• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3985 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۵ دي

ويژه

ضرورت توسعه فضاي كسب و كار براي استارت‌آپ ها

پنجمين دوره انتخابات هيات‌مديره سازمان نظام صنفي رايانه‌اي هفتم دي‌ماه 1396 برگزار مي‌شود. به جرات مي‌توان گفت صنعت ICT و رايانه كشور از مديران به‌روز، باهوش و آينده‌نگري بهره‌مند است كه مي‌توانند آينده بهتري را براي اين صنعت مهم رقم بزنند و اين موضوع با بررسي وضعيت امروز اين صنعت در كشور (در مقايسه با بسياري از ديگر صنايع) به خوبي عيان مي‌شود. محمدعلي يوسفي‌زاده، مديرعامل شركت آسياتك كه از موفق‌ترين مديران صنعت ICT كشور است، در گفت‌وگويي، يكي از اهداف اصلي خود از شركت در اين انتخابات و كانديدا شدن را توسعه فضاي كسب و كار براي استارت‌آپ‌ها عنوان كرد. وي با اشاره به رشد و تاثير جهاني اين صنعت، تصميمات مديران صنعت ICT را بر اساس منافع ملي، حفظ حقوق سهامداران، كاركنان و مردم دانست و تاثير همگرايي در راستاي افزايش ضريب قدرت، نفوذ و سهم بازار را امري اجتناب‌ناپذير دانست. يوسفي‌زاده با تشريح اقدامات و برنامه‌هاي خود، نزديكترشدن صنايع نوپا و استارت‌آپ‌ها در حوزه IT به فضاي مناسب در كسب‌ و كارهاي فعلي را از مهم‌ترين اين اهداف برشمرد.


تامين معادل 284 ميليارد تومان تسهيلات ارزي
شعب بانك صنعت و معدن طي سه سال گذشته 14 ميليون و 500 هزاردلار (معادل 52 ميليارد تومان) و 54 ميليون يورو (معادل 230 ميليارد تومان) تسهيلات ارزي براي طرح‌هاي كوچك و متوسط اين بانك تامين كرده‌اند. تسهيلات دلاري ياد شده براي سه طرح صنعتي در تبريز، سمنان و يزد و تسهيلات يورويي به 6 طرح صنعتي در اصفهان، بوشهر، خرم‌آباد، رشت، شيراز و يزد تخصيص يافته است. تسهيلات ارزي ياد شده 36 درصد و تسهيلات ريالي 64 درصد كل تسهيلات قرارداد شده توسط شعب بانك صنعت و معدن براي طرح‌هاي كوچك و متوسط بانك صنعت و معدن در سه سال گذشته را تشكيل مي‌دهند. گفتني است شعب بانك صنعت و معدن در سطح استان‌هاي كشور علاوه بر تسهيلات ريالي در زمينه تامين مالي ارزي نيز فعاليت مي‌كنند.


سايپا مجوز شماره‌گذاري گرفت
معاون كيفيت گروه خودروسازي سايپا گفت: سايپا نخستين خودروساز داخلي است كه توانست مجوز شماره‌گذاري خودروهاي توليدي را تا اول دي ماه 1397 مطابق با استانداردهاي جاري براي توليد در سال آينده تمديد كند. داريوش گل محمدي با اعلام خبر فوق اظهار كرد: با تلاش همه اركان شركت سايپا به عنوان نخستين خودروساز داخلي بسته جامع پايش استانداردهاي اجباري محصولات سايپا را به مراجع نظارتي برون سازماني ارايه داديم و موفق به اخذ تمديد مجوز شماره‌گذاري خودروهاي توليدي شامل: سراتو، چانگان 35 CS، ساينا دنده‌اي، تيبا صندوقدار، تيبا 2، سايپا 111، سايپا 131، سايپا 132، سايپا 151 و آريو تا اول دي ماه 1397 براساس الزامات سازمان ملي استاندارد ايران شديم. وي تصريح كرد: تا اول دي ماه سال آينده مشكلي از جهت شماره‌گذاري خودروهاي مذكور درچارچوب استانداردهاي جاري صنعت خودرو نخواهيم داشت.
معاون كيفيت گروه سايپا خاطرنشان كرد: مصوبه COP يا همان لزوم پايش تطابق توليد خودروهاي توليد داخل از سال 1390 به تاييد هيات وزيران رسيده است و تقريبا از سال 1392 تاكنون هرساله بايد نتايج مجموعه‌اي از استانداردها و آزمون‌هاي COP را تهيه كرده و تحويل مراجع ذي‌صلاح حاكميتي دهيم كه پس از بررسي‌هاي لازم مجوز تمديد شماره‌گذاري خودروها صادر مي‌شود.


بخشي از سهام رايتل در بورس عرضه مي‌شود
برخلاف گمانه‌زني‌ها درباره حضور سرمايه‌گذار خارجي در شركت خدمات ارتباطي رايتل، اين اپراتور تصميم به عرضه بخشي از سهام خود در بورس دارد. با وجود مذاكره رايتل با سرمايه‌گذاران خارجي درخصوص ارايه خدمات نسل چهارم و پنجم تلفن همراه كشور، اين اپراتور در حال انجام فرآيندهاي اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار براي عرضه بخشي از سهام خود و حضور فعال در بازار سرمايه كشور در سال 1396 است. به گزارش روابط عمومي رايتل، اين اپراتور در سال 1389با قبول تعهدات قراردادي از سوي سازمان تامين اجتماعي و واگذاري حق امتياز پروانه بهره‌برداري اپراتور سوم تلفن همراه در كشور به شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي، فعاليت خود را آغاز كرد. در سال 1390 با راه‌اندازي سايت‌هاي مخابراتي نسل سوم به صورت آزمايشي در شهرهاي تهران و كرج، ارايه خدمات نوين اينترنت و تماس تصويري فعاليت خود را گسترش داد. ليكن به دليل عدم وجود بستر فرهنگي مناسب در كشور، شركت رايتل در راستاي ارايه خدمت و اعتلاي فرهنگ جامعه اسلامي از درآمدهاي حاصل از اينترنت پرسرعت و تماس تصويري در طرح تجاري صرف‌نظر كرد و با ارايه بخشي از خدمات نسل سوم تلفن همراه در يك فضاي رقابتي نابرابر و با توجه به عدم استفاده از امكانات دولتي و سرمايه‌گذار خارجي، قطع ارتباطات تصويري، آغاز تحريم‌هاي اقتصادي و رشد بي‌رويه نرخ ارز، با تكيه بر دانش تخصصي و مهارت جوانان شايسته اين مرز و بوم و همچنين استفاده از محصولات توليدكنندگان داخلي به توسعه فعاليت‌هاي خود ادامه داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون