• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3953 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

متلك‌پراني توييتري بر تيغه باريك جنگ اتمي

گروه جهان | صبح يكشنبه رييس‌جمهور امريكا در واكنش به تازه‌ترين بيانيه دولت كره شمالي، كه او را «پير» خطاب كرده است، در حساب كاربري توييتر پيام‌هاي طنز‌آميزي نوشت كه توجه‌ها را به خود جلب كرد. ترامپ نوشت: «چرا كيم جونگ اون با خطاب كردن من با عنوان پير، به من توهين مي‌كند؟ مگر من تا حالا او را كوتاه‌قد و چاق صدا كرده‌ام؟»
 او در عين حال نوشته است: «من خيلي تلاش كردم كه با او دوست باشم، حالا شايد بعدا چنين اتفاقي بيفتد.» اين پيام‌هاي توييتري، سطح تنش در مورد برنامه هسته‌اي و سلاح‌هاي كشتار جمعي كره شمالي را به يك دعواي شخصي ميان رييس‌جمهور امريكا و كيم جونگ اون تنزل داده است.
ترامپ كه براي يك سفر 12 روزه در شرق آسيا به سر مي‌برد، اين پيام‌ها را از شهر هانوي، پايتخت ويتنام در توييتر خودش ارسال كرده است. واشنگتن پست در مورد اين توييت‌ها مي‌نويسد، هر چند كره شمالي سابقه طولاني در توهين كردن به مقامات امريكايي از طريق انتشار بيانيه‌هاي رسمي دارد، اما اين نخستين بار است كه يك رييس‌جمهور امريكا خودش را در چنين موقعيتي قرار مي‌دهد كه وارد دعواي لفظي با رهبر كره شمالي شود. واشنگتن‌پست مي‌نويسد كه توصيف‌هايي كه دونالد ترامپ از رهبر كره‌شمالي انجام داده است تاكنون شكل‌هاي مختلفي داشته است. از برخي صفت‌هاي مثبت مانند «زرنگ» تا وقتي كه او را «مرد موشكي كوچولو» ناميد و گفت با «آتش و خشم» به تهديد‌هاي او پاسخ مي‌دهد.
 به نوشته واشنگتن‌پست اكنون اين نگراني وجود دارد كه توهين‌هاي شخصي رهبران دو كشور به يكديگر، به نوعي به جاهاي حساس برسد و بر قضاوت آنها تاثير بگذارد، به خصوص كه دونالد ترامپ، عملا پيرترين رييس‌جمهور امريكا در دوره اول رياست‌جمهوري محسوب مي‌شود و رهبر كره شمالي هم حدودا 170 سانتيمتر قد دارد و گفته مي‌شود به دليل چاقي دچار مشكلات سلامتي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون