• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3952 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ آبان

توسعه همكاري‌ها نيازمند رفع موانع بانكي است

محمود حجتي، وزير جهاد كشاورزي گفت: براي توسعه همكاري‌هاي ايران با اتحاديه اروپا بايد موانع بانكي هرچه سريع‌تر برطرف شود.
 وي در نشست مشترك با «فيل هوگان» كميسيونر كشاورزي و توسعه روستايي اتحاديه اروپا در محل اين وزارتخانه با بيان اينكه دستگاه‌هاي دولتي و تجار ما از موانع بانكي رنج مي‌برند، افزود: البته مشكل موانع بانكي از سوي ما نيست و از طرف اتحاديه اروپا اعمال مي‌شود.  وي با بيان اينكه ايران با توليد ٩٤ درصد زعفران مورد نياز جهان، انحصار توليد اين محصول را دارد، اضافه كرد: آمادگي همكاري در زمينه ثبت و برندسازي زعفران با اروپاييان را داريم. قبول داريم در ساليان گذشته در بحث سلامت پسته مشكلاتي داشتيم اما در يك تا دو دهه گذشته اقدامات خوبي در زمينه سلامت پسته صورت گرفته به‌طوري كه محموله‌هاي برگشتي و مرجوعي پسته از اروپا كاهش يافته و اميدواريم اين حجم برگشتي به صفر برسد.  وي همچنين با يادآوري اينكه ايران دومين جمعيت شترمرغ در جهان را دارد، گفت: از صادرات آن به اروپا استقبال مي‌كنيم. همچنين ايران يكي از نخستين توليدكنندگان ماهي قزل‌آلاي پرورشي در دنياست كه اميدواريم بتوانيم با اتحاديه اروپا بازارمشتركي داشته باشيم.
حجتي ديگر بخش‌هاي فعال در ايران را پرورش اسب نام برد و گفت: ايران داراي چند نژاد بومي و اصيل اسب ايراني است كه در زمينه پرورش نژادهاي اصيل اسب سرمايه‌گذاري كرده و قصد داريم بازار مشتركي را به ويژه با اتحاديه اروپا در زمينه صادرات اسب داشته باشيم.
وي، توليد محصولات ارگانيك و گياهان دارويي ايران را از ديگر زمينه‌هاي همكاري‌هاي ايران با كشورهاي اروپايي برشمرد و افزود: توسعه توليد، فرآوري و دستيابي به فرآورده‌هاي دارويي از گياهان را در دستور كار داريم.
وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه ايران از همكاري‌هاي مشترك در زمينه تحقيقات و انتقال فناوري‌هاي نوين كشاورزي استقبال مي‌كند، اضافه كرد: طبق يك برنامه ۱۰ ساله تلاش داريم در بخش كشاورزي با آبياري نوين از آب بهره‌برداري كاملي داشته باشيم كه اين اقدام در طول تاريخ كشور بي‌سابقه است. تاكنون nv سطح٢٠٠ هزارهكتار آبياري نوين اجرايي شده و قرار است تا پايان امسال به ٢٥٠ هزارهكتار برسد. اكنون تلاش داريم سيستم‌هاي نوين آبياري باراني و قطره‌اي را در زراعت استفاده كنيم و به تدريج به سمت اجراي سيستم‌هاي نوين هوشمند آبياري گام ‌برداريم.
وي همچنين ايجاد كميته مشترك ايران و اتحاديه اروپا براي پيگيري اين تعهدات را خواستار شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون