• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3972 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ آذر

اكران عصباني نيستم در انتظار تصميم‌گيري

وزير فرهنگ و ارشاد ديروز در حالي اعلام كرد كه در سه ماه گذشته كنسرت و تئاتري لغو نشده  است،  با اين حال  حاشيه‌هاي ‌فيلم «عصباني نيستم» ادامه دارد. امروز 20 آذرماه قرار است دوباره براي اكران اين فيلم تصميم‌گيري شود. خبر خوب ديگر اينكه كريستوفر ون‌ديلن، سرپرست گروه موسيقي شيلر به همراه اعضاي گروهش براي اجراي كنسرت وارد تهران شد يكي از خبرهاي مهم حوزه موسيقي بود كه بليت‌هاي آن به سرعت فروش رفت.

در سه ماه گذشته كنسرت و تئاتري لغو نشد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در سه ماه گذشته اجراي كنسرت و تئاتري لغو نشده است. خانه ملت در خبري اعلام كرده است كه سيدعباس صالحي صبح روز گذشته (يكشنبه، ١٩ آذرماه) و پيش از آغاز صحن علني مجلس با حضور در فراكسيون مستقلين ولايي ضمن پاسخگويي به سوالات و مطالب مطروحه از سوي نمايندگان، پاره‌اي از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را به اطلاع نمايندگان حاضر در اين نشست رساند. او صيانت و تعالي هويت سبك زندگي اسلامي و ايراني، حمايت و تقويت توليد و مصرف فرهنگي و هنري و ديپلماسي فرهنگي و هنري سه هدف اصلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دانست.
او آمارهايي از حوزه سينما، كتاب و معاونت فرهنگي ارايه كرد. موازي‌كاري و دخالت دستگاه‌هاي غيرفرهنگي در حوزه فرهنگي بخش ديگري از صحبت‌هاي او بود. صالحي اعلام كرد: معتقدم در اين زمينه نيز نبايد حاشيه ايجاد كرد و بايد روش گفت‌وگوهاي پياپي را پيش گرفت. به همين منظور جلساتي با فرمانده محترم نيروي انتظامي درخصوص اماكن و مجوزهاي برنامه‌هاي فرهنگي و هنري برگزار كرده‌ايم.
صالحي ادامه داد: نبايد پس از صدور مجوزي، يك دستگاه‌ ديگر آن مجوز را باطل كند چرا كه مردم نمي‌گويند نظام نيروي انتظامي يا نظام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، بلكه مي‌گويند نظام جمهوري اسلامي ايران؛ لذا تصميم‌گيري بايد يكپارچه باشد، زيرا تكثر در تصميم‌گيري ناكارآمدي و فقدان مشروعيت نظام را به مردم القا مي‌كند و ما نبايد مردم را به اين مسير هدايت و نزديك كنيم. وزير فرهنگ با تاكيد براينكه علاوه بر نيروي انتظامي با مسوولان وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و... نيز صحبت‌هايي در اين زمينه صورت گرفته است، اضافه كرد: به دنبال همين گفت‌وگوها در سه ماه گذشته هيچ كنسرت و تئاتري لغو نشده است. وي درخصوص چگونگي كاهش ٧١ هزار پروژه نيمه‌تمام فرهنگي و هنري در كشور كه مورد سوال نمايندگان بود، توضيح داد: با افزودن دو ضلع بانك‌ها و بخش خصوصي، به دنبال سرعت بخشيدن به ساخت و ساز پروژه‌هاي نيمه‌تمام هستيم چراكه منابع دولتي محدود است لذا افزودن اين دو منبع مي‌تواند راهگشا باشد.

اعضاي گروه شيلر وارد تهران شدند
كريستوفر ون‌ديلن، سرپرست گروه موسيقي شيلر به همراه اعضاي گروهش، براي اجراي كنسرت وارد تهران شد.
به گزارش «موسيقي ما»، كريستوفر ون‌ديلن كه به همراه اعضاي گروه و تعدادي از اعضاي فني كنسرت به ايران آمده درباره حضور خود در ايران گفت: احساس خوبي دارم؛ چرا كه 10 سال پيش نيز به ايران آمده بودم و ابتدا به تبريز و بعد به اصفهان و تهران آمدم. همانطور كه گفتم تمامي اعضاي گروه احساس خوبي براي حضور در ايران داريم و خيلي منتظر اين هستيم تا ببينيم چه اتفاقي مي‌افتد و عكس‌العمل مردمي كه به كنسرت مي‌آيند چيست! اين احساس را هميشه داشته و دارم كه يك شعر و موسيقي را زماني كه خلق مي‌كنيد، مي‌توانيد به سراسر دنيا ببريد و با مردم به اشتراك بگذاريد.
ون‌ديلن ادامه داد: آن زمان كه به ايران آمدم، هيچ‌وقت فكرش را نمي‌كردم بتوانم در ايران به اجرا بپردازم. اجرا در ايران نقطه اوج گروه ما است. اين موزيسين بين‌المللي درباره طرفداران ايراني خود گفت: من در اينستاگرام هميشه خبرهايي را از طرفداران ايراني مي‌گرفتم و خيلي تقاضا براي حضور در ايران داشتم. تا يك سال پيش كه با آقاي مصطفي كبيري در تماس بوديم و قرار شد در ايران كنسرتي را برگزار كنيم و از آن زمان متوجه شدم كه طرفداران زيادي در ايران دارم و بسيار خوشحالم كه قرار است، اجرايي را در ايران داشته باشم.
سرپرست گروه شيلر درباره برنامه‌ريزي‌اش براي اجرا در ايران توضيح داد: يك سورپرايز كوچك براي طرفداران ايراني داريم. ما سعي كرديم قشنگ‌ترين موسيقي‌هاي‌مان را براي اين اجرا انتخاب كنيم تا بتوانيم دو ساعت مردم و طرفداران را با خود همراه كنيم.
اعضاي گروه موسيقي شيلر براي برگزاري 5 شب كنسرت در تالار وزارت كشور آذرماه سال جاري به تهران آمدند. اين اجرا در شب‌هاي 20، 21، 22، 23 و 24 آذرماه سال جاري ساعت 21:30 روي صحنه خواهد رفت.

امروز دوباره براي اكران«عصباني نيستم» تصميم‌گيري مي‌شود
روز گذشته باشگاه خبرنگاران جوان خبري مبني بر عدم اكران «عصباني نيستم» روي خروجي خود قرار داد. اين خبر از سوي نصرالله پژمانفر، نايب‌رييس كميسيون فرهنگي مجلس اعلام شد تا حواشي فيلم رضا درميشيان ادامه پيدا كند. نايب‌رييس كميسيون فرهنگي مجلس در اين باره گفت: طي صحبتي كه با وزير ارشاد در صحن علني مجلس داشتم، ايشان اطلاع دادند كه اين فيلم سينمايي اكران نخواهد شد.
اما غلامرضا فرجي، سخنگوي شوراي صنفي نمايش در گفت‌وگو با يكي از سايت‌هاي خبري درباره اين موضوع گفت: در جلسه امروز كه با حضور اعضاي شوراي صنفي نمايش برگزار خواهد شد، درباره اكران يا عدم اكران «عصباني نيستم» تصميم‌گيري خواهد شد.

بيش از بيست هزار تماشاچي «صفرتاسكو»
 اكران عمومي «صفرتا سكو» فيلم مستند بلند به كارگرداني سحر مصيبي به تهيه‌كنندگي مهتاب كرامتي و طهورا ابوالقاسمي در سينماها ادامه دارد.
اين فيلم كه برنده نشان فيروزه‌اي دوره گذشته جشنواره سينما حقيقت است به زندگي خواهران منصوريان، قهرمانان ووشوي جهان مي‌پردازد.
«صفر تا سكو» با وجود در اختيار داشتن سالن‌هاي كم در سينماها اما با حمايت خوب مردم مواجه شد و در دوهفته آغاز بيش از بيست هزار نفر به تماشاي اين فيلم نشستند.
مهتاب كرامتي درباره شرايط اين روزهاي اكران فيلمش گفت: نمايش صفر تا سكو در سينماها اتفاق مباركي براي سينماي ايران و سينماي مستند بوده. بسيار خوشحالم كه موفق شديم در روزهاي پيش از شروع جشنواره امسال فيلم را به اكران عمومي در بياوريم، از گروه بسيار خوب و همدلي كه داريم تشكر مي‌كنم كه اين امكان را براي ما فراهم كرد، حمايت هنرمندان و ورزشكاران و استقبال بي‌نظير مردم براي ما بسيار ارزشمند است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون