• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3952 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ آبان

گفت‌وگوي «اعتماد» با برانكو ايوانكوويچ

تا پايان فصل با پرسپوليس قرارداد دارم

مهدي روزخوش

با استعفاي علي‌اكبر طاهري از مديرعاملي باشگاه پرسپوليس شرايط قرمزپوشان پايتخت بسيار حاد شده است. در حالي كه اين تيم بايد مراحل كسب مجوز حرفه‌اي را توسط AFC پيگيري كند حالا مديرعاملش استعفا داده تا با فشار به وزارت ورزش و جوانان بتواند بخشي از خواسته‌هايش را تحقق ببخشد. خواسته‌هايي كه بحق و البته به سود باشگاه پرسپوليس خواهد بود. در اين ميان برانكو ايوانكوويچ، سرمربي اين تيم بر اين باور است مشكلات مالي در بلندمدت به روند تيمش لطمه خواهد زد اما او اميدوار است مشكلات مالي باشگاه پرسپوليس هرچه زودتر حل شود.

برانكو ايوانكوويچ در گفت‌وگويي كه با روزنامه اعتماد انجام داد، اعلام كرد براي ماندن در پرسپوليس شرط خاصي نگذاشته اما هنوز مذاكرات به صورت جدي پيگيري نشده است چرا كه مديرعامل باشگاه استعفا داده و باشگاه شرايط حادي را طي مي‌كند. البته سرمربي كروات در اين گفت‌وگو ابراز اميدواري كرد تا با حل مشكلات باشگاه، روند مذاكرات بهتر طي شود.

 

ابتدا مي‌خواهيم درباره شرايط تيم‌تان صحبت كنيم. پرسپوليس در حالي به تعطيلي ليگ رفت كه در آخرين ديدارش در ليگ برتر برابر سايپا 2 بر صفر به پيروزي رسيد.

شرايط تيم ما بسيار خوب است. با تعطيلاتي كه پيش رو داشتيم تصميم گرفتيم صبح و بعدازظهر تمرين كنيم تا وضعيت مطلوبي به بازيكنان‌مان بدهيم. الان هم آنها از شرايط بسيار راضي هستند. درست است كه بازيكنانم در طول فصل فشار زيادي را از لحاظ فشردگي بازي‌ها تحمل كردند اما اين تعطيلات به ريكاوري‌ آنها و بازگشت مجددشان به ليگ كمك مي‌كند. در حال حاضر فرشاد احمدزاده به دليل مصدوميت همراه با ما تمرين نمي‌كند اما اميدواريم براي بازي مقابل پديده ساير نفرات ما به موقع برسند.

ديدارهاي دوستانه تيم ملي باعث تعطيلي ليگ شده است. اين موضوع شما و تيم‌تان را اذيت نمي‌كند؟

تيم ملي برنامه‌هاي خودش را پيگيري مي‌كند؛ برنامه‌هايي كه از قبل تعيين شده و ما نمي‌توانيم در مقابل آنها قرار بگيريم چرا كه تيم ملي هم بايد روند آماده‌سازي‌اش را طي كند تا روزهاي موفقي در جام جهاني داشته باشد. من مي‌دانم اين اردوهاي آماده‌سازي چقدر به تيم و موفقيت تيم ملي كمك مي‌كند، از طرف ديگر براي تعطيلاتي كه پيش روي ما قرار دارد برنامه‌ريزي درستي انجام مي‌دهيم تا صدمه كمتري به تيم ما وارد شود. تعطيلات به طور كلي خوب نيست اما وقتي در جهت آماده‌سازي تيم ملي باشد، ايرادي ندارد.

يكي از مهم‌ترين سوالاتي كه اين روزها مطرح مي‌شود بحث تمديد قراردادتان است. اگر بخواهيد صريح و بي‌پرده به ما پاسخ بدهيد آيا در پايان فصل قراردادتان را تمديد مي‌كنيد؟

بگذاريد راحت و بدون رودربايستي صحبت كنم. من تا پايان فصل با پرسپوليس قرارداد دارم و بايد به قراردادم پايبند باشم كه البته اينگونه هم خواهد بود. نكته حايز اهميت اين است كه براي تمديد قرارداد مذاكره كنيم تا به نقاط مشترك برسيم. هنوز مذاكرات جدي انجام نشده است. زمان زيادي هم تا پايان فصل باقي مانده است. اين را بدانيد من يك مربي حرفه‌اي هستم و حرفه‌اي براي آينده و زندگي‌ام تصميم مي‌گيرم. قاعدتا وقتي پيشنهاداتي به من برسد بايد ببينم پيشنهاد باشگاه پرسپوليس چيست.

استعفاي علي‌اكبر طاهري تاثيري در تصميم شما خواهد داشت؟

طاهري، مديرعامل باشگاه پرسپوليس است و من شنيده‌ام استعفا داده اما بطور رسمي چيزي از باشگاه به من نگفته‌اند. من با باشگاه پرسپوليس قرارداد دارم و اين موضوع ارتباطي به حضور يا عدم حضور طاهري ندارد. اينكه من با اين مديرعامل رابطه بسيار صميمي دارم و طي دو سال گذشته مسير خوبي را در جهت موفقيت پرسپوليس طي كرديم، غير قابل كتمان است اما با اين حال بايد ببينيم در ادامه و تا انتهاي فصل چه چيزي رقم مي‌خورد. همانطور كه گفتم من تا پايان فصل قرارداد دارم و نمي‌توانم به اما و اگرها فكر كنم. به قراردادم پايبند مي‌مانم تا ببينم چه اتفاقي رخ مي‌دهد.

گويا باشگاه با مشكلات مالي هم مواجه شده بطوري كه چند ماهي به شما و كادر فني‌تان و البته بازيكنان حقوقي پرداخت نشده است. خيلي‌ها نگرانند شايد همين مسائل و مشكلات به موفقيت تيم در ادامه رقابت‌ها لطمه بزند.

نمي‌خواستم درباره اين موضوع صحبت كنم اما ما مربيان و بازيكنان حرفه‌اي هستيم و از راه فوتبال كسب درآمد مي‌كنيم. وقتي از اين فوتبال درآمد نداشته باشيم قاعدتا با مشكل مواجه مي‌شويم. وقتي به عنوان يك حرفه‌اي سر موقع در تمرين تيم حاضر مي‌شوي و با جان و دل براي موفقيت تيم تلاش مي‌كني انتظار داريم از آن طرف هم همه تعهدات به موقع پرداخت شود اما درك مي‌كنم كه گاهي اوقات مشكلاتي وجود دارد. باشگاه پرسپوليس تا به حال به تعهدات خود در قبال اعضاي تيم عمل كرده اما مدتي است مشكلاتي وجود دارد. من اميدوارم هرچه زودتر اين مشكلات حل شود و در ادامه رقابت‌هاي ليگ روي تيم اثر نگذارد.

موضوع عليرضا بيرانوند به كجا رسيد؟ اين دروازه‌بان قرار است از جمع شما جدا شود؟

عليرضا بيرانوند، دروازه‌بان تيم ما است و با باشگاه پرسپوليس قرارداد دارد. من فقط از طريق رسانه‌ها شنيدم كه او قرار است به سربازي برود. وقتي با خودش صحبت كردم به من گفت جايي نمي‌رود و در تيم مي‌ماند. نمي‌دانم در نيم‌فصل چه اتفاقاتي خواهد افتاد اما اگر طبق قانون، بيرانوند بايد به سربازي برود ما مشكلي درباره اين موضوع نداريم و بايد از قوانين تبعيت كنم. اگر هم بماند طبيعتا مي‌تواند به ما كمك كند. اما تا اين لحظه هيچ بحثي درباره جدايي اين دروازه‌بان در كادر فني پرسپوليس مطرح نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون