• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3952 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ آبان

عقبگرد ۱۰۲ واحدي شاخص كل بورس

گروه اقتصادي

معامله‌گران بورس تهران در حالي شاهد غلبه عرضه بر تقاضاي سهام در نمادهاي معاملاتي همزمان با تحرك بازارگردان‌هاي وابسته به نهادها بود كه حجم معاملات سهام تعريف چنداني نداشت و شاخص كل نيز با ۱۰۲ واحد افت همراه شد.
به گزارش فارس شاخص كل، قيمت و بازده نقدي بورس اوراق بهادار تهران (تدپيكس) در پايان معاملات روز شنبه 20 آبان با كاهش 102 واحدي روي رقم 87 هزار و 795 واحد ايستاد.
شاخص كل هم ‌وزن اما با كاهش 11واحدي عدد 17 هزار و 531 واحد را به نمايش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نيز با كاهش 122 واحدي به رقم 94 هزار و 534 واحد دست يافت. شاخص بازار اول اما در حالي با كاهش 143 واحدي به رقم 61 هزار و 337 واحد دست يافت كه شاخص بازار دوم با افزايش 160 واحدي عدد 192 هزار و 385 واحد را به نمايش گذاشت. همچنين شاخص كل فرابورس (آيفكس) نيز با افزايش 6 واحدي روي رقم 982 واحد ايستاد. معاملات سهام در نماد هلدينگ پتروشيمي خليج فارس با 27 واحد، گروه پالايش نفت بندر عباس با 17 واحد و پالايش نفت اصفهان با 14 واحد افزايش بيشترين تاثيرمثبت را بر محاسبه شاخص كل بورس به نام خود ثبت كردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتي فولاد مباركه با 48 واحد، ملي صنايع مس ايران با 45 واحد و گروه مپنا با 28 واحد كاهش بيشترين تاثير منفي را در برآورد اين نماگر به دوش كشيدند. ارزش كل معاملات بورس تهران در حالي به بيش از 117 ميليارد تومان نمايش داده شد كه ناشي از دست به دست شدن بيش از 497 ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله طي 45 هزار و 199 نوبت داد و ستد بود.
طي معاملات روز گذشته نماد معاملاتي شركت‌هاي ساختمان اصفهان، سرمايه‌گذاري چشم‌انداز توسعه شمال، معادن منگنز ايران، كارتن ايران، توسعه خدمات دريايي و بندري سينا، بيمه دي، اوراق مشاركت سيمان كردستان از سوي ناظر بازار سهام بازگشايي و در مقابل، نماد معاملاتي شركت‌هاي ايران ارقام، اوراق صكوك اجاره شركت واسط مالي ارديبهشت يكم در نماد صايتل، خدمات فني فولاد يزد، فرآورده‌هاي غذايي و قند پيرانشهر، تامين ماسه ريختگري، كارت اعتباري ايران‌كيش، حق تقدم استفاده نشده سيمان اروميه متوقف شدند.
در بازار 2 بورس تهران كه به معاملات درون‌گروهي سهامداران عمده اختصاص دارد، بيش از 18 ميليون سهم سرمايه‌گذاري البرز به بيش از 5 ميليارد تومان كد به كد شد، همچنين بيش از 15 ميليون سهم معدني و صنعتي گلگهر به ارزش كمتر از 4 ميليارد تومان به كدهاي درون‌گروهي سهامدار عمده انتقال يافت.
در پالايش نفت اصفهان نيز بيش از 5/12 ميليون سهم به ارزش 5/4 ميليارد تومان با معاملات كد به كد مواجه شد و بيش از 11 ميليون واحد سرمايه‌گذاري صندوق قابل معامله اعتمادآفرين پارسيان به ارزش بيش از 5/20 ميليارد تومان كد به كد شد.
در عين حال كمتر از 5/8 ميليون سهم داروسازي توليدارو به ارزش كمتر از 4 ميليارد تومان كد به كد شد. اندكي بيش از 7 ميليون سهم پالايش نفت بندرعباس نيز به ارزش 5/4 ميليارد تومان با معاملات درون‌گروهي همراه بود.
براساس اين گزارش، ديروز بورس تهران در حالي با معاملاتي كم‌حجم، نخستين روز معاملاتي اين هفته را به پايان برد كه با وجود غلبه بر عرضه تقاضاي سهام در اغلب نمادهاي معاملاتي به‌ويژه در گروه فلزات اساسي، اما بازگرداني سهام در گروه‌هاي پالايشي هلدينگ خليج فارس مانع از رها شدن مهار نماگرهاي پربازديد بازار سهام شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون