• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3974 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ آذر

فاطمه سعيدي، عضو كميته تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان:

هنوز براي قرائت گزارش در صحن موافقت نكرده‌ايم

فاطمه سعيدي، عضو كميته تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان گفت: هنوز با متن اين گزارش موافقت نكرده‌ايم و با اين شرايط گزارش نبايد قرائت شود.  وي افزود: اين گزارش كامل نيست و هنوز ابهامات بسيار زيادي از ادوار گذشته باقي مانده كه به دلايل نامعلومي برخي نمي‌خواهند به آن وارد شوند.  اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس افزود: فرهنگيان بدانند مهم‌ترين سال‌هايي كه صندوق ذخيره فرهنگيان محل تخلفات بي‌سر و صداي برخي آقايان بوده در اين گزارش ديده نشده است و تا زماني كه اين اتفاق نيفتد طبق قانون و اساسنامه تحقيق و تفحص نبايد گزارشي در صحن قرائت شود.  سعيدي ادامه داد: برخي همكاران در مجلس مي‌گويند كه از مجلس هشتم به دنبال تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان هستند.
چطور ممكن است همان افراد چشم روي تخلفات گذشته صندوق ببندند؟ اگر تا سال 92 تخلفي اتفاق نيفتاده بود چرا از مجلس هشتم به دنبال تحقيق و تفحص بودند؟ خوب است توضيح دهند چه مواردي را از مجلس هشتم متوجه شده بودند كه حالا در گزارش نيامده است؟ وي افزود: در مورد تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان آنچه تاكنون در كميته تجميع شده تمركز بر سال‌هاي 92 به بعد است. همين مساله موجب بروز برخي اختلاف‌نظرها شده است چرا كه از روز اول قرار بر اين بود كه تخلفات صورت گرفته از ابتداي تشكيل صندوق بررسي شود.
 انتشار گزارش ناقص از تخلفات صندوق بدون در نظر گرفتن آنچه در گذشته رخ داده نوعي سوگيري سياسي را القا مي‌كند كه در شان مجلس نيست.  سعيدي ادامه داد: ‌در مواردي ما شاهديم كه گزارش اوليه نسبت به اتفاقاتي در گذشته سكوت كرده است. در مورد بانك سرمايه نيز ابهامات جدي وجود دارد. به ويژه در مورد تسهيلات پرداخت شده و عزل و نصب‌ها در اين بانك بايد موارد متعددي شفاف شود. برخي به گونه‌اي القا مي‌كنند كه گويي بانك سرمايه سال 92 تاسيس شده است.
اين بانك در گذشته نيز فعاليت داشته و از قضا حجم عمده ابهامات مالي آن مربوط به سال‌هاي پيش از 92 است. شركت‌هاي ديگري هم هستند كه عمدتا مربوط به دوران وزراي آموزش و پرورش دولت نهم و دهم بودند. بايد در مورد آنها نيز ابهامات برطرف شود.  او در پايان گفت: ما اميدواريم كه بتوانيم تمامي موارد ابهام را با مسوولان وقت در ميان بگذاريم.
اسامي اين شركت‌ها و برخي ابهامات جدي كه در آنها وجود دارد در اختيار ما است و به زودي آن را با موكلان خود در ميان مي‌گذاريم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون