• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3956 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۵ آبان

دو جايزه جشنواره كتاب و رسانه براي روزنامه اعتماد

شانزدهمين دوره جشنواره كتاب و رسانه با معرفي برگزيدگان و با ياد هم‌ميهنان زلزله‌زده كرمانشاه و با اهداي دو جايزه به روزنامه اعتماد به كار خود پايان داد.
مراسم اختتاميه اين جشنواره روز سه‌شنبه 23 آبان‌ماه در حالي برگزار شد كه زلزله غم‌انگيز كرمانشاه بر حال و هواي برنامه سايه انداخته بود و فضاي برنامه تحت تاثير اين اتفاق بود به طوري كه بخش قابل توجهي از سخنان محمدجواد حق‌شناس، رييس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران درباره اين اتفاق بود. گروه موسيقي در سوگ مردم حادثه ديده كرمانشاه، قطعاتي را اجرا كردند و كمال صادقي، خبرنگار برگزيده خبرگزاري مهر نيز كه در برنامه حضور نداشت، در يادداشتي جايزه خود را به هم‌استاني‌هاي زلزله‌زده‌اش اهدا كرد.
در اين برنامه ندا آل‌طيب، خبرنگار روزنامه اعتماد جايزه اول بخش گفت‌وگو را به خاطر گفت‌وگو با محمود دولت‌آبادي با عنوان «آزادي قانوني تمام حرف من است» و جايزه دوم بخش گزارش را (بطور مشترك) براي گزارشي درباره مهدي اخوان ثالث با عنوان «من غريبم؛ قصه‌ام چون غصه‌ام بسيار» دريافت كرد. در اين برنامه جوادي، معاون فرهنگي از نقش مهم رسانه‌ها در پرداختن به موضوع كتاب سخن گفت و تاكيد كرد قصد ندارد آرمان‌گرايي كند و مي‌كوشد نگاهي واقعي به مشكلات حوزه كتاب داشته باشد و براي حل آنها گام بردارد.
غلامي جليسه، مديرعامل خانه كتاب نيز سپس از هماهنگي براي ايجاد دبيرخانه دايمي جشنواره كتاب خبر داد.
عليرضا بهرامي، دبير اين دوره از جشنواره هم از افزايش آثار رسيده به اين جايزه ابراز خوشحالي كرد و هم از مديرعامل خانه كتاب تقدير كرد كه جاي كوچك‌ترين كاري كه شائبه اعمال نظر در نتايج را ايجاد كند، نگذاشته است.
 حق‌شناس، رييس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران نيز فرصت را غنيمت دانست و به آسيب‌شناسي زلزله اخير پرداخت: « جاي درد و تاسف است كه در كشورمان شاهد اين حجم عظيم از تخريب به خاطر وقوع بلاياي طبيعي هستيم كه اگر دقيق‌تر و با مديريت بهتر عمل مي‌كرديم و وجدان بهتري داشتيم، با حجم كمتري از تلفات مواجه مي‌شديم. در همين حادثه اخير نماينده اسلام‌آباد گفت بيمارستاني كه امسال در آن منطقه افتتاح شده، بر سر بيماران فرو ريخته اما بيمارستاني كه چهار دهه از عمر آن گذشته، سالم مانده است. اين جز بي‌دردي و بي‌مسووليتي و جز جنايت چه اسمي مي‌تواند داشته باشد؟»
او از سال‌هايي سخن گفت كه مديرمسوولي روزنامه اعتماد ملي را بر عهده داشته و از اين مسووليت به عنوان تجربه‌ ارزشمند و شيرين سال‌هاي زندگي‌اش ياد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون