نفع لبنيات مصرفي كه ميزان مصرف آن در كشور ما نسبت به دنيا بسيار اندك است و به نفع مواد پروتييني مانند گوشت و مرغ وماهي، كاهش قيمت داشته باشيم اما محل يارانه آن با افزايش قيمت مناسب به شكر و روغن تامين شود و اين طرح در مرحله بررسي كارشناسي است و معتقديم تغيير در قيمت، موجب تغيير رفتار مصرفي خواهد شد.»


ايرج فاضل: برخورد جدي با افراد متخلف در كسوت پزشكي
ايسنا| ايرج فاضل، رييس كل سازمان نظام پزشكي كشور در بيانيه‌اي اعلام كرد كه با هر نوع دخالت غير‌اصولي در امور پزشكي به‌شدت برخورد مي‌شود و در عين حال طي نامه‌اي به وزير بهداشت خواستار اقدامات جدي و كارآمد آن وزارتخانه با متخلفان شد. در اين بيانيه آمده است: «در پي موضع‌گيري‌ها و اظهارنظرهاي سخيف و غير‌علمي در زمينه امور پزشكي، سازمان نظام پزشكي بنا بر وظايف خود با افراد متخلف در كسوت پزشكي برخورد جدي و آنان را برابر قانون محكوم كرده است. اميدوار است برخورد لازم با غير پزشكاني كه در امور طبابت دخالت مي‌كنند، از طريق وزارت بهداشت اقدام جدي به عمل‌ آيد.»


نبود طرح جامع براي تالاب‌ها
مهر| مهري اثني‌عشري، معاون طرح ملي حفاظت از تالاب‌ها گفت: هنوز طرح جامعي براي تالاب‌هاي كشور تهيه نشده است. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا براي اقناع مسوولان و بخش توسعه‌گرا، برآورد اقتصادي ارزش تالاب‌ها و ميزان خسارت وارده به كشور در صورت از بين رفتن آنها انجام شده يا نه؟ گفت: در حال حاضر ما در طرح حفاظت از تالاب‌ها در اين زمينه برنامه‌اي در حال اجرا نداريم. بر اساس جلسات و مراوداتي كه با مديركل دفتر توسعه پايدار داشته‌ايم، آنها مطالعاتي را در اين زمينه انجام مي‌دهند. اين مطالعات براي برخي تالاب‌ها به صورت پايلوت اجرا شده اما هنوز طرح جامعي در اين زمينه براي كل تالاب‌هاي كشور نداريم.  ستاد ملي احياي تالاب‌ها تشكيل شده اما هنوز ساختار تشكيلاتي آن شكل نگرفته و بنابراين طرح حفاظت از تالاب‌ها مستقل از سازمان محيط‌زيست فعاليت مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون