• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3987 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ دي

درخواست روحاني از وزير كشور براي معرفي استانداران باقيمانده

انتصاب استانداران آنقدر به درازا كشيده است كه رييس‌جمهور در جلسه هيات دولت از وزير خود بخواهد سريع‌تر تكليف اين ماجرا را روشن كند. اين را محمود واعظي، رييس دفتر رييس‌جمهور در حاشيه جلسه ديروز گفت. البته عبدالرضا رحماني فضلي ديروز سيد شهاب‌الدين چاوشي را به عنوان استاندار سمنان به هيات دولت معرفي كرد و رييس‌جمهور نيز با او موافقت كرد. با اين حال هنوز هم هفت استانداري بلاتكليف داريم. از همين رو حسن روحاني رييس‌جمهور تاكيد دارد كه بايد هر چه سريعتر استانداران باقي مانده را منصوب كرد تا كار جدي خود را شروع كنند.  رييس‌جمهور در جلسه ديروز ضمن تشكر از محمدرضا خباز، استاندار پيشين سمنان چاوشي را به دليل سابقه طولاني و ارزنده در مسووليت‌هاي گوناگون وزارت كشور از سال‌هاي نخستين انقلاب، آگاه به ضرورت‌ها، اولويت‌ها و مسووليت‌هاي مهم استانداري دانست و اظهار اميدواري كرد اين تجربيات خوب به نحو موثري در خدمت مردم شريف اين استان قرار گيرد.  روحاني، استاندار را به رعايت اعتدال و بهره‌گيري از همه نيروهاي معتدل و متدين و بر مبناي شايستگي به ويژه جوانان و زنان، توصيه و بر وحدت حداكثري مردم استان تاكيد كرد.  رونق اقتصادي، توسعه اشتغال و توسعه صنعتي، رعايت حقوق شهروندي و توسعه گردشگري به ويژه با توجه به موقعيت ممتاز كويري استان و اهتمام ويژه به حل مساله آب استان با كمك وزارت نيرو از ديگر توصيه‌هاي رييس‌جمهور به استاندار جديد استان سمنان بود.
گزارش واعظي از مشروح جلسه
 «آقاي رييس‌جمهور از وزير كشور خواسته تا استانداران باقي مانده را زودتر معرفي كنند». اين تنها حرف واعظي در مورد خواسته‌هاي روحاني نيست. او در حاشيه جلسه ديروز از تاكيد روحاني در مورد واگذاري بنگاه‌هاي دولتي نيز سخن گفت. به گفته واعظي، « آقاي روحاني تاكيد دارند منظور از واگذاري به بخش خصوصي اين نيست كه از بخش دولتي بگيريم و به بخش شبه‌دولتي بدهيم بلكه كاملا به بخش خصوصي واگذار شود.»
وي در مورد جزييات جلسه هيات دولت گفت: «گزارش بسيار خوبي را آقاي نوبخت و بانك مركزي در رابطه با شاخص‌هاي اقتصادي كشور در ۶ ماه اول سال ارايه دادند كه رشد ۶ درصدي علايم خوبي است.» رييس دفتر رييس‌جمهور ادامه داد: «نكته ديگر درباره صندوق بازنشستگي بود كه رييس‌جمهور تاكيد داشتند اعضاي دولت كه به نوعي بنگاه‌داري و تصدي‌گري مي‌كنند اعم از بانك‌ها و شستا و بنياد شهيد، بنگاه‌هاي وزارت دفاع در بخش‌هاي مختلف بايد برنامه‌ريزي فروش اموال و واگذاري به بخش خصوصي را داشته باشند تا در سال ۹۷ بيشتر آنها در اختيار بخش خصوصي باشند.»
وي افزود: «آقاي روحاني تاكيد دارند منظور از واگذاري به بخش خصوصي اين نيست كه از بخش دولتي بگيريم و به بخش شبه دولتي بدهيم بلكه بايد كاملا به بخش خصوصي واگذار شود.» واعظي با اشاره به تعيين استانداران گفت: «رييس‌جمهور از وزير كشور خواستند اين چند استاندار باقي مانده را هم معرفي كنند، تا كار جدي خود را براي اين ۴ سال شروع كنند و در رابطه با سمنان تاكيد جدي بر توسعه استان داشتند به ويژه اينكه دستور دادند كه آقاي اردكانيان برنامه‌ريزي خوبي را درباره آب استان سمنان داشته باشند.» رييس دفتر رييس‌جمهور خبر خوبي هم براي سپرده‌گذاران موسسات مالي داشت. او در پاسخ به اينكه براي موسسات غيرمجاز اعلام شد سپرده‌هاي زير ۲۰۰ ميليون تومان پرداخت شده است كه افرادي مراجعه مي‌كنند و مي‌گويند مبلغ سپرده ۳۰ الي ۴۰ ميليون داشتند كه هنوز به آنها باز نگرداندند دليل آن چيست؟ گفت: «اگر چنين افرادي هستند بايد به به بانك‌هايي كه اعلام شده مراجعه كنند. حدود ۳ ميليون سپرده‌گذار بوده‌اند كه حدود ۹۸ درصد آنهايي كه زير ۱۰۰ و ۲۰۰ ميليون حساب داشته‌اند پرداخت شده است. مگر اينكه كساني باشند كه نمي‌دانند با كجا تماس بگيرند يا اينكه سندشان اشكالي داشته باشد در حالي كه دستور پرداخت صادر شده است. در گذشته مراجعات مردمي زيادي داشتيم كه اكنون به حداقل رسيده است، اما اين مساله را پيگيري و با سيف صحبت مي‌كنم كه مشكل حل شود.» وي با اشاره به سفر رييس‌جمهور به جمهوري آذربايجان، گفت: اوايل سال آينده اين سفر انجام خواهد شد و همچنين سفر وزير خارجه فرانسه تا اواسط ماه جاري به تهران انجام مي‌شود.
گلايه زنگنه از صداوسيما
 بيژن زنگنه وزير نفت با خبر خوب مهار فوران چاه رگ سفيد و پيشرفت طبق برنامه عمليات مربوطه به جلسه هيات دولت رفته بود و از صدا و سيما خيلي گلايه داشت. او اظهار اميدوار كرد كه صداوسيما اين كار بزرگ را درست منعكس كند و فقط اخبار منفي منتشر نكند. زنگنه در پاسخ به سوال خبرنگار صداوسيما مبني بر اينكه مهار چاه رگ سفيد بيشتر از زمان اعلام شده طول كشيد، گفت: مدت زمان مهار چاه بيشتر از زمان مطرح شده نبود و چاه رگ سفيد در همان شصت روزي كه اعلام كرديم خاموش شد.  وي در ادامه خطاب به خبرنگار صداوسيما گفت: «شما براي خود زماني خاصي اعلام مي‌كنيد تا بعد بگوييد دولت توانايي كار ندارد و يكسري پهلوان پنبه را به عنوان قهرمان معرفي مي‌كنيد.» وزير نفت همچنين درباره تعيين تكليف حامل‌هاي انرژي در بودجه گفت: اكنون لايحه بودجه در مجلس است و بايد مجلس درباره آن تصميم بگيرد. من هم شنيده‌ام كه كميسيون انرژي اعلام كرده است كه بند افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي را حذف مي‌كند.
جلسه روساي كميسيون‌هاي مجلس با رييس‌جمهور
 هفته آينده جلسه روساي كميسيون‌هاي مجلس با رييس‌جمهور برگزار مي‌شود. به گفته حسينعلي اميري، معاون پارلماني رييس‌جمهور به احتمال قوي اين جلسه روز دوشنبه هفته آينده تشكيل مي‌شود.
وي همچنين در پاسخ به سوالي در مورد ميزان جدي بودن استيضاح وزير كار خاطرنشان كرد: مطالبه‌گري، سوال، تذكر و استيضاح حق نمايندگان مجلس است. دولت هم يك دولت قانونگرا است و تمام اختيارات قانوني همه دستگاه‌ها را مدنظر دارد. بالاخره نمايندگان دغدغه‌اي دارند كه مساله استيضاح را مطرح كردند اما ما غالبا در اين زمينه‌ها به تصميمات مشتركي با مجلس مي‌رسيم و وزرا به دغدغه نمايندگان پاسخ مي‌دهند. اين مسائل معمولا براي ما عادي است و بحث سوال يا استيضاح چيز عجيب و غريبي نيست.
توصيه‌هاي  رحماني فضلي
 زلزله‌هاي اخير موجب شده است كه مسوولان هر كاري مي‌توانند براي افزايش توان امدادرساني و كمك به حادثه ديدگان انجام دهند. به همين خاطر وزير كشور در حاشيه جلسه ديروز هيات دولت به مردم توصيه كرد كه هنگام وقوع زلزله در محدوده منازل خود باقي بمانند تا هم امدادرساني به حادثه‌ديدگان احتمالي با سرعت بيشتري انجام و هم از ايجاد فرصت براي دزدان جلوگيري شود. وي افزود: «مردم بايد هنگام وقوع زلزله ضمن حفظ آرامش و هوشياري، در محدوده منازل خود حضور داشته باشند و از وارد شدن به خيابان‌ها بپرهيزند؛ چرا كه اين اقدام هم در خدمات‌رساني و امدادرساني به حادثه‌ديدگان اختلال ايجاد مي‌كند و هم موجب ايجاد دشواري‌هايي براي نيروي انتظامي در جهت تامين امنيت و انتظامات مي‌شود.» رحماني‌فضلي گفت: «از ديگر دلايلي كه به شهروندان توصيه مي‌شود تا در هنگام وقوع زلزله در محدوده منازل خود حضور داشته باشند اين است كه در اين زمان معمولا دزدان از فرصت استفاده كرده و به منازل مردم دستبرد مي‌زنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون