• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3948 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۵ آبان

خبر كوتاه

سابريست‌هاي ايران كانادا را شكست دادند

در ادامه مسابقات شمشيربازي جام جهاني اسلحه سابر آقايان رقابت‌هاي بخش تيمي آغاز شد. تيم ملي ايران با تركيب مجتبي عابديني، علي پاكدامن، محمد رهبري و محمد فتوحي باهدايت پيمان فخري در نخستين ديدار خود به مصاف كانادا رفتند و حريف خود را با نتيجه ۴۵ بر ۲۶شكست دادند و به مرحله يك چهارم نهايي راه يافتند. نمايندگان ايران در گام بعدي خود با صعود به نيمه نهايي برابر روسيه رقابت خواهند كرد.

 

تعليق 6 ماهه آزمايشگاه ضددوپينگ پاريس

آژانس جهاني ضد دوپينگ (وادا) اعلام كرد كه آزمايشگاه ضد دوپينگ پاريس به دليل مشكلات مربوط به آناليز نمونه‌ها به مدت 6 ماه تعليق مي‌شود. پاريس قرار است ميزبان المپيك و پارالمپيك 2024 شود. آزمايشگاه پاريس تا 6 ماه آينده نمي‌تواند هيچ فعاليت ضد دوپينگ داشته باشد. وادا در اين باره در بيانيه‌اي اعلام كرد: اين تعليق براي افزايش كيفيت تست نمونه‌هاست. بدين شكل اعتماد ورزشكاران نيز به آزمايش‌هاي دوپينگ بيشتر مي‌شود.

 

حمايت فدراسيون كشتي از پهلوان شيراني

فدراسيون كشتي، در نامه‌اي به حجت‌الاسلام والمسلمين شهيدي، معاون محترم رييس‌جمهور و رييس بنياد شهيد و ايثارگران خواستار حمايت از پهلوان مراد علي شيراني، قهرمان جهان و جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس شد. متن اين نامه به شرح زير است: جناب حجت‌الاسلام والمسلمين شهيدي محلاتي، معاون محترم رييس‌جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران، احتراما، همانطور كه مستحضر هستيد، جناب آقاي «مراد علي شيراني» قهرمان جهان، رييس سابق فدراسيون كشتي جمهوري اسلامي ايران و جانباز گرانقدر دوران هشت سال دفاع مقدس هستند. اين پهلوان بزرگ كه پس از مجروحيت شديد در جنگ تحميلي، سال‌هاست در شرايط بسيار دشواري به لحاظ جسماني زندگي مي‌كند، به دليل دارا بودن اعتقادات قوي و شخصيتي ويژه، زندگي سراسر با عزت و با آبرويي را با وجود تنگناها، مسائل و مشكلات مادي و جسماني خاص سپري نموده است. چند روز گذشته متني از ايشان در يكي از صفحات اجتماعي مشاراليه منتشر گرديد كه براي جانبازان گرانقدر، خانواده بزرگ كشتي و همه عزيزاني كه با روحيات ايشان آشنايي دارند، بسيار دردآور بود. بدين وسيله ضمن ارسال متن مذكور به پيوست، سپاسگزار خواهد بود دستور فرماييد، نهايت مساعدت ممكن در قبال اين قهرمان ملي و پهلوان عزيز صورت گيرد. انتظار خانواده بزرگ كشتي كشور، تسريع در پيگيري مسائل و مشكلات مورد نظر قهرمان ملي و پهلوان عزيز كشور جناب آقاي «مراد علي شيراني» است.

 

حمايت سروش رفيعي از  قطري‌ها

كشورهاي عربي به رهبري عربستان و امارات چند ماهي است كه با قطر قطع رابطه و اين كشور را از هر نظري تهديد كرده‌اند، با وجود تهديد و تحريم كشورهاي عربي قطر نه تنها دچار ضعف نشد، بلكه قوي‌تر از قبل هم شده است. سروش رفيعي، بازيكن ايراني قطر به اوضاع اين كشور واكنش نشان داد و گفت: 150 روز از اقدامات ظالمانه بعضي از كشورها عليه قطر مي‌گذرد اما آنها نتوانستند كاري انجام دهند. از زماني كه من به قطر آمده‌ام به خوبي مشاهده كرده‌ام كه مردم قطر مي‌توانند با وجود مشكلاتي كه دارند به زندگي و شرايط جديد خود ادامه‌ دهند. جهان به اتهامات كوركورانه توجهي نمي‌كند. هر كسي دليلي براي متهم كردن قطر دارد آن را ارايه دهد. من از اين جا مي‌خواهم از مردم قطر به رهبري شيخ تميم بن حمد تشكر كنم. او مي‌تواند قطر را از بحراني كه در آن به سر مي‌برد نجات دهد و اين كشور را در مسير پيشرفت و ترقي قرار دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون